Hyundai praznuje dvajseto obletnico začetka razvoja gorivnih celic - Novice - Avto Magazin

Hyundai praznuje dvajseto obletnico začetka razvoja gorivnih celic

Hyundai je pravkar predstavil svoj najnovejši avtomobil s pogonom na gorivne celice Nexo, hkrati pa praznuje 20 let raziskav na področju uporabe vodika kot pogonskega sredstva za avtomobile.

Hyundai praznuje dvajseto obletnico začetka razvoja gorivnih celic Hyundai
9. 2. 2018

V tistem času so nekateri proizvajalci avtomobilov preizkušali tudi uporabo vodika v motorjih na notranje zgorevanje, ki se je izkazala za slepo ulico, v nasprotju z gorivnimi celicami, ki so jih proizvajalci do zdaj že razvili v verodostojno sredstvo za pogon avtomobilov, seveda s posredovanjem baterij in električnega pogona.

Pri Hyundaiju so se takoj odločili za razvoj gorivnih celic, ki vodik na kemični način spreminjajo v električno energijo za pogon elektromotorja. Leta 2000 so jih prvič vgradili v testnega Santa Feja FCEV, ki mu je leta 2004 sledil testni Tucson FCEV, s katerim so že lahko opravljali resne testne vožnje v različnih okoljih od vročih puščav do polarnega mraza in alpskih višin. Hkrati so tudi posode za vodik uspešno podvrgli preizkusom z ognjem. Leta 2005 so v Mabuku v Južni Koreji odprli inštitut za razvoj ekoloških tehnologij, leta 2006 pa so na svetovnem prvenstvu v nogometu v Nemčiji avtobuse s pogonom na gorivne celice prvič uporabili za prevoze udeležencev prvenstva.

Istega leta so bile gorivne celice zrele za vgradnjo v osebne avtomobile in na ceste je zapeljal prvi z njimi opremljeni Hyundai ix35 Fuell Cell. Do uradne predstavitve avtomobila so potekla še štiri leta, leta 2013 pa je Hyundai ix35 Fuell Cell končno šel v proizvodnjo kot prvi serijski avtomobil z gorivnimi celicami. Poganjal ga je 100-kilovatni elektromotor, ki se je seveda napajal iz gorivnih celic, s polno posodo vodika pa je lahko prevozil do 600 kilometrov.

Letos poleti bo na ceste zapeljal Hyundai Nexo, namensko razvit križanec z gorivnimi celicami druge generacije, ki so za 30 odstotkov bolj učinkovite od prve generacije in Nexu omogočajo doseg do 800 kilometrov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri