Prošnja državljana - motorista uslišana: označba nevarnega odseka na cesti Col - Godovič - Novice - Moto Magazin

Prošnja državljana - motorista uslišana: označba nevarnega odseka na cesti Col - Godovič

Na opozorilo motorista na nevaren odsek se je Direkcija RS za infrastrukturo odzvala z nalogom za ureditev cestne signalizacije.

14. 11. 2017

Motorist Domen Kodrič je na Facebooku objavil zgodbo o tem, kako je opozoril na nevaren odsek ceste in v odgovor prejel obsežen dopis na 24 straneh. Upoštevali so prav vse njegove predloge, zato bo na cesti postavljena prometna signalizacija in dodatna ograja za motoriste. Njegovo objavo z dovoljenjem objavljamo v celoti.

Matevž Hribar
(fotografija je simbolična)

Kritični odsek ceste (pred preplastitvijo in ureditvijo signalizacije)

"Jaz imam pa eno zelo dobro novico/zgodbo, ki bi jo iz več razlogov delil z motoristkami in motoristi.

Okoli 15. septembra letos sem se v poznih popoldanskih urah vračal s 'fure' po cesti Ajdovščina – Col – Črni vrh – Godovič. Cesta je bila perfektna, po mojem razumevanju in videnju je bil letos preplaščen asfalt, cesta je široka, odprta. Večkrat sem se že vozil v smeri Ajdovščine, tokrat prvič v smeri Godoviča. Malce pred Črnim vrhom se cesta po dolgi ravnini zapre v nepregledni desni ovinek, na zunanji strani katerega je stal motorist in mahal, naj upočasnim. »To je pa res zoprn ovinek,« je bila moja misel, ko sem gledal motorista in počasi peljal skozi krivino. Takoj za ovinkom sta bila parkirana še dva motorja. Motoristi so povedali, da so ravno počistili posledice prometne nesreče, na omenjenem ovinku sta namreč dva 'zletela ven', kolega pa so prej zaradi sicer življenjsko neogrožajočih poškodb odpeljali z rešilcem. Po besedah policistov je bilo na tem ovinku letos že kar nekaj nesreč, v eni izmed njih je življenje izgubila sopotnica na motociklu. Vsi smo se strinjali, da je ovinek res neugoden, saj po daljši ravnini motorist ne pričakuje zaprtega ovinka, ki se v sredi še dodatno zalomi. Motorist, ki je padel, je rekel da sploh ne ve, kaj se je zgodilo, samo sprednje kolo je šlo po svoje.

Stvar mi ni dala miru, cestišče perfektno, vendar nobene opazne signalizacije, omejitve hitrosti, v ovinku enojna ograja in pa sveče... Naslednji dan sem se spet, počasi, zapeljal na ta odsek ceste. Še ko sem ga pričakoval, me je nenavadno zaprtje ovinka presenetilo, hkrati pa je po izjemnem naključju ravno ob zaprtju ovinka asfalt rahlo vzvalovan, tako da ravno v trenutku dodatnega nagiba sprednje kolo in vilice prejmejo dodatno navpično silo, kar zmanjša maksimalno silo oprijema v ovinku.
Direkciji za ceste (cesta je namreč državna) sem poslal e-pošto, kjer sem podrobno opredelil lokacijo in obrazložil problematiko. Predlagal sem omejitev hitrosti v ovinku, postavitev znaka za nevaren ovinek, dodatne oznake na ograji ovinka (puščice), opozorilne table za motoriste, češ da je tovrsten vložek napram bistveno zmanjšanemu tveganju za udeležence v prometu zanemarljiv. Pričakoval sem postavitev provizorične omejitve hitrosti, morda dvojno ograjo. Odgovora ni bilo niti po dveh tednih.

Prejšnji teden pa kot strela z jasnega na e-pošto prispe kopija 24-stranskega dopisa, ki s strani DRS za ceste izvajalcu nalaga postavitev cca 30-40 kosov prometne signalizacije na odseku. Popolnoma vsi predlogi so bili upoštevani, dopisu je bila dodana tudi obsežna obrazložitev in seznam vseh predvidenih ukrepov. Kot razlog obravnave odseka je navedena prošnja državljana.

Dve stvari sem odnesel iz te zgodbe: prva je, da me je ob koncu sezone še enkrat spomnila na nepredvidljivost cest, sploh ko se po njih voziš prvič. Imeti rezervo je tu nujno, saj včasih glava malce odtava ali pa cesta skriva nekaj nepričakovanega. Kot drugo pa mi je vzbudila vero, da pravzaprav živimo v kar v redu državi. Kdo ve, kateri uradnik je prejel e-pošto neznanega naslovnika, kdo ve, ali je bil njegov nadrejeni dolžan izvesti ogled omenjenega cestišča, kdo je vedel, da mora biti ob povprečnem deležu motoristov v prometu ceste nad dvema odstotkoma (v tem primeru 2,2 %) postavljena dvojna ograja v ovinkih? Prav vsak lahko prispeva k prometni varnosti in vedeti, da obstajajo ljudje in institucije, ki konstruktivne predloge posameznikov sprejmejo z odprtimi rokami, je vsekakor zelo zadovoljujoče.

P.S. Rok za postavitev signalizacije je 60 dni, jaz se z avtom tam ne vozim, tako da če kdo lahko pove, ali stvari že stojijo, bi bilo super. Also, slike ceste prikazujejo stanje asfalta nekaj let nazaj."

O teh cestah smo sicer letos že pisali:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri