Mazda predstavila novo generacijo bencinskih motorjev SkyActiv-X - Novice - Avto Magazin

Mazda predstavila novo generacijo bencinskih motorjev SkyActiv-X

Novi motorji naj bi zahvaljujoč spremenjeni tehnologiji vbrizga goriva pripomogli k 30 odstotkov nižji porabi goriva.

Mazda predstavila novo generacijo bencinskih motorjev SkyActiv-X (foto: Newspress) Newspress
15. 6. 2018

V času, ko večina avtomobilskih proizvajalcev s pospešeno hitrostjo razvija električne in hibridne avtomobile ter se trudijo z izboljšanjem njihovega dosega, je Mazda eden izmed redkih avtomobilskih proizvajalcev, za katerega se zdi, da več pozornosti kot električnim pogonskim sklopom namenja bencinskim motorjem. Da je tako, je znano že dlje časa, v teh dneh pa Mazda predstavlja težko pričakovano novo generacijo bencinskih motorjev SkyAktiv-X.

Pri Mazdi namreč menijo, da viri električne energije, ki so v uporabi danes, še vedno v preveliki meri temeljijo na fosilnih gorivih, s čimer tako ne pripomorejo (v zadostni meri) k zmanjšanju izpustov toplogrednih plinov. Japonski proizvajalec zato meni, da srednjeročno rešitev za zmanjšanje škodljivih izpustov ni v električnih avtomobilih, ampak v optimizaciji obstoječih bencinskih motorjev.

Prvi predstavnik nove generacije motorjev SkyAktiv-x je tako dvolitrski bencinski motor, katerega skrivnost je redka mešanica zraka in goriva. Ta namreč znaša 16 : 1 v korist prvega, kar pomeni, da je v mešanici med dva- in trikrat manj goriva kot pri tradicionalnih bencinskih motorjih. Takšna mešanica goriva je  sicer precej manj vnetljiva, kar pa so pri Mazdi rešili s sistemom SPCCI. Bistvo tega sistema je ta, da vžig poteka v več fazah. V prvi fazi se tako okrog vžigalne svečke vžge majhna količina bogate mešanice zraka in goriva, ki nato poskrbi za povečanje pritiska ter temperature, potrebne za vžig glavnega dela redkejše mešanice.

Novost del dolgoročne strategije

Sistem naj bi bil uporaben v vseh razmerah z izjemno zelo hladnih vžigov in pri polni obremenitvi vozila, kjer pa bo motor deloval po enakem principu kot klasičen motor z notranjim zgorevanjem. Motor naj bi tako v 'varčnem načinu' deloval 80 odstotkov časa, njegova učinkovitost naj bi se v mestni vožnji izboljšala za 30 odstotkov, v primerjavi s podobnimi motorji, ki so bili na trgu pred desetimi leti, pa naj bi novinec privarčeval kar med 35 in 40 odstotki več goriva.

Nova generacija motorjev bo tako, če bo šlo vse po načrtih, prinesla izdatno povečanje učinkovitosti bencinskih motorjev SkyAktiv-X. Sicer pa je Mazda že začrtala dolgoročno strategijo zmanjšanja izpustov ogljikovega dioksida. Ti naj bi se do leta 2030 zmanjšali do 50, do leta 2050 pa do kar 90 odstotkov. Le čas pa bo pokazal, kako dolgo bodo del te zgodbe tudi bencinski motorji.

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri