Novi Avto magazin: razkrivamo BMW-jev M100, vozili smo Toyota Mirai, veliki test Mercedes-Benz GLC

29. 10. 2015
Deli

V novem Avto magazinu predstavljamo BMW-jev projekt za praznovanje stoletnice, saj ga bodo prihodnje leto proslavili s superšportnikom. Vozili smo Toyoto Mirai, ki se lahko pohvali z gorivnimi celicami, in testirali Mercedes-Benz GLC s turbodizelskim motorjem in štirikolesnim pogonom. Ne spreglejte še kratkega testa novega Forda Galaxyja, prvega vtisa ob predstavitvi Ducatija Monstra 1200 R in zakulisja dogajanja na tekmovanju MotoGP ter reliju Idrija.

Bavarski BMW bo prihodnje leto slavil stoletnico obstoja in vse bolj glasne so govorice, da jo bo proslavil s posebnim avtomobilom. V spomin na uspešno športno vejo znamke ter obletnico naj bi dobil oznako M100. Ni pa še znano, kaj se pod njo skriva. Javna skrivnost je bila, da bodo nalahno 'sfrizirali' novo športno ikono i8 in avtomobil spremenili v zmogljivejši superšportni bolid. Predstavljamo.

Mirai poganja 155-'konjski' sinhronski elektromotor, kar je ob 335 njutnmetrih navora dovolj, da 1,9 tone težak avto premika dovolj hitro. 9,6-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro se seveda ne more primerjati s pospeški nekaterih drugih električnih avtomobilov, a je povsem zadosten, da je lahko voznik zlahka kos tempu mestnega in primestnega prometa, pa tudi na avtocesti največjo hitrost 178 kilometrov na uro doseže dovolj zlahka, potovalne hitrosti okoli 160 kilometrov na uro pa sploh niso težavne. Ob tem je Mirai tih in udoben. Vozili smo.

Skoraj teden dni trajajoč dogodek je v glavnem namenjen vožnjam in preskušanju kandidatov za evropski avto leta. Letos smo imeli žiranti na voljo 62 avtomobilov. Kandidatov je bilo več kot polovica manj, a je treba preskusiti tudi različne motorne različice. Različnih modelov je bilo natanko 29, pri čemer pa (vsaj trenutno) Toyota Mirai še ni uvrščena na končni seznam kandidatov za evropski avto leta 2016. Razlog je preprost, vsi avtomobili, ki so uvrščeni na seznam, morajo biti pred koncem meseca novembra naprodaj na vsaj petih evropskih trgih. Vozili smo.

Z osnovno različico pomeni, da ima GLC še vedno 2,2 litra, ki poskrbi za 125 kilovatov ali bolj domačih 170 'konj'. Seveda lahko za nekaj manj kot 1.400 evrov več obkljukate močnejšega 150-kilovatnega ali 204-'konjskega' turbodizla, ljubiteljem bencinskih različic pa so namenili dvolitrski 155-kilovatni (ali 211-'konjski') motor ali celo hibrida, vendar se zdi, da bodo vozniki s tem motorjem kar zadovoljni. Tudi zaradi samodejnega menjalnika s kar devetimi stopnjami so pospeški do 100 kilometrov na uro več kot primerni, manjša moč se pozna zgolj pri polnem pospeševanju pri večji hitrosti, ko pri 150 kilometrih na uro GLC ni več tako suveren. Toda takrat smo v večini evropskih držav že prijatelji s policisti, kajne? Razlog za pohajanje sape seveda tiči v samodejnem menjalniku, ki mu vzame nekaj moči, štirikolesnem pogonu in ne nazadnje teži, saj je v prometnem dovoljenju pisalo, da testni avtomobil tehta kar 1.845 kilogramov. Pri Mercedes-Benzu so željo, da postanejo bolj športni oziroma dinamični, verjetno vzeli preveč resno, saj je stopalka za plin zelo občutljiva že na najmanjši premik, menjalnik takoj pripravljen na akcijo in podvozje preveč živčno – tudi v vozniškem programu udobno. Test.

Že na prvi pogled je jasno, da so tudi novega Galaxyja poenotili s Fordovimi trenutnimi oblikovalskimi smernicami. Če je bil predhodnik precej robusten, kombijevski in oglat, je novinec veliko bolj podoben manjšemu S-Maxu. Pravzaprav le pogled s strani, ko sta lažje vidni razlika v velikosti ter nekoliko drugačna linija stranskih šip, nam da vedeti, za katerega Fordovega potovalnika gre. Novemu Galaxyju so na račun bolj avtomobilskega videza tudi nekoliko zmanjšali višino (za 6 centimetrov), v dolžino pa ostaja enak prejšnji različici. Ford ostaja zvest tudi klasičnemu odpiranju in zapiranju zadnjih vrat, zaradi tega pa lahko pričakujete malce bolj tesnobno vstopanje in izstopanje na ozkih parkirnih prostorih. Kratki test.

Monster 1200 R je najhitrejši, najlažji, z največ tehnike in najbolj športnim karakterjem. Trenutno je tudi najmočnejši Ducatijev motocikel brez oklepa! Opremljen z 1200-kubičnim dvovaljnim motorjem Testastretta 11°DS 'R' prinaša največje zmogljivosti iz hiše iz Bologne, ko govorimo o družini Monster. V primerjavi z Monstrom S ima R za 10 odstotkov več moči in 5,5 odstotka navora ali v številkah: 160 'konjev' pri 9.250 vrtljajih v minuti in 131,4 njutonmetra navora pri 7.750 vrtljajih na minuto. To pri suhi masi vsega 180 kilogramov pomeni zelo ugodno razmerje med močjo in težo novega Monstra R, zato pa svoj pravi obraz pokaže šele na dirkalni stezi. Vozili smo.

V Idriji in okolici je bila spet organizirana zadnja dirka prvenstva in zopet se je pokazalo, da je naše najbolj znano rudarsko mesto prava meka relija. Ne samo da ima skoraj vsaka družina vsaj enega dirkača, mehanika ali pa vsaj navijača, ki gre na dirko kljub slabši vremenski napovedi, ampak so imeli v igri za naslov prvaka z letnico 2015 kar dva domačina: Roka Turka in Darka Peljhana. Teorija pred dirko je bila na strani Turka, saj je potreboval zgolj četrto mesto, če bi Peljhan zmagal. Toda stari dirkaški maček se ni predal, celo več: videti je, da se je na zadnjo dirko letošnjega prvenstva pripravil tako, kot bi se moral na vsako. Začel je malce bolj pazljivo, v soboto pa takoj prevzel vodstvo in si privozil kar 46 sekund prednosti pred drugouvrščenim. S tem uspehom si je 22 let po prvem naslovu državnega prvaka v reliju zagotovil še šestega, hkrati z njim pa si je svojega prvega med sovozniki zaslužila še Tina Lazar. Bravo, če upoštevamo, da letos idrijski prodajalec avtomobilov sploh ni hotel odpeljati celega prvenstva, ampak le uživati na makadamskih odsekih mariborskega relija. Šport.

Novi Avto magazin 23/2015 je že v prodaji!

Naslednja številka, 24/2015, izide 12. novembra 2015. Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta.