Prvi vtis: pametno vzmetenje na Kawasakiju Ninja ZX-10R SE

Ni bilo potrebno veliko, da smo prikimali: da, zadeva resnično učinkuje.

Prvi vtis: pametno vzmetenje na Kawasakiju Ninja ZX-10R SE (foto: Kawasaki) Kawasaki
27. 3. 2018

Da je elektronsko nastavljivo vzmetenje zelo uporabna stvar, sem spoznal že na potovalnih motociklih – imajo ga skoraj vsi novejši BMW-ji, Ducati 1200 Multistrada, Triumph Tiger 1200 Explorer … Pri teh motociklih še največkrat pride v poštev uporaba različnih nastavitev glede na obremenitev; ko na zadnji sedež prisede sopotnica, pa tudi takrat, ko se ti zahoče bolj udobne ali športne vožnje. Namreč: kolikokrat ste pred vožnjo na cesti pokleknili k motociklu z izvijačem v roki in si prilagodili vzmetenje? Jaz, priznam, nikoli. Kolikokrat sem spreminjal nastavitve, ko je bilo to mogoče z dotikom na gumbek? Skoraj vsakič.

Zato ni bilo potrebno dosti, da sem kot dobrodošlo sprejel tudi novost na cestni raketi, kot je 'Desetka', opremljena z elektronsko nastavljivim vzmetenjem znamke Showa (zanimivo, edino blažilnik krmila je Öhlinsov). Najprej smo se z nastavitvijo v cestnem (road) programu vozili po cesti na jugu Španije, taki lepi in hitri, kot bi se peljali od Logatca do Idrije. Potem smo en odsek prevozili še z dirkaško (track) nastavitvijo – in v hipu ugotovili, da cesta vendarle ni bila tako popolna, kot se je zdelo. Nenadoma si občutil vsako grbin(ic)o in vožnja je postala manj udobna in zaradi tega tudi počasnejša.

Nato je bilo na sporedu dirkališče Almeria, kjer smo začeli v cestnem (road) programu. Po prvem 20-minutnem preizkusu nisem bil prepričan: ali pri pospeševanju malo preveč zaplava vzmetenje ali pa po malem popušča zadnja guma? Potem smo prestavili nastavitev v 'track' in motocikel je postal stabilen kot vlak, miren tako pri pospeševanju kot zaviranju; skratka, če bi bil za te nastavitve kriv mehanik v boksu, bi mu obljubil čevape pri Dedi.

Več o tem, kaj in kako nastavlja pametna elektronika ter zakaj pravi dirkači po točno tej izvedbi (SE) ne bodo posegali, sledi. Samo še to: za Ninjo v izvedbi SE bo treba v Sloveniji odšteti 23.485 evrov, kar je skoraj 1.500 več kot za (skoraj) dirkaško Ninjo ZX-10RR Performance in skoraj šest tisočakov več kot za osnovno različico ZX-10R.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri