BMW izgubil generalnega direktorja, razlogi pa so povsem jasni

9. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli

Le nekaj dni po odstopu Haralda Krügerja pa je neuradno že znan njegov naslednik, pred katerim je težka naloga.

Pred dobrega pol desetletja je nemški avtomobilski proizvajalec BMW veljal za vodilno med nemško ‘sveto trojico’. Imeli so vse: po prodaji novih vozil so prehiteli tako Audi, kakor Mercedes-Benz, ugled je bil dober in kar je najpomembneje – bili so med prvimi, ki so predstavili serijski električni avtomobil z zadostnim dosegom, da je avtomobil veljal za povsem vsakodnevno uporabnega. Pogoji, ki bi si jih Harald Krüger ob nastopu svojega mandata kot generalni direktor znamke BMW lahko zgolj želel. A jih ni znal izkoristiti.

Konec prejšnjega tedna je namreč Krüger, ki bi se v  naslednjih dneh lahko boril za nov štiriletni mandat, podal odpoved. Kot razlog je v poslovilnem pismu ob odhodu navedel 'izredno izčrpanost', kar je posledica velikega pritiska, s katerim se soočajo delavci in zaposleni pri BMW-ju. Preteklih letih je namreč avtomobilska industrija doživela večje spremembe, kot pred tem v zadnjih 30. letih skupaj, kar Krüger priznava tudi sam, dejstvo pa je, da se tem spremembam ni znal prilagoditi.

Zavoj v slepo ulico

Ob prihodu na položaj je bil BMW kot rečeno eden izmed vodilnih proizvajalec na področju električnih avtomobilov – dediščina njegovega predhodnika in današnjega predsednika, Norberta Reithoferja – hkrat pa je bil tudi eden izmed prvih proizvajalcev, ki je pričel z uporabo ogljikovih vlaken v bolj običajnih avtomobilih. Oboje velja za model i3. Vse od Krügerjevega nastopa pa tovrstnih inovacij ni bilo več na spregled. Še več, prodaja modela i3 je začela upadati, znamka pa se je namesto v razvoj novih električnih avtomobilov usmerjala v razvoj hibridov. Napovedane so sicer bile številne novosti, vključno z novo platformo za električne avtomobile, a bolj kot ne je zaenkrat še vse v konceptni fazi, pravih rezultatov pa še vedno ni tu. Krügerjeva vizija zelo počasnega prehoda v e-mobilnost se je izkazala za napačno.

Medtem, ko Krüger odhaja, pa so pri BMW-ju že našli nmjegovo zamenjavo, to je 55-letni Oliver Zipse, nekdanji prvi mož Minija v Veliki Britaniji, sedaj pa vodja celotne proizvodnje BMW-jevih vozil. Analitiki pozdravljajo njegovo sposobnost optimizacije proizvodnje in čeprav na eni strani svarijo pred tem, da bi se zaradi podobnega ozadja obeh posameznikov lahko ponovila Krügerjeva zgodba, dajejo napovedi, da  bo BMW do 2021 podvojil proizvodnjo elektrificiranih avtomobilov vsaj nekaj upanja. Vseeno pa bo za dosego tega cilja potrebnega veliko dela, poleg tega pa že to, da govorijo o elektrificiranih in ne o električnih avtomobilih, daje slutiti, da se bo zgodba nadaljevala. 

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol