Predstavljamo: Piaggio MP3 Hybrid

20. 1. 2010
Deli

Medtem ko je hibridna tehnologija v avtomobilih že precej uveljavljena, se je na pot varovanja okolja s hibridnim skuterjem prvi podal Piaggio.

Piaggio, ki je na področju inovativnosti v segmentu skuterjev pionir in je v zadnjih šestih desetletjih postal sinonim za mestno in primestno mobilnost, je za svoj prvi hibridni skuter izbral trikolesni model MP3, dobro leto po prvi predstavitvi na milanskem salonu pa prve serije tega hibridnega skuterja že prihajajo s tekočih trakov.

Pri Piaggiu smo v zadnjih letih sicer vajeni, da se motorne in pogonske novosti najprej vgradijo v legendarno Vespo in šele kasneje v druge modele, tokrat pa je napredek preveč ekskluziven in za Vespo prevelik. To, da je prevelik, mislimo dobesedno, saj v majhni Vespi za vse elemente novega hibridnega pogona zmanjka prostora.

Trikolesni MP3 s prostorom nima težav, odlične vozne lastnosti in podvozje pa se brez težav kosajo tudi z nekoliko povečano težo. Ob prepoznavnem in zanimivem zunanjem videzu je bilo rojstvo prvega hibridnega skuterja na osnovi modela MP3 logična in pričakovana poteza.

Čeprav je MP3 Hybrid prvi s tovrstno tehnologijo, ni le običajen skuter z dvema vrstama pogona. Gre za tehnološko zelo napredno simbiozo klasičnega bencinskega in okolju neškodljivega električnega motorja, ki sta med seboj združena tako, da drug drugega dopolnjujeta in na ta način optimizirata delovanje drug drugega.

Delovanje obeh motorjev je mogoče kombinirati na tri načine, pravzaprav celo na štiri, če upoštevamo tudi možnost vzvratne vožnje s pomočjo elektrike. Za uskladitev delovanja obeh motorjev je odgovorna zapletena elektronika (VMS – vehicle managment system), ki je naučena, da ne glede na način delovanja iz obeh motorjev potegne maksimum.

Prav po zaslugi VMS-a je doziranje moči iz obeh motorjev možno z uporabo enotne ročice za plin, ne glede na način delovanja. Povedano po domače, gre za različico sistema 'Ride by wire', ki v svetu motociklov ni posebna novost, je pa vsekakor novost v segmentu mestnih skuterjev.

Gledano s strogo tehničnega vidika, ne bencinski ne električni motor nista presežek, dodana vrednost pri tem hibridnem skuterju pa je prav njuno medsebojno usklajevanje. Klasični električni skuterji in mopedi, kakršnih je na trgu že kar lepo število, so namreč močno omejeni s svojim dometom in zmogljivostmi. Bencinski skuterji se s to težavo sicer ne spopadajo, zaplete pa se v središčih svetovnih metropol, kjer so preveč zeleno naravnani lobiji promet dobesedno izkoreninili.

MP3 Hybrid je težave, povezane z zmogljivostmi in dometom, ter na drugi strani težave, povezane z 'ekološko blaznimi' prepovedmi vožnje v mestnih jedrih, elegantno in učinkovito odpravil, zato so kompromisi med zmogljivostmi in ekologijo po mnenju Piaggia le še stvar preteklosti.

Elektromotor z močjo 2, 6 kW (3, 5 'konja') je podobno močan kot 50-kubični skuter, zato je kljub veliki teži pospeševanje z mesta dobro in se ustavi pri okroglih 40 kilometrih na uro. Ko je to premalo, na pomoč priskoči bencinski enovaljnik, s katerim je brez težav mogoče preseči prav vsako mestno omejitev. Baterije, ki so pod zadnjim delom sedeža, zavzamejo velik del prtljažnega prostora, vendar je to pač dejstvo, s katerim se je treba sprijazniti. Polnjenje baterij iz hišnega omrežja v domači garaži traja tri ure, v dveh urah pa bodo baterije zmogle že 85 odstokov svoje zmogljivosti. Električna energija se shranjuje tudi med delovanjem motorja, izkorišča pa se tudi energija, ki nastaja pri zaviranju z motorjem.

Kakšni bodo resnični prihranki in ekološki učinki tega hibridnega skuterja? Za zdaj moramo verjeti tovarniškim podatkom, ki pravijo, da je 100 kilometrov poti možno prevoziti z vsega 1, 7 litra goriva (klasični skuterji povprečno 3, 5 l/100 km), izpust škodljivega CO2 v ozračje pa znaša 40 g/km (klasični skuterji okrog 90 g/km). Vsekakor obetajoči podatki, ki pa jih moramo upoštevati ob predpostavki, da je razmerje med delovanjem električnega in bencinskega motorja 35 : 65.

MP3 Hybrid se od navadnega modela na zunaj bistveno ne razlikuje. Izdajajo ga le ohišje variomata in spremenjeni emblemi. Razliko bo najbolj opazil voznik, saj je njegov delovni prostor bogatejši za stikala in indikatorje o načinu delovanja in napolnjenosti baterij.

Tisti, ki si bodo tak skuter zaželeli, ob v Italiji napovedani ceni okrog devet tisočakov (za kos! ! ! ) verjetno ne bodo ravno ploskali, a kaj ko se o primernosti cene tudi tokrat ne moremo prepričati pri konkurenci. Piaggio MP3 Hybrid konkurence trenutno še nima, a obstajajo številni koncepti in zagotovo se bo v množici poldruge milijarde Kitajcev našel nekdo, ki bo stvar bolj kot ne neuspešno skopiral. Biti prvi, tudi to šteje.

Piaggio MP3 Hybrid

Napovedana cena: 8.600 EUR

Motor: 124, 0 cm? enovaljni, štiritaktni.

Največja moč: 11, 0 kW (15, 0 KM) pri 8.500/min.

Največji navor: 16 Nm pri 3.000/min

Moč elektromotorja: 2, 6 kW (3, 5 KM).

Prenos moči: samodejni menjalnik, variomat.

Okvir: jekleni cevni okvir.

Zavore: spredaj 2 x kolut 240 mm, zadaj kolut 240 mm.

Vzmetenje: spredaj paralelogramska prema gib 85 mm. zadaj dvojni blažilnik gib 110 mm.

Gume: spredaj 120/70-12, zadaj 140/60-14.

Višina sedeža od tal: 790 mm.

Posoda za gorivo: 12 litrov.

Medosna razdalja: 1.490 mm.

Teža: pribl. 250 kg.

Zastopnik: PVG, Vanganelska cesta 14, 6000 Koper, tel: 05/629-01-50, www.pvg.si.

Matjaž Tomažič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol