Angela Merkel skeptična do nadgrajevanja starejših dizlov

Ob mlačnem ukrepanju v zvezi s problematiko umazanih dizlov se zdi, kot da v Nemčiji ni interesa za reševanje omenjene problematike.

Angela Merkel skeptična do nadgrajevanja starejših dizlov (foto: Volkswagen) Volkswagen
12. 4. 2018

Pred dnevi smo poročali o ideji nemške vlade, po kateri naj bi ta v sodelovanju z nemškimi avtomobilskimi podjetji začela nadgradnjo starejših dizelskih vozil na tamkajšnjih cestah, s čimer bi se ta izognila prepovedi vožnje v nekaterih mestih na račun prevelikih izpustov. Odgovorni v nemški vladi zadeve sprva niso želeli komentirati, zdaj pa se je kot prva oglasila kanclerka Angela Merkel, ki je izrazila dvom o smiselnosti projekta.

Čeprav gre za ambiciozen projekt, ki bo imel srednjeročno pozitiven vpliv na lastnike starejših in bolj umazanih dizelskih vozil, pa mu Merklova zaradi visokih stroškov ni naklonjena. »Prednosti in stroški (projekta) morajo biti sorazmerni. Posodobitev avtomobilov in menjava avtomobilskih komponent pa sta po drugi strani relativno draga,« je kanclerka dejala v izjavi za tiskovno agencijo Reuters. Ob tem je dodala, da večjih prepovedi v nemških mestih ne pričakuje. Namesto 70 mest naj bi se za ukrep prepovedi dizelskih vozil na podlagi previsokih izpustov dušikovega oksida v prihodnjih dveh do treh letih odločilo 'le' deset mest.

Merklova pod vplivom avtomobilskih proizvajalcev

Odločitev Merklove je po svoje dobrodošla za avtomobilsko industrijo, ki ji tako ob napovedanih ukrepih ne bo treba vlagati več milijard evrov, kot so to predlagali nemški socialni demokrati, s katerimi je kanclerka sestavila koalicijo. Ob blagih ukrepih, s katerimi ne izvaja nikakršnih pritiskov na nemška avtomobilska podjetja, s katerimi bi jih spodbujala k še večji okolijski ozaveščenosti, je tako že postala tarča kritik Juergena Recsha, vodje okoljevarstvene agencije DUH, ki je dejal, da je Merklova pod vplivom omenjenih proizvajalcev.

Čeprav Merklova ni naklonjena predlogu o posodobitvah starih dizlov na račun proizvajalcev, pa hkrati dodaja, da je prav avtomobilska industrija kriva za nastalo situacijo in da je storila številne napake, ki jih mora rešiti sama in jih ne prelagati na pleča davkoplačevalcev. Medtem ko druge razvite države vse močneje ukrepajo proti uporabi dizelskih vozil, tudi s spodbujanjem uporabe električnih in hibridnih vozil, v Nemčiji temu niso naklonjeni, saj so do zdaj za subvencije od namenjenih 175 milijonov evrov porabili le 20 milijonov. Zdi se torej, da gre za kislo jabolko, v katero noče ugrizniti nihče.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri