Vozili smo: Aprilia Shiver GT 750 - Vozili smo - Moto Magazin

Vozili smo: Aprilia Shiver GT 750

Aprilia Shiver GT je, če vprašate nas, trenutno najlepši motocikel v svojem razredu. Pa je tudi dober?

19. 9. 2009

Osnova je dobra. V predlanski sezoni na trg lansiran 'mali Tuono' je, prvič, izredno čeden, osupljivo lahkoten in kakovostno opremljen slečenec srednjega razreda. 90-stopinjski 'twin' je motociklu kot ulit, saj se uporabno območje moči giblje že med štiri in šest tisoč vrtljaji, pri številki osem na analognem prikazovalniku vrtljajev, kjer štirivaljniki šele dodobra zaživijo, pa Shiver ponuja že 95 odstotkov kilovatov!

Ta motor prednjači tudi na področju sodobne tehnologije: ukazi z desnega zapestja se prenašajo prek električnih impulzov, kako se bo na to odzivala motorna elektronika, pa motorist lahko izbira med tremi programi: športnim, turističnim in dežnim.

Če sem za Dorsodura trdil, da je izbira črke S (torej programa sport) edina prava, je pri 'Gran Touringu' drugače. Med obiranjem cest po razgibanih Dolomitih se je motor odzival preveč zaletavo, kar je v kombinaciji z okvirjem dirkaških mer povzročilo naporno, živčno vožnjo.

Več turističnih užitkov boste deležni po preklopu na T, ko se bo motor odzival nežneje, bolj tekoče. V srednjih in višjih vrtljajih je moči enako, torej dovolj, razlika je le v odzivu motorja takrat, ko 'zagrabi'. Razumete? Dežni program pa je uporaben res samo takrat, ko manj veščega voznika skrbi, da mu bo na slabi (mokri) podlagi vzelo zadnjo gumo. Ojej, je len …

Uporabnost dvokolesniku povečujejo malenkosti, kot so 12-voltna vtičnica (za navigacijsko napravo, na primer), dva majhna (ampak res majhna) predalčka ob armaturki s potovalnim računalnikom in seveda spodobna zaščita pred vetrom.

Čelada srednje raslih bo še vedno na prepihu, a je sprednja maska oblikovana tako, da ne povzroča nadležnega vrtinčenja. Zavore so vredne svojega imena in kljub protiblokirnemu sistemu vas močnejši stisk desne ročice postavi na nos.

Vzmetenje je dober kompromis med športnostjo in udobjem. Če ga primerjamo z japonskimi šestotaki primerljivega razreda, se nastavitve celo bolj nagibajo k športu. Zadnjemu blažiniku lahko nastavljamo prednapetost in hitrost delovanja. Sedež? Prvi vtis pravi, da bi bil lahko mehkejši, a po stotki kilometrov o bolečinah na zadnji plati ni bilo ne duha ne sluha.

Da, Shiver GT je dober motocikel.

Prvi vtis

Videz 5/5

Ravno prav ostro zaobljen je všeč tako resnim (starejšim) motoristom kot mlajši generaciji. Kar se tiče oblikovalskih podrobnosti, mu (japonska) konkurenca ne seže do kolen.

Motor­ 4/5

Za lagodna križarjenja je živahen dvovaljnik za las preveč zaletav, kar deloma odpravi elektronika s programom 'touring'. Motor si zasluži pohvale za moč in sodobno zasnovo pa še lep je na pogled (spet je primerjava z japonci neumestna).

Udobje 4/5

Maska dobro ščiti pred vetrom, položaj za krmilom je zelo dober. Če bi bila sedež in vzmetenje mehkejša, bi bil GT udobnejši, a tudi manj prepričljiv pri hitrem vijuganju.

Cena 3/5

S čim primerjati GT-ja? Še najbližje mu je BMW F 800 ST, ki je dražji za debelega 'jurja', medtem ko so japonski štirivaljni šestotaki cenejši za skoraj dva. Nekateri motoristi razliko v ceni na račun večje ekskluzivnosti in bolj dodelanih detajlov požrejo, drugim (večini) pa se zdi prevelika in kupijo tisto, kar vozijo vsi drugi.

Prva ocena 4/5

Shiver GT je lahkoten in hiter lepotec na dveh kolesih, za petico v svojem segmentu pa ima preveč živahen temperament. Morda pa vam bo všeč prav to?

Matevž Hribar, foto: Aprilia

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri