Kako do vozila v recesiji?

V mesecih, ko ves svet poroča o recesiji, ki je posebno močno udarila po avtomobilski industriji, bodite pri nakupu vozila zelo pozorni, kajti trg ponuja precej priložnosti, le videti jih je treba.

9. 2. 2009

Stanje na trgu

Številne prodajne akcije so morda dokaz krize pri prodaji novih avtomobilov na slovenskem trgu. V preteklih letih so nanje stavili le posamezni trgovci, letos pa so jih pripravili domala vsi zastopniki. »Akcije niso bistveno izrazitejše, toda letos skušajo z njimi povečati prodajo novih vozil skoraj vse znamke, « ocenjuje stanje na trgu Matija Trček iz podjetja EurotaxGlass's. Popusti so priložnost za kupce, katerih povpraševanje po novi pločevini pa se je v zadnjih mesecih leta 2008 zmanjšalo.

Vpliv bank

Prodaja novih vozil se je upočasnila tudi zaradi manj ugodnih pogojev financiranja (krediti, lizingi), kar v praksi pomeni manjše povpraševanje. V večini bank posebnih ukrepov pri odobravanju kreditov za nakup avtomobilov niso sprejeli, saj ocene kreditne sposobnosti kreditojemalcev temeljijo na izračunih bonitetne ocene. Obrestne mere pa se prilagajajo ceni denarja na trgu.

Kdaj po novega?

Nekateri tržni analitiki napovedujejo, da se bodo v letu 2009 cene novih avtomobilov zviševale, kar je lahko za nekatere kupce signal, naj pohitijo z nakupom. Za to je dobra priložnost prehod iz starega v novo leto, saj prodajalci po navadi prodajajo stare zaloge (novih) vozil preteklega modelnega leta s precejšnjimi popusti. Seveda so ti odvisni od posamezne znamke. V miselnosti ljudi pa pomembnost modelnega leta še vedno igra pomembno vlogo. Ljudje odlašajo z nakupom, ker bo januarja nov letnik, in pri tem zmotno razmišljajo, da bo njihov avtomobil zaradi tega več vreden.

»Avtomobil kontinuirano izgublja vrednost, zato ni posebnega razloga, da bi čakali, « pravijo pri Eurotaxu, kjer so v preteklosti opazili, da je bilo v prvih dveh mesecih novega leta veliko akcijskih ponudb. »To je bil vedno dober nakup, « pravi Trček. Drugače je, če se ne zamenja samo modelno leto, ampak tudi generacija posameznega modela avtomobila. V takšnih primerih je cena predhodne, a še vedno nove generacije po navadi še nižja kot sicer, a je ponudba zaradi odprodaje že omejena. Zamenjava generacije vpliva na znižanje cene rabljenih vozil, prav tako tudi prenova modela, tako imenovani facelift.

Rabljeni izgubljajo hitreje

Manjša prodaja novih vozil vpliva tudi na prodajo rabljenih, saj njihovo vrednost znižujejo veliki popusti pri nakupu novih avtomobilov. Trček vsem kupcem (relativno novih) rabljenih vozil zato svetuje, naj se pred nakupom ozrejo po celotnem trgu novih avtomobilov in podrobneje preverijo specifikacijo opreme. Ni namreč tako redko, da lahko za ceno kako leto starega rabljenega vozila dobite novega iz akcijske ponudbe.

Poleg tega Trček poudarja dve prednosti novega avtomobila: jamstvo in prvo lastništvo. Hkrati pravi, da je recesija opazna tudi na trgu rabljenih vozil, saj so pri prodaji na sejmih navzoči tudi predstavniki podjetij, ne le trgovci. Pri tem pa dopušča možnost, da gre za nov način prodaje rabljenih vozil in manj za vpliv stanja na trgu. Pri rabljenem vozilu pa je bolje, da kupec po nakupu naredi glavni servis, kakor da kupi rabljen avtomobil z zagotovilom, da je bil servis narejen, saj tako ve, pri čem je, in mirno spi.

Spremljajte trg

V teh precej težkih časih za avtomobilsko industrijo vam svetujemo predvsem to, da pri nakupu novega ali rabljenega vozila ne hitite. Razglejte se po trgu in tudi potem, ko že izberete model, poiščete ponudbo več trgovcev in povprašajte po dodanih ugodnostih, popustih in modelih, ki so v akciji.

www.svetovalnica.net

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri