Najnovejše ocene Euro NCAP: to je avtomobil, ki se je spet znašel na dnu lestvice

Euro NCAP objavlja strožje ocene lahkih gospodarskih vozil za leto 2023 in napoveduje načrte za nove varnostne preizkuse.

Evropski konzorcij za preizkušanje varnosti vozil Euro NCAP je leta 2021 uvedel ocenjevanje varnosti dostavnikov, da bi izboljšali varnostne informacije za upravljavce voznih parkov in zagotovili varnejšo izkušnjo za voznike teh vozil in druge udeležence v prometu. Lani so ponovno pregledali rezultate, ki so pokazali določene izboljšave, letos pa je Euro NCAP naredil naslednji korak in zaostril merila ocenjevanja.

Po načrtih Euro NCAP naj bi do leta 2026 dostavniki imeli enake zahteve za varnostne sisteme kot osebna vozila, ocena kombijev pa bo od takrat naprej upoštevala samo standardno vgradnjo na vseh evropskih trgih. Euro NCAP bo kmalu pospešil varnostne rešitve tudi z uvedbo ocenjevalne sheme za težka tovorna vozila.

Najnovejši rezultati za osemnajst dostavnikov, ki so bili testirani v novih pogojih, so pokazali, da je med njimi ponovno najvarnejši Fiat Ducato, ki je lani dobil platinasto, letos pa je zdrsnil na zlato oceno. Tudi Nissan Interstar je ohranil svoj položaj na dnu lestvice in je na podlagi pomanjkanja sistemov za izogibanje trčenju še naprej ocenjen kot nepriporočljivo vozilo.

Ford Transit je tako kot Fiat Ducato dosegel zlato oceno, Mercedes-Benz Vito je padel z zlate na srebrno oceno, kjer se je pridružil Mercedes-Benz Sprinterju, Volkswagen Transporterju, Renaultu Traficu, Nissanu Primastar in Volkswagen Crafterju. Bronasto oceno so dosegli Citroën Jumpy, Citroën Jumper, Iveco Daily, Opel Vivaro, Opel Movano, Peugeot Expert, Peugeot Boxer, Renault Master in Toyota Proace.

Dostavniki niso udeleženi v več prometnih nesrečah kot druga vozila, vendar so nesreče običajno hujše za nasprotna vozila in ranljive udeležence v prometu. Pri Euro NCAP ugotavljajo, da lahko varnostni asistenčni sistemi pomagajo učinkovito preprečiti ali ublažiti posledice teh nesreč, lahka gospodarska vozila pa pogosto niso ustrezno opremljena z najsodobnejšo tehnologijo. Nova merila Euro NCAP postavljajo asistenčne sisteme na višjo raven z večjim poudarkom na ranljivih udeležencih v prometu, vključno z varnostjo pešcev, s poudarkom na nočnih srečanjih z drugimi vozili in kolesarji, ter uvedbo enega novega preizkusnega trčenja med dostavnikom in avtomobilom.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol