Filtriranje: rešitev za večjo varnost ali recept za nevarnost motoristov?

Na videz nevarno početje motociklistov je pravzaprav koristno tako zanje, kakor tudi za preostale udeležence v prometu.

Filtriranje: rešitev za večjo varnost ali recept za nevarnost motoristov? (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
9. 10. 2019

Tako imenovano filtriranje ali vožnja motociklistov med avtomobili, ki smo mu – še posebej v primeru zastojev – na večpasovnih cestah vsakodnevno priča tudi pri nas. A motoristi, ki švigajo med stoječimi avtomobili (in s tem pridobivajo kar precej časa), gredo marsikateremu vozniku močno v nos, poleg tega pa je tovrstno početje po trenutno veljavni zakonodaji nedovoljeno in vsaj na videz tudi zelo nevarno. Pa je res?

Dialog o filtriranju, njegovih prednostih in slabostih je v zadnjem času v Sloveniji in v številnih državah po svetu namreč aktualen že lep čas, poleg tega pa že lep čas poteka tudi zbiranje podpisov za spremembo prometne zakonodaje, ki bi tovrstno početje naposled le dovolila.

Podatki iz tujine kažejo, da je filtriranje motociklistov, ki na več načinov pripomore k večji varnosti samih motociklistov, eden izmed glavnih razlogov pa je – v nasprotju s splošnim mnenjem – večja varnost. Prav v primeru zastojev in verižnih trčenj so motociklisti najbolj izpostavljeni poškodbam. S filtriranjem bi se na drugi strani lahko prebili na čelo kolone in tako praktično izničili tovrstno nevarnost. Nenazadnje večjo varnost dokazujejo tudi različne raziskave iz tujine, kjer je tovrstno početje dovoljeno.

Še več, filtriranje pomeni večjo varnost in predvsem pretočnost tudi za same avtomobiliste. Trenutno namreč, vsaj v večini primerov predvideva, da bodo motociklisti (tudi na semaforju) stali v vrsti pred avtomobilisti. Pomik na čelo kolone in kasnejše (hitrejše) speljevanje bo namreč pripomoglo k delnemu skrajšanju dolžine kolon samih ter hitrejši vožnji vseh udeležencev skozi križišče.

Seveda pa je tu še tretji razlog, kateri se najbolj nanaša na motocikliste v usnjenih kombinezonih, deloma pa tudi na vse preostale voznike dvokolesnikov. Jasno, za razliko od avtomobilistov motociklisti na svojih dvokolesnikih nimajo klimatske naprave, stanje v kolonah pri, recimo 40 stopinjah Celzija pa je v takšni opremi ne le izjemno neprijetno, pač pa tudi nevarno. Nenazadnje prekomerno potenje pripomore tudi k dehidraciji in posledično težavam s koncentracijo, s čimer se seveda še povečajo možnosti za napako in nesrečo.

Da namen filtriranja ni divjanje med avtomobili nakazuje že sam predlog novega zakona, ki ga je pripravil Rolando Benjamin Vaz Fererira in predvideva, da bo hitrost filtriranja največ 15 kilometrov na uro višja od hitrosti kolone oziroma največ 50 kilometrov na uro, s čimer bi bilo tudi tveganje za nesrečo in morebitne poškodbe bistveno manjše. Sam je sicer prednosti filtriranja na lastni koži izkusil v Parizu, kjer gre za uveljavljeno prakso, zato so na ta pojav pripravljeni tako motociklisti, kakor tudi vozniki avtomobilov. Vse skupaj tako poteka brezhibno, sam pa je prav zaradi tovrstne prakse recimo na cilj na drugem koncu mesta prišel kar 75 minut hitreje, kot v primeru da se ne bi posluževal omenjenega ukrepa.

Mnenje: Peter Kavčič - urednik motociklizma

Osebno podpiram trudi in idejo, da se uredi to področje ter dovoli filtriranje kot predlagajo posamezniki. Seveda tu apeliram na vse voznike motociklov, skuterjev in mopedov, da dajo svoj glas za ureditev tega področja. Iz mojih dolgoletnih izkušenj za krmilom ugotavljam, da je razum oziroma zdrava pamet, ki je podkrepljena z vožnjo, kjer vsak udeleženec pazi nase in na druge edina prava. Divjanje med avtomobili ni filtriranje ampak divjanje ter kot tako nedopustno. Temu strogo nasprotujem. Ne vidim pa nobenega razloga, zakaj ne bi z motociklom ali skuterjem peljal mimo kolone avtomobilov, ki stoji na semaforju, ali se po počasi premika bistveno pod dovoljeno omejitvijo hitrosti. Sredi Trasta, Milana, Pariza, Madrida in še kje je povsem normalno, da se vozniki na dveh kolesih filtrirajo in promet poteka tekoče. V teh mestih so ljudje dostikrat prisiljeni poiskati alternativno rešite za svojo mobilnost. In prav tako je tudi pri nas njihovo število zaradi vse večjega števila avtomobilov še naraščalo.

Povem še anekdoto iz letošnjega poletja. Z motociklom sem šel na morje in na meji s Hrvaško raje zapeljal v kolono med avte in se kuhal na soncu. Recimo da sem v desetih minutah dodobra preznojil spodnja oblačila, ki so bila do tedaj suha. Ampak nisem želel tvegati ravno zaredi neurejenosti tega področja, da si ne bi morda kak policist, ki bi bil ravno tisti dan nekoliko nataknjen zapičil v moje filtriranje. In ko sem tako pregret prišel na vrsto za kontrolo dokumentov mi policist za okencem pravi, 'pa zakaj niste peljali mimo kolone in se kuhate na vročini'? In sem odgovoril da nisem upal, da ne vem kaj je prav in kaj ne v takšnih primerih. Odslej bom vedno šel mimo kolone naprej in s tem morda razjezil kakšnega nizozemskega turista (ki ga mimogrede razumem,da mu ni lahko v koloni prečkati našo lepo deželo), vse to pa bom počel kar se da obzirno do vseh ostalih udeležencev v prometu.

Zbiranje glasov za spremembo zakonodaje oziroma za začetek obravnave predloga v parlamentu bo potekalo vse do konca oktobra, kolikor se s predlogom strinjate, pa lahko glas za spremembo oddate na upravni enoti občine.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri