Nemci si res ne želijo avtoceste. To so izrazili na prav poseben način

3. 9. 2023 | STA
Deli
Nemci si res ne želijo avtoceste. To so izrazili na prav poseben način (foto: Profimedia)
Profimedia

Ljudje protestirajo na različne načine. Berlinčani so izbrali enega najbolj prijetnih ...

Številni Berlinčani so v soboto s plesno zabavo na eni od glavnih cest protestirali proti načrtovanemu podaljšanju avtoceste A100, ki delno obdaja središče nemške prestolnice. S podaljšanjem bi morali namreč preseliti ali zapreti okoli 20 nočnih klubov in kulturnih prizorišč, po mnenju protestnikov pa gre tudi za okoljsko sporen projekt.

Lokalni nočni klubi so z dovoljenjem berlinskih oblasti v soboto popoldne in zvečer dogajanje preselili na eno od glavnih cest, da bi izrazili nasprotovanje podaljšanju avtoceste. Na predvideni trasi namreč stoji nekaj najbolj znanih berlinskih nočnih klubov, pa tudi kulturnih prizorišč in nekaj stanovanjskih stavb.

"To bi bila popolna nočna mora, saj bi izgubili velik in pomemben del berlinske kulture. Le zakaj bi morali imeti avtocesto v središču mesta? Imamo zelo dober javni potniški promet," je za britanski BBC dejala ena od protestnic. Drug protestnik je opozoril na onesnaženje s hrupom in škodljivimi izpusti iz vozil. "Ne glede na to, kako gledamo na ta projekt, je nesmiseln," je ocenil.

Zagovorniki podaljšanja trase avtoceste medtem opozarjajo, da so lahko nočne klube na tem območju zgradili prav zato, ker je območje že desetletja predvideno za širitev cestnega omrežja in zato na njem niso smeli graditi stanovanjskih ali poslovnih stavb. Brez podaljšanja avtoceste po njihovih besedah središča Berlina ne bo mogoče prometno razbremeniti.

Načrtovano podaljšanje je predmet polemik sicer že nekaj časa. Vrtijo se predvsem okoli vprašanja, ali bo res razbremenilo druge ceste, saj nekatere študije kažejo, da širitev cestne infrastrukture le povečuje število avtomobilov v prometu.

Predvideni novi petkilometrski odsek bo po napovedih stal okoli milijardo evrov. Kritiki opozarjajo, da bi morali sredstva raje nameniti krepitvi javnega prometa ter urejanju površin za kolesarje in pešce.

Preberite še: Kupci električnih avtomobilov niso pretirano zvesti in ne zaupajo internetu

BONUS VIDEO: Audijev tehnološki pionir zdaj še bolj izstopa, vendar na nepričakovan način!