MotoGP - VN Valencije: Kaj se je v resnici zgodilo

11. 11. 2013 | Primož Jurman
Deli

Zadnja dirka letošnje sezone je odločala o prvaku. Kljub zaostanku trinajstih pik za Marquezom je Lorenzo še upal. Motoristični svet je ob spremljanju dirke zadrževal dah, stavnice so pred njo ponorele, mediji so pletli scenarije. No, zmagal je Lorenzo (Yamaha), Marquez (Honda) je bil tretji. Dovolj za osvojitev naslova svetovnega prvaka. Najmlajši je v zgodovini, ponovil pa je Robertsov uspeh iz leta 1978, ko je kot novinec v prvi sezoni v prestižem razredu takrat slavil. Za leto je prekosil Spencerja, ko je v letu 1983 postal svetovni pravk v kraljevskem razredu. In le štirim je uspelo postati svetovni prvak v treh kategorijah. Hailwoodu, Readu, Rossiju in Marquezu. Priča smo pisanju motoristične zgodovine.

Honda je ponovno na prestolu. In naslednjo leto okrepljeno napade z uradno predstavljenim produkcijskim dirkalnikom. »Nisem se nadejal uspeha že kar v prvi sezoni, vse skupaj je prišlo morda celo prehitro,« je bil odkrit na tiskovki po dirki Marquez.

Rossi brez Burgessa

A če je bil razplet precej pričakovan, so se nepredvidljive stvari dogajale v tednu pred dirko v Valencii. Najbolj udarna novica tedna je bila odločitev Rossija, da se razide z dolgoletnim šefom mehanikov Burgessom. Novica je »paddocku«odjeknila kot bomba, par Rossi-Burgess je veljal za  zmagovito kombinacijo, skupaj sta zabeležila 80 zmag, skupaj sta bila pri Hondi, Yamahi in Ducatiju. »Spoštujem njegovo odločitev,« je presunjeni Jeremy sporočil na tiskovni konferenci. Vale se je očitno odločil, da pri Avstralcu poišče razloge za sezono pod pričakovanji in vprašanje je ali bo ta njegova zadnja poteza naslednjo sezono prinesla boljšo bero. Uradno kandidat za Avstralčevega naslednika ni znan, v igri je Silvano Galbusera, šef mehanikov leta 2009 pri Yamahi, ko je bil prvak Spies ter zadnjo sezono pri Melandriju, v razredu Superbike.

Se vrača Aprilia?

Na Milanskem salonu motociklov smo ob predstavitvi novega modela Vespe zastrigli z ušesi. CEO Piaggia, Robert Colannino, je napovedal vstop tovarniške ekipe Aprile v prestižni razred v sezoni 2016. V kar kaže močno dvomiti, vsaj iz dveh razlogov. Prvič, v sezoni 2017 se bodo drastično spremenila pravila razreda MotoGP (ECU, omejitev vrtljajev),  zato vstop leto pred tem ni logičen. Drugi razlog pa je odhod GigijaDall'Igne k Ducatiju, njegovega naslednika, ki bi bil vsaj pol tako karizmatičen in sposoben, pa ni na vidiku. Milano je postregel še z enim presenečenjem: Davide Brivio je odslej tudi uradni manager ekipe Suzuki. Motocikel so prvič prikazali širši javnosti, na (precejšnje) presenečenje vseh z Akrapovičevim izpušnim sistemom.

Končni vrstni red po 18 dirkah sezone 2013:

1. Marc MARQUEZ Honda ŠPA 334

2. Jorge LORENZO Yamaha ŠPA 330

3. Dani PEDROSA Honda ŠPA 300

4. Valentino ROSSI Yamaha ITA 237

5. Cal CRUTCHLOW Yamaha VB 188

6. Alvaro BAUTISTA Honda ŠPA 171

7. Stefan BRADL Honda NEM 156

8. Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 140

9. Nicky HAYDEN Ducati ZDA 126

10. Bradley SMITH Yamaha VB 116

Primož Jurman

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol