Lotus Evija je nov najmočnejši serijski avtomobil na svetu

17. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli

Skupna moč elektromotorjev bo znašala 1.471 kilovatov, kar pomeni skorajšnje razmerje med močjo (v kilovatih) in težo 1:1!

Ime Lotus v avtomobilski industriji zadnja leta ni ravno med najbolj prepoznavnimi. Nenazadnje že kar polno desetletje niso predstavili novega modela, zaradi česar tudi usoda podjetja ni bila ravno jasna. A denar in nov lastnik iz Azije sta prinesla svež veter, kapital in kot kaže tudi prihodnost. 71 let po ustanovitvi podjetja, za katerim je stal legendarni Colin Chapman znamka predstavlja svoj 130. avtomobil, ki brez dvoma prinaša nov začetek, model Evija.

Da gre za poseben avtomobil najbolj kažejo tehnični podatki. Pri Lotusu si namreč niso postavljali nobenih omejitev in mu tako namenili štiri elektromotorje s skupno močjo 1.471 kilovatov. S tem so pripravili zaenkrat najmočnejši serijski avtomobil na svetu, posledično pa to pomeni, da bo avtomobil do 100 kilometrov na uro v manj kot treh sekundah, najvišja hitrost pa bo znašala 'preko 320 kilometrov na uro', a točne številke pri Lotusu ne razkrivajo.

Sklop elektromotorjev bo seveda primerno podprt tudi na področju baterijskega sklopa in polnjenja. 100-odstotno napolnjen z elektriko bo namreč zmogel 400 kilometrov vožnje, brez da bi ga bilo potrebno polniti. Ko pa bo do tega prišlo, bo postopek samega polnjenja – če bo infrastruktura to dopuščala – izredno kratek. Po zaslugi 350-kilovatne tehnologije bo namreč polnjenje po besedah tovarne trajalo vsega 18 minut; zgolj 12 minut bo na drugi strani trajalo polnjenje do 80 odstotkov. Ob tem pri Lotusu poudarjajo, da bo avtomobil po zaslugi pomoči Williams Advanced Engineering v prihodnosti moč polniti z močjo 800 kilovatov.

Celoten avtomobil bo kljub štirim elektromotorjem in (najverjetneje) velikim baterijskim sklopom relativno lahek, saj bo tehtal le 1.680 kilogramov. Skrivnost nizke teže je namreč v izdatni uporabi ogljikovih vlaken, iz katerih bo namreč v celoti izdelan monokok avtomobila s skupno težo zgolj 129 kilogramov. Iz ogljikovih vlaken so sicer tudi komponente, namenjene optimizacije aerodinamike avtomobila, pri čemer so si Lotusovi inženirji nekatere rešitve, kot je sistem DRS za zmanjšanje zračnega upora in pa način izdelave šasije (za kar so poskrbeli pri italijanskem podjetju CPC) izposodili tudi formuli ena.

Eden izmed najbolj naprednih avtomobilov ta trenutek pa bo seveda prinesel temu primerno ceno. Za zgolj 130 proizvedenih primerkov, kolikor naj bi jih pri Lotusu izdelali od leta 2020 naprej bodo zahtevali po 1,7 milijona funtov ali slabe tri milijone evrov, ob tem pa še 250.000 funtov za rezervacijo.

 

Novo na Metroplay: "Ne obstaja tema, o kateri se ne bi smeli šaliti!" - Lado Bizovičar | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem