Fiesta nove generacije

Pri Fordu so na posebnem dogodku v proizvodnem obratu v kölnski četrti Niehl razkrili prihajajoče novosti in predvsem pokazali novo Fiesto.

Fiesta nove generacije (foto: Ford) Ford
29. 12. 2016

V osrčju nemške tovarne je Ford organiziral dogodek Go Further, ki je nekakšno nadomestilo avtomobilskega salona, tokrat predvsem pariškega, na katerem Forda ni bilo.

Rdeča nit večerne predstavitve, na katero je bilo povabljenih skoraj 2.500 pooblaščenih trgovcev, zaposlenih in predstavnikov medijev, je bila nova Fiesta. A morda tudi zaradi številnih prisotnih je bila predstavitev drugačna od klasičnih novinarskih, posledično pa smo avtomobile zgolj gledali od zunaj, notranjost je bila našim radovednim očem in prstom še prepovedana oziroma nedosegljiva.

Toliko več se je govorilo o prihodnosti znamke, novih modelih in tehnologijah, navsezadnje sta bila tam Jim Farley, izvršni podpredsednik in predsednik družbe Ford Motor Company za Evropo, Bližnji vzhod in Afriko, ter Mark Fields, predsednik in glavni izvršni direktor Ford Motor Company. Oba sta izpostavila rast znamke, dobro sprejete modele in skupno napovedala novo, najbolj napredno Fiesto do zdaj.

Ta je še vedno eden od najbolje prodajanih Fordovih modelov. Do zdaj se je zanjo v 40 letih odločilo že skoraj 17 milijonov kupcev, s čimer je seveda tudi eden od najbolje prodajanih avtomobilov v svojem razredu. Da bo dostojno nasledila predhodnice, bo nova Fiesta že osme generacije na voljo v kar treh novih različicah. Ob klasični Fiesti (z opremo Trend) bodo kupcem na voljo še Fiesta Titanium, prestižna Fiesta Vignale, dinamična Fiesta ST-Line in Fiesta Active, ki se spogleduje z malimi mestnimi križanci.

Pri Fordu pravijo, da bo nova Fiesta tehnološko najbolj napreden mali avtomobil na svetu. Tako bo denimo po zaslugi dveh kamer, treh radarjev in 12 ultrazvočnih tipal prvi Fordov avtomobil z zaznavanjem pešcev, ki lahko prepreči trčenje tudi ponoči, pri čemer oviro opazi vse do razdalje 130 metrov. Vozniku bodo na voljo tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov, samodejno upravljanje dolgih luči in izboljšan sistem samodejnega parkiranja. Fiesta pa bo kot prvi avto v segmentu opremljena tudi s sistemom za opozarjanje na prečni promet za vozilom, ki opozarja voznike na druga vozila pri vzvratni vožnji s parkirnega mesta.

Seveda se je spremenila tudi oblika. Fiesta je večja (posledično bojda tudi prostornejša, česar pa, kot omenjeno, žal nismo mogli preizkusiti), elegantnejša in bolj odrasla. Slednje morda marsikomu ne bo všeč, a pri Fordu so s tem delno naredili prostor tudi prihajajočemu novincu Ka Plus. Z njim bodo v prvi vrsti zadovoljili potrebe kupcev po majhnem avtomobilu, hkrati pa bodo slednje kupce lažje prepričali o nakupu. Sedanja Fiesta je bila v marsikateri državi (tudi Sloveniji) cenovno zelo ugodna, skoraj na ravni novega Ka Plus. A nova Fiesta tako ugodna seveda ne bo. Na to, koliko bo v resnici stala, bo sicer treba še malce počakati, je pa res, da gre slovenskemu zastopniku na roko to, da tistih najcenejših in slabo opremljenih Fiest Slovenci niso kupovali. Razlika med staro dobro opremljeno in novo pa bo tako bistveno manjša.

Kot že omenjeno, večer ni bil namenjen samo Fiesti. Pri Fordu so naznanili, da bodo začeli testirati samovozeče avtomobile tudi v Evropi, in to že na začetku prihodnjega leta. Hkrati so bile napovedane posebne različice Mustanga, namenjenega evropskim kupcem – Black Shadow in Blue Edition, v posebni izvedenki Black Edition pa bo na voljo tudi Transit Custom.

Če odštejemo, da sta se ekskluzivni paleti modelov Lego Speed Champions pridružila dirkalna Forda GT in GT40, pa je precej zanimanje požela tudi novica, da bo Ford prihodnje leto predstavil prenovljeni litrski bencinski motor EcoBoost, ki bo kot prvi trivaljni motor na svetu v korist manjši porabi goriva lahko izklopil delovanje enega valja. Proces vklopa ali izklopa bo trajal vsega 14 milisekund, z dodatnimi rešitvami za zmanjšanje tresljajev pa voznik sploh ne bo opazil omenjenih postopkov oziroma zaznal drugačnega delovanja motorja.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Ford

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri