Hyundai praznuje dvajseto obletnico začetka razvoja gorivnih celic - Novice - Avto Magazin

Hyundai praznuje dvajseto obletnico začetka razvoja gorivnih celic

Hyundai je pravkar predstavil svoj najnovejši avtomobil s pogonom na gorivne celice Nexo, hkrati pa praznuje 20 let raziskav na področju uporabe vodika kot pogonskega sredstva za avtomobile.

Hyundai praznuje dvajseto obletnico začetka razvoja gorivnih celic (foto: Hyundai) Hyundai
9. 2. 2018

V tistem času so nekateri proizvajalci avtomobilov preizkušali tudi uporabo vodika v motorjih na notranje zgorevanje, ki se je izkazala za slepo ulico, v nasprotju z gorivnimi celicami, ki so jih proizvajalci do zdaj že razvili v verodostojno sredstvo za pogon avtomobilov, seveda s posredovanjem baterij in električnega pogona.

Pri Hyundaiju so se takoj odločili za razvoj gorivnih celic, ki vodik na kemični način spreminjajo v električno energijo za pogon elektromotorja. Leta 2000 so jih prvič vgradili v testnega Santa Feja FCEV, ki mu je leta 2004 sledil testni Tucson FCEV, s katerim so že lahko opravljali resne testne vožnje v različnih okoljih od vročih puščav do polarnega mraza in alpskih višin. Hkrati so tudi posode za vodik uspešno podvrgli preizkusom z ognjem. Leta 2005 so v Mabuku v Južni Koreji odprli inštitut za razvoj ekoloških tehnologij, leta 2006 pa so na svetovnem prvenstvu v nogometu v Nemčiji avtobuse s pogonom na gorivne celice prvič uporabili za prevoze udeležencev prvenstva.

Istega leta so bile gorivne celice zrele za vgradnjo v osebne avtomobile in na ceste je zapeljal prvi z njimi opremljeni Hyundai ix35 Fuell Cell. Do uradne predstavitve avtomobila so potekla še štiri leta, leta 2013 pa je Hyundai ix35 Fuell Cell končno šel v proizvodnjo kot prvi serijski avtomobil z gorivnimi celicami. Poganjal ga je 100-kilovatni elektromotor, ki se je seveda napajal iz gorivnih celic, s polno posodo vodika pa je lahko prevozil do 600 kilometrov.

Letos poleti bo na ceste zapeljal Hyundai Nexo, namensko razvit križanec z gorivnimi celicami druge generacije, ki so za 30 odstotkov bolj učinkovite od prve generacije in Nexu omogočajo doseg do 800 kilometrov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri