Avtomobilski uvozniki vračajo žogico: nesmiselni ukrepi so dejansko zapisani

Sekcija za osebna motorna vozila odgovarja Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo in predlaga odpravo spornega besedila, ki se nanaša na uporabo avtomobilov.

Ker so se v javnosti pojavili dvomi glede dejstev, v zvezi z omejevanjem individualne mobilnosti, ki naj bi bila zapisana v izhodiščih za Nacionalni energetski in podnebni načrt (NEPN), je Sekcija za osebna motorna vozila, ki združuje večino avtomobilskih uvoznikov, dodatno pojasnila navedbe v tem dokumentu. Kot navajajo, gre  za obsežen dokument, ki ga res niso pripravljali na Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo  tako da je mogoče, da ga še niso utegnili podrobno proučiti.

 Vendar so nekateri ukrepi kot dodatna obdavčitev drugega avtomobila v gospodinjstvu in prepoved prodaje novih in rabljenih avtomobilov s termičnimi motorji že v letu 2025, vsekakor zapisani v predlaganem dokumentu. V Sekciji  navajajo, da je  v omenjenem dokumentu med drugim zapisano, da bomo v Sloveniji »do leta 2025 analizirali možnosti za prepoved prodaje novih in uvoza starih vozil, ki kot pogonsko gorivo uporabljajo tekoča fosilna goriva«.

V tabeli na strani 40 pa so med ostalimi predvideni ukrepi kot so taksa za vstop z motornimi vozili v Ljubljano, povečanje dajatev na nakup avtomobila (npr. drugega na gospodinjstvo) in znižanje dovoljene hitrosti na avtocestah na 110 km/h in v naseljih na 30 km/h. Ker bo vlada dokument potrjevala in ga poslala v Bruselj že junija, je časa za spremembe in  dopolnitve zelo malo.

Kot je razumeti iz izjav ministrstva, ki se je obregnilo ob navedbe Sekcije in jih označilo za izmišljotine, ni predvidena predčasna prepoved prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem prav tako ne drugi ukrepi za oteženo uporabo osebnih vozil, zato v Sekciji  pričakujejo, da bo sporno besedilo v celoti črtano.

Poleg tega avtomobilski uvozniki predlagajo še odpravo birokratskih ovir pri podeljevanju finančnih spodbud za področje električne mobilnosti, digitalizacijo storitev Eko sklada in ostalih organizacij, preko katerih poteka izvajanje programa spodbud, uvedbo finančnih spodbud za vlaganje v polnilno infrastrukturo in ponovno uvedbo finančnih spodbud za nakup električnih vozil za podjetja dokler ne dosežemo ciljnega števila električnih vozil.  

Preberite še: Tudi policisti niso imuni na njegove šale, tole je Goranu Hrvaćaninu ob »enem izmed srečanj« dejal mož v modrem

Priporočamo tudi: V zapuščeni nizozemski cerkvi našli vrsto starodobnikov, od Ferraijev do Maseratijev

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol