Bodo poplave pospešile prodajo v tem avtomobilskem razredu?

Po lanskem krepkem upadu prodaja terenskih poltovornjakov v prvih sedmih mesecih kaže, da bo letos precej bolje. Nekaj imen ni več na trgu, je pa kar nekaj novincev.

Odprti terenski dostavniki so precej pogosto prevozno sredstvo na ameriški strani Atlantika in v afriških puščavskih deželah, a so se pred nekaj leti »udomačili« tudi pri nas. Lanska prodajna statistika, ki je zabeležila, da je bilo prodanih 331 teh vozil, je sicer precej slabša od predlanske (756), vendar pa letošnjih sedem mesecev z 266 primerki kaže, da bo lanski rezultat krepko presežen.

Med tistimi, ki se odločajo za odprte terenske dostavnike, so najpogosteje obrtniki, ki svoje delo opravljajo na težje dostopnih terenih in zato je večina teh vozil opremljena s stalnim ali priključljivim štirikolesnim pogonom. Takšna vozila uporabljajo tudi nekatere službe, kot so gasilci, komunalna podjetja in gorski reševalci, saj jim omogoča hkratni prevoz potnikov in opreme na bolj odročne predele. No, vsekakor bodo ta vozila koristna tudi pri sanaciji na poplavnih območjih, zato je verjetno, da se  bo prodaja povečala celo bolj, kot je bilo načrtovano.

Ford

Krog znamk, ki imajo v svoji modelni ponudbi tudi odprte terenske dostavnike, je razmeroma majhen, kupci pa se večinoma odločajo za izvedbe z dvojno kabino in štirikolesnim pogonom. To seveda ni nobeno naključje, saj lahko v enem štirikolesniku združijo delovno vozilo in avtomobil za vsakdanjo rabo in prosti čas, pri čemer je seveda treba omeniti, da večina pick-upov meri krepko prek petih metrov in so zato manj okretni v zatrpanih mestnih središčih. Cene tovrstnih vozil se gibljejo od dobrih 40 do tudi več kot 70 tisočakov.

toyota

Prvo mesto na prodajni lestvici že nekaj časa pripada Fordovemu Rangerju, ki si naklonjenost kupcev pridobiva predvsem s prepričljivimi zmogljivostmi in uravnoteženo ceno. Pred kratkim se je začela prodaja nove generacije z novo obliko, notranjostjo, tehniko in pogonskimi sklopi. Drugo mesto pripada Toyoti Hilux, ki ima s svojo trdoživo zasnovo med tekmeci verjetno največ lastnosti delovnega stroja.

volkswagen

Trojico najuspešnejših zaključuje prav tako novi Volkswagen Amarok, ki ima poleg Rangerja edini med tekmeci šestvaljni turbodizelski motor in je v ta avtomobilski razred prinesel še nekaj dodatkov za varnejšo in udobnejšo vožnjo.  Pravkar se je druščini odprtih terenskih dostavnikov pridružil SSangYong Musso Grand, ki se bo v boj vmešal predvsem z ugodno ceno 41.990 evrov.

ssangyong

Nekaterih pa v tem razredu ni več: Mercedes-Benz razreda X, ki je v ta avtomobilski razred vnesel še večjo mero prestiža, kar se je seveda poznalo tudi pri ceni, je odšel med prvimi. Nastal je na osnovi Nissana Navare, ki je tudi zaključila evropsko pot. Navarino genetiko je imel tudi Renault Alaskan, ki pa pri nas sploh nikoli ni bil v prodaji.

Preberite še: S poltovornjakom na izlet ali kar na daljše popotovanje

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol