Vozili smo: Husqvarna Enduro 2010 - Vozili smo - Moto Magazin

Vozili smo: Husqvarna Enduro 2010

Z novim štiritaktnim četrtlitr­skim enduro strojem se je Husqvarna nevarno približala lahkotnosti dvotaktnikov.

18. 9. 2009

Potem ko je lani Husqvarna na trg lansirala nov motokros dirkalnik s sodobnim 250-kubičnim štiritaktnikom in so namignili, da se agregat utegne znajti tudi v enduro različici, smo nestrpno pričakovali novega TE 250.

Lanska različica je bil dober enduro stroj, še posebej s kitom za povečanje prostornine na 300 kubičnih centimetrov (TE 310), a ker je bila osnova 450-kubični model, so se mu poznali (odvečni) kilogrami. Po voznih lastnostih smo TE 250 lažje primerjali s TE 450 kot pa z otroško igrivimi dvotaktnimi (WR 250, na primer), z novincem pa je ravno obratno.

Oba z Jernejem, ki nam je tokrat na testnih vožnjah pomagal s svojimi dirkaškimi izkušnjami, sva bila mnenja, da se vodljivost TE 250 i.e. lahko kosa z dvotaktno paleto. Po občutku je morda celo bolj igriv od surovo močnega WR 300!

In kako jim je to uspelo? Že na pogled vam je jasno, da je 22 kilogramov težki in za 13 odstotkov manjši agregat konkretno 'usahnil' v primerjavi s tistim v TE 310 (ki je na zunaj enak lanskemu TE 250). Štirje radialno razporejeni ventili v glavi valja so iz titana, olje za mazanje menjalnika in motorja pa tehta le 900 gramov.

Novi so tudi okvir, Kayabine sprednje vilice, plastični deli in svetila. V spodnjem območju vrtljajev motor lepo vleče, a seveda ne smete pričakovati odzivnosti prostorninsko močnejših motorjev. V višjih vrtljajih se mu dobesedno strga in takrat po zaviti stezi v pravih rokah zlahka sledi motociklom z več 'konji'.

Vzmetenje je v osnovi dokaj mehko nastavljeno, kar je bilo meni kot hobi vozniku po godu, Jernej pa si je želel več čvrstosti, kar je za profesionalnega dirkača razumljivo.

Druga štiritaktna paleta se je po preizkusu novinca zdela okorna in res je že prišel čas, ko bo morala Husqvarna konkretneje prenoviti tudi TE 450 in 510. TE 310 za 2010 ostaja v ponudbi na lanski osnovi, o kitu za povečanje prostornine za TE 250 za zdaj še ne razmišljajo.

Celotni paleti so sicer namenili novo grafično podobo, nove luči, spremenili priključke ter napeljavo pri hladilnem sistemu in za lažje manevriranje za centimeter in pol skrajšali zadnje nihajne vilice. Vsi modeli razen WR 125 in TE 310 imajo po novem sprednje vilice Kayaba.

Prvi vtis

Videz 4/5

Da si bodo nove Husqvarne zaslužile petico, bomo morali počakati na konkretnejšo prenovo zunanje podobe.

Motor­ 5/5

Novi 250-kubični štiritaktnik, najpomembnejša novost, je močnejši in lažji, z elektronskim vbrizgom goriva pa se odziva mehko in neutrujajoče, kar je za enduro dobro. V paleti dvotaktnikov čakamo električni zagon.

Udobje 3/5

K ergonomiji nimamo pripomb, moti pa kakšna malenkost, kot sta nezaščitena izpušna cev ali izpušni lonec pri WR 300, nameščen preblizu zadnjega blatnika, kar oteži ročno premikanje motocikla. Velikim endurašem utegne biti TE 250 (pre)majhen.

Cena 3/5

Če enduro stroje primerjamo s cestnimi motocikli, se zdijo pretirano dragi, a tu se pač gibljejo cene terenskih specialk. Da je cena novega TE 250 i.e. malce višja, je pričakovano.

Prva ocena 4/5

TE 250 i.e. dobi petico, drugi modeli pa imajo vsak kakšno pomanjkljivost, da si najvišje ocene ne zaslužijo. Bo treba počakati na konkretnejšo prenovo, kot je menjava grafik, vzmetenja in nekaj vijakov.

Matevž Hribar, foto: Husqvarna

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri