Izšel je novi Avto magazin: So električni avtomobili res cenejši za vzdrževanje? Kakšen bo novi Kodiaq? Testi: BMW i7, MG4 Luxury, Honda CB750 Hornet ...

16. 7. 2023
Deli

V novi številki revije Avto magazin smo preverili, ali je res vzdrževanje električnega avtomobila cenejše, kaj obeta prihajajoči Škodin Kodiaq in kaj bo za Renault pomenil novi Rafale.

Testirali smo električno sedmico BMW, preizkusili MG4 Luxury ter se »poslovili« od Mercedesovega razreda B. Med rabljenimi avtomobili smo naredili širok pregled sedemsedežnikov.

Preizkusili smo tudi tri motocikle, novega Hondinega Horneta, izjemnega BMW K1600 GTL in Moto Guzzi Mandello.

Predstavljamo

Volkswagen ID.Buzz LWB - Kaj vse prinese dodatnih 25 centimetrov

Volkswagen je podaljšanega ID. Buzza že pokazal v Kaliforniji, konec meseca končno še publiki na stari celini, in sicer na festivalu Volkswagen Bus v Hannovru.

Renault Rafale - Renault se bo spet povzdignil z imenom Rafale

Že z Australom so Francozi pokazali več ambicioznosti tako na področju oblikovanja kot tehnologije. Novi Renault Rafale pa ni le njegova kupejevsko navdihnjena karoserijska različica, pač pa občutna nadgradnja v skladu s strateško odločitvijo premika po tržni lestvici navzgor.

Tehnika

Zvočni sistemi v avtomobilu - Za nekatere nepomembna, za druge ključna stvar

So ljudje, ki ne dajo prav dosti na zvok v avtomobilu. Misliti mi je dal pogovor s sodelavcem, ki je dejal, da čas v avtu na poti domov izkoristi za tišino in mir. Po drugi strani pa obstajamo ljudje, ki nam je kakovost zvoka v avtu med najpomembnejšimi stvarmi.

Vozili smo

Škoda Kodiaq - V drugo previdno avantgardno

Druga generacija Kodiaqa, ki je znamko uspešno postavil tudi v segment športnih terencev, je tik pred vrati. Čehi so nam omogočili sesti za volan prvih voznih modelov kakšnega pol leta prej, preden bo Kodiaq II v proizvodnji. Seveda zaenkrat še v maskirni preobleki.

Avtomobilski testi

BMW i7 xDrive60 – Zakaj? Ker lahko!

V večni tehnološki bitki nemških predsedniških limuzin smo videli že kar nekaj šovinističnih ekscesov, za najnovejšo »Sedmico« pa so Bavarci iz rokava potegnili ase, s katerimi je serija 7 morda celo prvič doslej postala tehnološko merilo avtomobilske industrije.

MG4 Luxury - Zakaj bi sploh izbrali kaj drugega?

Očitno sem »novi« MG v rokah največjega kitajskega proizvajalca avtomobilov predolgo ignoriral. Tole namreč ni več nikakršen »outsider«. Ko boste izvedeli za ceno, pa vam bo vse skupaj še toliko bolj všeč.

Cupra Leon 1.5 eTSI – Šport za začetnike

Pravzaprav ne le za začetnike, ampak tudi za zmerne športno navdihnjene voznike. Kajti Cuprin Leon s šibkejšim 1,5-litrskim bencinskim motorjem ponuja več, kot obljubljajo številke. Pogonskega stroja sicer ne razganja od moči, a vseeno si tisti, ki sedi za volanom, lahko obeta dovolj zabave.

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG R-line – Naj traja ...

Čas teče, tehnologija se razvija in velike spremembe se dogajajo tudi v svetu avtomobilov. Celo pri velikem Volkswagnu. A za vse tiste, ki prisegate na tradicionalnost, kljub obljubam in obetom napoved vendarle ni tako črna. Morda Volkswagnove klasike res ne bosta več predstavljala Golf in Passat, a dokler je tu Tiguan, je vse v najlepšem redu.

Mercedes-Benz B 200d AMG Line – Začetek konca

Z nedavno prenovo se Mercedes-Benzu razreda B v razmeroma bližnji prihodnosti verjetno obeta labodji spev. Enoprostorske avtomobile v vseh razredih brezkompromisno izrivajo takšni in drugačni križanci oziroma pomehkuženi športni terenci – in tako se bo pri tem modelu končala zgodba, ki se je s prvo generacijo začela leta 2005.

Kia Niro Hybrid GT-Line – Brezkompromisno družinski, v slogu

Jasna ciljna skupina, prostorna zasnova in markantnejši oblikovni podpis – v drugem poskusu so z Nirom zadeli skoraj vse ključne sestavne elemente družinskega križanca. Njegova največja ovira bo morda celo iz Kijine lastne modelne palete ...

BMW X1 xDrive23d – Pogojno odličen

Nekoč vstopni križanec je pred kratkim zaživel v novi podobi. Aktualna generacija ga postavlja tja, kjer bi po mnenju mnogih moral biti že od začetka. V kategorijo kompaktnih športnih terencev, ki jim družinska uporabnost ni tuja. O tem smo že precej napisali v prejšnji številki Avto magazina, kjer smo pod drobnogled vzeli njegovo električno različico iX1. Tokrat je »iks enka« prišla k nam v bolj klasični, dizelski obliki – a z blago elektrifikacijo.

Aktualno

Primerjava stroškov vzdrževanja - So e-avtomobili pod črto res cenejši?

Čeprav še nimajo zajetnega kosa tržne pogače, električni avtomobili tudi na slovenskem trgu pridobivajo vse več kupcev. Večina jih je verjetno okoljsko zavedna, drugi se za električni pogon odločajo zaradi drugih prednosti, na primer enostavnejšega vzdrževanja, ki naj bi bilo tudi cenejše kot pri avtomobilih s termičnimi motorji.

Reportaža

Volkswagen Bus Festival 2023 - Bullimanija: okuženi z ikono, ki združuje

Ko so pri Volkswagnu pred več kot 70 leti načrtovali in nato tudi predstavili T1, se jim zagotovo ni niti sanjalo, kakšna ikona bo postal ta in vsi drugi Bulliji, ki so jih na ceste poslali za njim.

Reli Gumball 2023 - Nobene nevihte, a vendar je nad Ljubljano grmelo

V prestolnici se je sredi junija ustavil del avtomobilov, ki so se letos udeležili znamenitega Gumballa 3000. In seveda navdušili obiskovalce dogodka.

Karavaning

Preobremenitev je lahko nevarna. In draga

Pred daljšo potjo z avtodomom velja biti pozoren na kar nekaj podrobnosti, povezanih z lokalnimi pravili in zakoni. Od hitrosti in prenočevanja do kazni za preobremenjenost avtodoma. Na največjo dovoljeno maso pa je treba biti pozoren v vsakem primeru. Ne le zaradi predpisov.

Motociklizem

Moto test: Honda CB750 Hornet – Sršen ponovno bode

Motocikel, ki smo ga pri nas v Sloveniji dobro poznali in radi vozili, v svoji najnovejši izdaji ni dobil samo atraktivne zunanje podobe, saj od svoje originalne zasnove v marsičem močno odstopa. Na drugi strani pa ohranja vse svoje najpomembnejše lastnosti, zaradi katerih mu lahko tudi sedaj napovem lepo prihodnost.

Moto test: BMW K1600 GTL (2023) – Impresivno

Bavarski šestvaljnik smo prvič testirali leta 2011. Temeljito smo ga preučili tudi leta 2017, ko je bil deležen prve resne prenove. Lani smo z modelom GT po zadnji prenovi začeli z novim ciklom testov in letos je končno prišel na vrsto tudi najprestižnejši – K1600 GTL. Skupni imenovalec zapiskov v testni knjižici je vsekakor ta, da voznik v vsakem trenutku ve, da vozi zelo impresiven in hkrati odličen motocikel.

Moto test: Moto Guzzi Mandello – Točka preloma

Če pozabimo na čase, ko so motocikli genialnega mehanika Carla Guzzija osvajali številna prvenstva in v svet motociklov in njihovega razvoja prinašali pomembne novosti, ne bi bili preveč v zmoti, če bi znamko Moto Guzzi uvrstili med strahotno tradicionalne. A pri Moto Guzziju so lani začeli s pisanjem novega poglavja svoje stoletne zgodovine in odslej se bo o motociklističnih trendih ponovno povpraševalo tudi pri njih. In razlogov, da prvi model iz njihovega drugega stoletja s ponosom nosi napis »Made in Italy«, nikakor ne manjka.

Motopis: Cesarjeva cestarska 'žlahta'

Pozabljene ceste pozabljenih imen. Preminula avstro-ogrska monarhija nam je zapustila marsikaj – med drugim tudi nekaj izjemnih in napol pozabljenih cestnih povezav do morja v bližini.

Kolesarstvo

Salon Eurobike v Frankfurtu – Kolesarska »Ženeva«

Eurobike je mednarodni salon za vse, kar je povezano s kolesi, električnimi kolesi, opremo in komponentami zanje ter urbano mobilnostjo in seveda mobilnostjo prihodnosti. Je največji kolesarski salon na svetu, ki obsega pet dvoran in več nadstropij razstavišča Messe Frankfurt. Pokriva vse, kar lahko ponudi svet kolesarstva, več kot 1900 razstavljavcev se zbere na sejmu – od velikih blagovnih znamk do malih proizvajalcev in takšnih, za katere verjetno še niste slišali. Zato je Eurobike v Frankfurtu za kolesarje to, kar je bil nekoč za avtomobiliste salon v Ženevi.

Slovenska znamka e-koles ECONO – Od računalnikov do e-koles

Strast do kolesarstva in podjetniška žilica sta botrovali zanimivemu zasuku. Nekoč eno prvih in najbolj propulzivnih podjetij na področju informacijske tehnologije se vse bolj usmerja v proizvodnjo električnih koles

Šport

Formula 1 - Ko postaja zakulisje bolj vroče kot prerivanje na stezi

Formula 1 se približuje polovici sezone in največje vprašanje ostaja le, koliko dirk pred koncem bo Verstappen tudi teoretično lahko postal svetovni prvak. Vse drugo je le boj za drobtine in predvsem boj ekip z lastnimi dirkalniki in dirkači.

MotoGP – Dolgo vroče poletje

Za nami je osem dirk letošnje sezone v razredu MotoGP, dirkači pa so trenutno na poletnem premoru, ki ga bodo številni izkoristili za celjenje ran in okrevanje po poškodbah, pridobljenih po prvi tretjini letošnje dirkaške sezone.

Avtomobilistično državno prvenstvo - Majhne razlike in le tri gorske dirke

Gorsko hitrostno dirkanje je letos v Sloveniji ostalo le s tremi prireditvami, še lani jih je bilo pet. Poslovili sta se gorski dirki v Tolminu in Podnanosu, zaradi česar so zdaj dirkači v tej disciplini še toliko bolj osredotočeni na tistih nekaj predstavitev pred domačim občinstvom.

Rabljeni avto

»Sedemsedežniki« – 5 + 2 = vse, kar potrebujete

Poletje je čas potovanj, druženj in prevozov počitniške krame, in ker je aktualna številka revije Avto magazin še kako poletna, mi ni preostalo drugega, kot da rubriko Rabljeni avto meseca obarvam času primerno. Namreč, le kdaj bi vam prostoren avtomobil prišel bolj prav kot zdaj? In še toliko bolj, če ima v prtljažniku še dva dodatna sedeža. Sedemsedežniki torej.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol