Obeta se velika sprememba pri vinjetah!

24. 9. 2023 | Gregor Žvab
Deli
Obeta se velika sprememba pri vinjetah! (foto: Profimedia)
Profimedia

To je novost, ki bo za marsikaterega Slovenca zelo dobrodošla.

Avstrijska vlada za prihodnje leto predvideva uvedbo enodnevne vinjete za avtoceste, ki bo stala 8,60 evra, je ta teden poročala avstrijska tiskovna agencija APA. Desetdnevna vinjeta se bo nekoliko podražila, cena letne vinjete pa bo ostala nespremenjena. Spremembe mora potrditi avstrijski parlament.

Avstrijska vlada je namreč pripravila novelo zakona o cestninah, s katero zakon prilagaja spremembam direktive EU o infrastrukturnih stroških, je poročala APA.

Profimedia

Po novem bo dvomesečna vinjeta stala 30 odstotkov cene letne vinjete, desetdnevna 12 odstotkov, enodnevna pa devet odstotkov. Cena letne vinjete za enosledna motorna vozila bo za leto 2024 znašala 38,50 evra, kar je 40 odstotkov cene letne vinjete za osebna vozila.

Cena letne vinjete za avtomobile bo ostala nespremenjena pri 96,40 evra. Desetdnevna vinjeta, ki jo uporabljajo predvsem počitnikarji, se bo s prihodnjim letom podražila z 9,90 na 11,50 evra. Cena dvomesečne vinjete se bo zaradi nove zakonsko določene lestvice znižala z 29 na 28,90 evra.

"Enodnevna vinjeta bo še posebej zanimiva za dnevne goste in tranzitne popotnike," je v petek za nemško tiskovno agencijo dpa povedal predstavnik avstrijske avto-moto zveze (Öamtc).

Cestnine za tovorna vozila se prihodnje leto ne bodo usklajevale z inflacijo, bodo pa vanje vračunani stroški izpustov ogljikovega dioksida iz tovornih vozil.

Leta 2024 se bodo cestnine za tovorna vozila za večino vozil zvišala za 7,4 odstotka. Od leta 2025 se bodo znova usklajevale z inflacijo.

Brez upoštevanja prilagoditev inflacije bi se zaradi vračunanih stroškov izpustov cestnine za tovorna vozila leta 2025 povečale za okoli 5,5 odstotka, leta 2026 pa za približno 5,2 odstotka.

Ob upoštevanju inflacije naj bi po napovedi avstrijske centralne banke leta 2025 zvišanje znašalo okoli 12,1 odstotka, leta 2026 pa okoli 8,4 odstotka.

Preberite še: To je (pravi) razlog, zakaj nemške avtoceste nimajo omejitve hitrosti

BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol