S Tino čez bankino #12: reševalec na motorju Domen Vodopivec, najhitrejši motorist na ljubljanskih ulicah po službeni dolžnosti - Šport - Moto Magazin

S Tino čez bankino #12: reševalec na motorju Domen Vodopivec, najhitrejši motorist na ljubljanskih ulicah po službeni dolžnosti

"Če bi bil policaj superman, bi me lahko ujel," na vprašanje, kako hitri so motoristi reševalci, odgovarja neformalni vodja ljubljanske reševalne enote na dveh kolesih.

16. 5. 2017

Mama je bila medicinska sestra in Domen je že kot kratkohlačnik veliko časa preživel z reševalci. "Ko bom velik, bom vozil rešilca," je govoril mami, a ni povsem držal obljube. Postal je reševalec na motociklu. Po novem se skozi promet v stilu Dovija prebija z Multistrado. Ducatijem Multistrado Enduro. Klepetala sva na Reševalni postaji Ljubljana, v noči, ko je Domen opravljal vlogo dispečerja. Klepetala o marsičem: o prevoženih kilometrih, varni vožnji, nedeljskih motoristih, sanjskih motociklih, motoristkah sopotnicah in celo o nespodobnih povabilih. Se zgodi. Se dogaja. In seveda o Ducatiju, ki se trenutno dogaja Domnu Vodopivcu.

Domen, zakaj praviš, da je služba motorista reševalca primerna za mlade do štiridesetega leta?

Ker je to izjemno zahtevna služba, za katero moraš biti telesno in mentalno super fit. Če ti do štiridesetega leta uspe preživeti brez hujših poškodb, pa si po mojem izkoristil že večino bonusov in je prišel čas, da začneš razmišljati o bolj dolgočasni službi. (Smeh).

Je res, da doma nimaš lastnega motocikla?

Res je, nimam ga. To pa zato, ker se potem sploh ne bi več usedel v avto. Zame motor ni hobi, je del mene. Če sem doma in bi šla moja v Koper na sladoled, doma pa ni testnega motorja, me bo težko premaknila z mesta. Občasno si za romantične pobege sposodim Goldwinga, moja na njem celo zaspi. Z avtom pa ... Težko prideva do naslednje vasi.

Honda Goldwing?

To je motor, ki ne potrebuje velikih besed. Z njim prideš v lokal in vsi vejo, da si car. Nihče te nič ne vpraša, ker si vsem že s svojim prihodom zaprl usta. To, da imam motor izposojen, ne pomisli nihče. Malo sem hudomušen, a to je motor, ki ti omogoči, da tisti sladoled poješ v miru. In če za trenutek poskušam biti resen, bom rekel takole: udobneje pač ne gre.

Kako si za motor navdušil ženo?

Najlažje ni bilo, saj se na začetku sploh ni hotela usesti na motor.

Drži se načela, da ima ženska vedno prav, pa bo pred vama še mnogo srečnih let v sedlu motocikla.

Torej lahko glede na svoj uspeh svetuješ fantom, ki se ta hip nahajajo v podobnih začetniških težavah.

Z veseljem! Največja napaka, ki jo delajo fantje, je, da že na prvi vožnji razmišljajo, kako bodo s svojimi sposobnostmi in neustrašnostjo na punco naredili vtis. Punca stisne zobe, a ko sestopi, je v sebi že sprejela odločitev: "Nikoli več!" Ta idiot ji je v kosti pognal ves strah tega sveta. Če želiš žensko navdušiti za motor, moraš najprej nekaj vedeti o ženskah: ženske so kompleksna bitja, ki v istem trenutku razmišljajo za nazaj in za naprej in so predvidele vse mogoče scenarije. Če ti je rekla, da stopi dol z gasa, ubogaj brezpogojno! Drži se načela, da ima ženska vedno prav, pa bo pred vama še mnogo srečnih let v sedlu motocikla.

Kakšno sito reševalci uporabljate pri naboru novih kandidatov?

Predvsem nas zanima, koliko samoiniciative in strasti premore kandidat. Ko dobim prošnjo, se nanjo ne odzovem takoj. Malo počakam, da vidim, ali se bo kandidat ohladil. Če me po nekem obdobju spet pocuka za rokav, smo že na dobri poti. Po toliko letih izkušnjah dela z ljudmi kandidata izberem po občutku.

To so motoristi in motoristke, ki so smrtno nevarni zase in za okolico. Ko se v nedeljo konča prenos MotoGP, si oblečejo kombinezon in iz garaže pripeljejo motocikel.

V nekem intervjuju si že spregovoril o nedeljskih motoristih. Kdo so ti fantje (in dekleta)?

To so motoristi  in motoristke, ki so smrtno nevarni zase in za okolico. Ko se v nedeljo konča prenos MotoGP, si oblečejo kombinezon in iz garaže pripeljejo motocikel. Najboljšega. Z največ konji. Čez teden so v hudih službah, zato denar ni problem, le čas. Ni časa, da bi se več vozili. Pa se grejo peljat v Portorož, ovinke polagat, se peljat po črti, če ne čez. Jaz dobim kar urtikarijo in me ima, da bo koga resno za ušesa. Pri 50-konjskem motorju ti že lahko popravljaš v ovinku, pri 150-konjskem pa ne. 

Mi kot motoristki začetnici daš lahko kakšen nasvet za varno vožnjo?

Dve najpomembnejši stvari sta pogled in drža. Pogled pred vsem drugim! Mi se velikokrat rešimo izključno zaradi pogleda - nekdo te izsili in vse, kar lahko narediš je, da poiščeš luknjo. In potem drža ... Če si na motorju zravnan, lahko še vse popraviš. Vožnja s potiskanjem ni videti lepo, je pa varna. Poleganje ovinkov je rezervirano za izkušene motoriste in in idealne vremenske razmere. Danes so ceste tako prometne, na njih je pa vse živo, da je treba še toliko bolj paziti. Na motociklu nisi nikoli dovolj previden.

Kako načela varne vožnje uresničuješ na svojih nujnih vožnjah?

Vedno grem z minus 20 odstotkov. Sem hiter, a še vedno imam rezervo. Če pa se že približujem limitu, moram videti vse.

Kako hitro se pelješ po Slovenski?

Če bi bil policaj superman, bi me lahko ujel. Enkrat me je dispečerka, ko še nismo imeli sledenja, vprašala, koliko pred ciljem stisnem status, saj ni mogla verjeti, da sem bil v treh minutah od klica v Šiški. Naj povem, da status vedno stisnem, ko je motor že naslonjen.

Koliko intervencij letno opravite motoristi reševalci in koliko kilometrov prevozite?

Opravimo približno 600 intervencij ali 20.000 kilometrov letno. Rešilec gre vedno na kraj nesreče, motorist pa tja prispe pred njim. Mi lovimo srčni zastoj, minute, v kateri srce še migeta, preden se ustavi. So nam pa v veliko pomoč očividci na kraju dogodka. Če je nekdo prej stiskal srce, je možnost preživetja toliko večja.

Težka, a tudi lepa služba.

Si ali pa nisi. Navadiš se nikoli.

Multistrada ima fenomenalne vozne lastnosti in je trenutno najboljša mešanica med enduro in cestnim motorjem.

Spregovoriva še o Ducatiju. Zakaj je ta motocikel tako primeren?

Multistrada ima fenomenalne vozne lastnosti in je trenutno najboljša mešanica med enduro in cestnim motorjem. Z njim greš z lahkoto po stopnicah gor in dol. Je tudi blazno hitra, ker ima močan motor. Poleg tega je to res lep motocikel s kvalitetnimi in estetskimi detajli. Ducati pač.

Ste kakšen originalen del zamenjali?

Smo. Imamo vzmetenje od Gašperja Čarmana, za katero se ve, da je vrhunsko. Ko daš na motor njegovo vzmetenje, je to tako, kot da bi imel pod ritjo drug motor. Če se motor ali pa tudi avto v ovinku ne odzivata najbolje, vsakdo najprej pomisli na gume, v resnici pa gre največkrat za vzmetenje. Vsak frend motorist, ki ve, da sodelujem z Akrapovičem, me prosi, naj svetujem glede auspuha, jaz pa vsakega najprej vprašam, kako kaj vzmetenje. Če imaš dovolj denarja, ti seveda svetujem, da zamenjaš oboje. Rad pa bi se na tem mestu zahvalil Igorju Akrapoviču, ki nas je vedno finančno in moralno podprl, tudi kot posameznik. Jaz samo čakam, da se bo zdaj pojavil tam na rampi in prišel pogledat Multistrado.

S kom trenirate?

Brane Legan nam je predal predragoceno znanje, ki ga redno obnavljamo pred vsako sezono in tudi med. Poleg tega pazimo, da smo telesno in duševno v formi. Ni lepo pogledati pogledati motorista s trebuhom. (Smeh)

Kaj ti rečejo gospe, ko se kot vizija pojaviš nad njimi?

Ženske dobro prenašajo bolečino in se ne onesvestijo tako hitro, zato včasih slišim tudi kakšno nespodobno povabilo.

Za takšne stvari obstaja kakšen poseben trening?

Ne, tega na varni vožnji ne predavajo.

Tina Torelli
foto: Tina Torelli, arhiv Domna Vodopivca 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri