Novo v Sloveniji: Ioniq 5 za Hyundaijev električni preboj

Futuristično podobo je navdihnil tudi pri nas nekoč dobro znani model Pony, ki je nastal pred dobrimi štirimi desetletji

Hyundai  z Ioniqom 5 nakazuje v katero smer bo šel razvoj v času, ko bo začela prevladovati električna mobilnost. Gre za prvi model nove podznamke, ki ga je slogovno navdihnil Pony, predstavljen leta 1974. To pa je tudi vse kar ga povezuje s polpreteklo zgodovino, saj ima novinec električni pogon, je precej večji od duhovnega predhodnika, predvsem pa ima zelo prostorno in prilagodljivo notranjost.

Futuristična oblika 4,64 metra dolgega avtomobila s kar trimetrsko medosno razdaljo, z oglatimi površinami zbuja pozornost tudi zaradi štirih pravokotnih sprednjih svetlobnih teles s svetilnimi diodami in z značilnim pasom zadnjih luči. In v futurističnem slogu je oblikovana tudi notranjost, ki spominja na prostor s svetlimi pastelnimi toni in udobnimi sedeži, katerih oblazinjenje in tekstil so delno narejeni iz trajnostnih vlaken, kot so organski sladkorni trs ali reciklirane plastenke, za preproge pa so bile uporabljene celo stare ribiške mreže.

Pozornost pritegneta dva 12,25-palčna zaslona v belih okvirjih za prikazovanje osnovnih podatkov za vožnjo in komunikacijsko zabavne vsebine, ki sestavljata skupni element z jasno grafiko in intuitivnim delovanjem. Zadnjo klop je mogoče tudi električno premakniti za skoraj 14 centimetrov, osnovnih 527 litrov prtljažnika poveča na skoraj 1600 litrov, dodatni 57-litrski predal je na voljo pod sprednjim pokrovom.

Ioniq 5 temelji na popolnoma novi platformi E-GMP, ki naj bi bila osnova za bodoče električne avtomobile skupine, ki bodo nastali pod znamko Ioniq. Ioniqu 5 bo že zelo kmalu sledila športna limuzina Ioniq 6, v doglednnem času pa še večji športni terenec Ioniq 7. Ioniq 5 ima štiri različne pogonske kombinacije, kar pomeni, da se bodo kupci lahko odločili glede na potrebe in predvsem v skladu z denarnimi zmožnostmi.

Torej izbirati je mogoče med baterijo zmogljivosti 58 ali 72,6 kilovatnih ur ter pogonom zadaj ali na vsa kolesa, v tem primeru je spredaj dodaten elektromotor. V kombinaciji z manjšo baterijo za pogon skrbi električni motor s 125 kilovati (170 KM) ali s 173 kilovati (235 KM), pri večji sta na voljo  zmogljivejši izvedbi s 160 kilovati (217 KM) s pogonom na zadnji kolesi in z 225 kilovati (306 KM), ko so pogonska vsa kolesa. Največji doseg z enim polnjenjem je po uradnih zapiskih do 480 kilometrov.

Hitro polnjenje lahko v petih minutah v baterije dobavi za do 100 kilometrov vožnje elektrike, če se popolnoma izprazni, se na hitri 350-kilovatni hitri polnilni postaji v najboljšem primeru v 18 minutah napolni na 80 odstotkov, kar je zasluga 800-voltnega napetostnega sistema. Z 220 kilovati polnilne moči glede na zmogljivost baterije polnjenje traja med 44 in 57 minutami in pri izmeničnem toku na 11-kilovatni zidni omarici slabih pet ali dobrih šest ur.

Ioniq 5 dosega najvišjo hitrost 185 kilometrov na uro in lahko vleče do 1.600 kilogramov težak priklopnik kar sta v svetu električnih avtomobilov zelo dobri številki in to Ioniqa 5 na konkurenčni lestvici električnih avtomobilov postavlja precej visoko. Na slovenski trg bo (vsaj tako upajo pri uvozniku Hyundai Avto Tradeu) letos prispelo 30 avtomobilov, cene so določene med 43.500 in 59.800 evrov, od česar je treba odšteti še državno podporo za električna vozila.

 

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol