Fiat Chrysler Automobiles (FCA) po novem

Italijansko-ameriški avtomobilski gigant FCA (Fiat-Chrysler Automobiles) je pred kratkim predstavil svojo novo usmeritev. Potem ko je ob prelomu leta iz dveh podjetij, Fiata in Chryslerja, nastala nova skupna družba s sedežem na Nizozemskem in davčnim domicilom v Veliki Britaniji, je njen idejni in siceršnji izvršni vodja Sergio Marchionne v Detroitu predstavil načrte za prihodnost.

13. 6. 2014

Na papirju so ti načrti obetavni, z uresničitvijo pa tudi že pri dosedanjih načrtih pri obeh delih novega podjetja do zdaj niso bili najuspešnejši.

Za evropski pogled na FCA je manj pomembno to, da bo Marchionne spet manjši poudarek dal znamki Dodge in kot najmnožičnejšo v ZDA poskušal pripraviti Chrysler. Ta bo do leta 2018 dobil nekaj novih modelov več, pri Dodgeu jih bo nekaj manj. S širitvijo izdelave različnih modelov pa se bo kot svetovna znamka postavil Jeep. Že konec prihodnjega leta naj bi začela delati tudi skupna tovarna – Jeepova in kitajske skupine Guangzhou. Tam bosta s tekočih trakov prihajala novi Renegade (prvič predstavljen letos v Ženevi) in Cherokee. Zadnji naj bi sploh postal najbolje prodajani Jeep. V Fiatovi tovarni v Melfiju bodo od jeseni Renegada izdelovali za Evropo (celo do 150.000 letno), v tovarni v Pernambucu v Braziliji ga bodo izdelovali tudi za Južno Ameriko, možnosti, da bi ga od tam izvažali v ZDA, pa tudi še niso izključili. Tako naj bi Jeep do leta 2018 na leto prodal celo 1,5 milijona avtomobilov.

Druga globalna znamka v prihajanju (po zamisli Marchionneja) pa je seveda Alfa Romeo. Zanjo pripravljajo kar osem novih modelov, ki bodo za serijsko izdelavo pripravljeni v dveh letih, prvi od začetka 2016. Prvi naj bi luč sveta zagledal naslednik že pred leti opuščene 159, za katerega je veljalo, da bo dobil ime Giulia. Za zdaj tega imena uradno še ne omenjajo. Nastala bo na novi platformi (imenovani Giorgio), z motorjem vzdolžno spredaj in možnostjo pogona zadaj ali pa na vsa štiri kolesa. Predvidevajo dve karoserijski različici, limuzino in kombi, verjetno limuzino tudi s podaljšano medosno razdaljo za kitajski trg. Sicer naj bi ta Alfa prišla na trg v Evropi konec 2015, že pol leta kasneje pa tudi na trg ZDA. Leto kasneje bo na isti platformi (s štiri- ali šestvaljnimi motorji) nastala še večja Alfina limuzina. Za Giulietto bodo pripravili naslednika, a bo tudi ta imel pogon zadaj. Alfa bo do leta 2018 svoji ponudbi dodala tudi dva križanca, manjši bo umeščen med konkurenta X3 in X5, večji bo podoben X6. Kot šesti model naj bi nastal še športni kupe.

Fiat bo do leta 2018 za evropski trg dobil kar 34 novih ali prenovljenih modelov (ali karoserijskih različic). Teh še niso podrobneje predstavili, načrtujejo pa vsaj četrtinski dvig prodaje. Zdi se, kot da evropski trg za novo naravnani FCA ne bo več pomemben.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri