Vozili smo: Triumph Rocket Roadster III - Vozili smo - Moto Magazin

Vozili smo: Triumph Rocket Roadster III

Nisem čoperist. Če že pride kak kroma poln na test, se že nekako vživim in uživam v počasnem drsenju skozi čas, a se tudi preveč ne branim, ko ključe prevzame sodelavec ali ko ga vrnemo zastopniku. Ampak tole!

7. 4. 2012

Dvatisočtristo 'kubikov'

Pred dobro uro na redakcijskem sestanku na vprašanje, o čem pa bomo tokrat klobasali motoristi, izrečem ime tegale Triumpha. »Dva tisoč tristo?!« Ja, 2.300. »Pa to je več kot večina testnih avtomobilov. Koliko valjev, tri? To je več kot 760 'kubikov' na valj!«

Žvižga in tuli

Ja, ni od muh, tale Anglež. Kar naenkrat vse drugo, za kar ste menili, da deluje impozantno, zbledi. Kak Harley, na primer, čeprav ima liter in pol v dveh valjih. Še enkrat – Rocket ima 2,3-litrski motor. In to v treh valjih, postavljenih pokončno drug zraven drugega v liniji smeri vožnje. Če bi ga postavili prečno, tako kot pri drugih trivaljnih Triumphih, bi bil motocikel pač preširok.

Zato se motocikel ob dodajanju plina v prostem teku nagiba v desno kot kak avtomobilski V8, ob tem pa skozi par cevi v svet izpušča čoperskemu svetu neznan zvok. Namesto značilnega bobnenja V-dvovaljnikov Rocket žvižga in tuli, in to sploh ne preglasno, da bi se človek v mestu počutil nadležno glasnega. Podobno kot pri manjših angleških trivaljnikih pričakujte tudi nekaj mehanskega prizvoka.

Ja, težak in velik je - kaj pa ste pričakovali?

Motocikel je velik in težak, o tem ni debate. Na mestu ga boste premikali stežka in počasi, v (čeprav položen) klanec se sploh nikar ne trudite. A ker je sedež postavljen prijazno blizu tlom in ker je krmilo na prijetni višini, je pretiran strah odveč. Bolj se bojte prvega ovinka, saj se 370-kilogramska pošast nerada nagiba. Treba ga je kar dobro poprijeti za roge in s silo nagniti, potem pa gre, in to glede na velikost samega stroja kar dobro, a vseeno se nisem mogel otresti misli, da je bolj kot Prekmurju namenjen cesti Route 66.

Seveda je moči dovolj

Trivaljnik vleče kot zmešan in je uporaben tako rekoč od prostega teka. Kaj ne, ko pa največji navor zmore že pri manj kot treh tisočakih. Baje potegne vse do 200 kilometrov na uro ... Nisem preizkusil, vem pa, da kljub vsej teži zadnjo gumo lahko hitro zasuka v prazno.

Tresljajev je malo, skoraj nič. Še eno presenečenje je menjalnik, ki sploh nima tovornjakarsko dolgih in nerodnih gibov, ampak je povsem primerljiv s tistimi na 'normalnih' motociklih. Zavore z ABS-om so dobre, prav tako vzmetenje daje občutek, da je zmožno prenašati jekleno gmoto. Dva klasična števca (vrtljaji, hitrost) premoreta celo vsak svoj digitalni zaslonček s prikazovalnikom količine goriva in trenutno izbrano prestavo. Oboje je precej majhno in slabo vidno, ampak ima ju pa le.

Z eno besedo: hud. S petimi: ampak tega bi pa imel.

bese­di­lo in foto: Matevž Hribar

Prvi vtis
  • Videz

    Ni nujno, da je všeč vsem, nihče pa ne more zanikati njegovega vulgarnega nastopaštva.

  • Motorji

    Moči in navora dovolj za ljubljansko 'trolo', tresljajev le za vzorec, menjalnik pa sploh ni okoren, kot bi pričakoval od takega robavsa. Privijanje v rdeče polje nima smisla.

  • Udobje

    Kogar moti prepih, naj izbere različico Touring. Položaj za krmilom je tak, da požiranje kilometrov ni naporno. Je pa teži in velikosti primerno okoren.

  • Cena

    Kot je rekel lastnik Yamahe Dragstar, ki ga je prišel preizkusit takoj za mano: »Nimam mu kaj očitati, edino predrag je.« A poglejte tale račun: en kubični centimeter pri Yamahi s 1.900 kubičnimi centimetri stane 8,16 EUR, pri tem Triumphu pa 'le' 7,99. Torej: cena 'na kubik' je dobra.

Prva ocena

Iz oči večine motoristov je tole povsem neuporabna, pretežka in predraga mrcina. Ampak natanko tak, kot je, si od nas zasluži petico. Pa si razlagajte, kot želite.

Podatki

Model: Triumph Rocket Roadster III

Motor (zasnova): trivaljni, štiritaktni, vrstni, tekočinsko hlajeni, 2.294 cm3, elektronski vbrizg goriva
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 109 kW (148 KM) pri 5.750/min
Največji navor (Nm pri 1/min.): 221 Nm pri 2.750/min
Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, kardanski drog
Okvir: jeklen cevni
Zavore: spredaj dva koluta Ø 320 mm, 4-batne zavorne čeljusti Nissin, zadaj kolut Ø 316 mm, 2-batna zavorna čeljust Brembo, ABS
Vzmetenje: spredaj obrnjene vilice Kayaba Ø 43 mm, 120 mm giba, zadaj dva blažilnika Kayaba s 5-stopenjsko nastavljivo prednapetostjo, 105 mm giba
Gume: 150/80 R17, 240/50 R16
Višina sedeža od tal (mm): 750 mm
Prostornina posode za gorivo (l): 24 l
Medosna razdalja (mm): 1.695 mm
Teža (kg): 367 kg
Prodaja:Španik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri