Land Rover Discovery v Avstraliji potegnil 110 ton težko kompozicijo (video)

20. 9. 2017 | Jure Šujica
Deli

Omenjeni podvig je bil del promocijske akcije, ob kateri je Land Rover predstavljal nekaterih novih tehnologij v Discoveryju. Ni pa to prvi tovrsten podvig, ki so se ga Angleži lotili.

Land Rover je za enega izmed svojih ključnih modelov, Discovery, za modelno leto 2018 pripravil nekaj novosti, za predstavitev katerih so se odpravili v deželo 'tam spodaj', v Avstralijo. Izbira destinacije vsekakor ni bila naključna, gre namreč za državo, kjer po cestah vozijo tako imenovani cestni vlaki, tovornjaki, ki za seboj vlečejo tudi po štiri dodatne prikolice. Kot se za tako nalogo spodobi imajo te 'lokomotive' tudi precejšno zalogo moči in navora; številke se gibljejo okrog 500 'konjev' in preko 2.000 Nm.

Land Rover

Angleški proizvajalec terenskih vozil pa je mnenja, da je vleke takega tovora zmožen tudi njihov avtomobil Discovery, na katerega pa niso priključili zgolj štirih prikolic, kolikor jih največ dovoljuje zakon, pač pa kar sedem. Da pa so v prikolicah zagotovili zadosten hidravlični tlak, nujno potreben za delovanje zavornega sistema, so v sistem vključili še vlečni tovornjak. Skupna dolžina celotne kompozicije je torej znašala 100 metrov, celotna teža pa, glede na to, da so prikolice obtežili še z dodatnimi desetimi tonami balasta, kar 110 ton.

Idealna priložnost za predstavitev novih tehnologij za vleko avtomobilskih prikolic

Celoten dogodek se je sicer odvil na 16 kilometrov dolgem zaprtem odseku hitre ceste Lasseter v Severnem teritoriju, Discovery pa je kljub tovoru zmogel hitrost 44 kilometrov na uro. Ob tem je potrebno omeniti, da je v Land Rover v promocijski namen uporabil popolnoma serijski avtomobil, opremljen s 3-litrskim dizelskim motorjem z močjo 258 'konjev', štirikolesnim pogonom in avtomatskim menjalnikom. Največja skupna dovoljena masa s priklopnikom sicer za Discoveryja znaša 'zgolj' 3,5 tone.

Kljub temu, da je govora o precej atraktivnem podvigu, pa se je angleški proizvajalec s predhodniki tega avtomobila že večkrat lotil podobnih podvigov. Leta 1989 je tako s prvo generacijo Discoveryja uspešno vlekel železniške vagone, podoben dosežek pa so lansko leto ponovili tudi z aktualno generacijo Discoveryja. Sicer pa je Land Rover omenjeni dogodek izkoristil tudi za predstavitev nekaterih novosti, katere bodo v največji meri olajšale vožnjo lastnikom avtomobilskih prikolic (senzor teže prikolice, ki preprečuje preobremenitev vozila, sistem za nadzor stabilnosti prikolice, barvni 'head-up' zaslon…), po novem pa bo avtomobil lahko opremljen tudi z 2-litrskim bencinskim motorjem Ingenium, ki zmore kar 300 'konjskih moči'.

Jure Šujica

Foto, video: Land Rover

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem