Med Renaultom in Nissanom vseeno ni tako slabo? Novi podatki kažejo drugačno sliko

24. 1. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Renault bo s partnerjema Nissanom in Mitsubishijem razgrnil načrte za razvoj električnih vozil do leta 2030, ki naj bi vključeval trikratno povečanje vložka in več kot 30 novih modelov.

Pred letom dni je Renault predstavil atraktiven strateški načrt z imenom "renaulution". V prihodnjih dneh pa naj bi skupaj s partnerji pri Nissanu in Mitsubishiju po poročanju agencije Reuters v luči vse zahtevnejših razmer na trg naznanili trikratno povečanje vložka v skupen razvoj električnih vozil.

Viri pravijo, da bodo v prihodnjih petih letih za to ob obstoječih desetih milijardah vložka dodatno namenili več kot 20 milijard evrov, kar naj bi prineslo več kot 30 modelov, narejenih na petih skupnih platformah. Te naj bi pokrivale kar 90 odstotkov električnih vozil, ki jih bodo trije proizvajalci razvili in poslali na trg do leta 2030.

Prvo (CMF-EV) že uporabljajo avtomobili, kot sta Renault Megane E-Tech in Nissan Ariya, druga je namenjena cenejšim avtomobilom, kot je Dacia Spring in jo bodo kmalu uporabili tudi pri Nissanu. Naslednji dve sta namenjeni japonskim mestnim osebnim in gospodarskim ultraminijem (kei). Še eno pa bo za majhna električna vozila do sredine desetletja razvil Renault za novo "petko", verjetno tudi za križanca po navdihu "katrce", pri Nissanu pa jo bodo na primer uporabili za novo električno Micro.

Majhna električna vozila želijo cenovno izenačiti z bencinskimi

Vsi trije proizvajalci imajo sicer trenutno vsak svojo tehnologijo in si delijo le malo ključnih komponent. V prihodnje naj bi skupaj razvijali pogonske sklope, vključno z Nissanovimi litij ionskimi baterijami, ki se bodo proizvajale v Franciji, Veliki Britaniji, na Kitajskem in na Japonskem.

Pri Renaultu so sicer že sporočili, da bodo njihovi novi avtomobili leta 2030 v Evropi le še električni (z Dacio bodo vztrajali nekoliko dlje). Pri Nissanu pa do istega leta napovedali 23 novih elektrificiranih modelov.