Novi Fiat Scudo k nam prihaja z zamudo, a zanjo obstaja opravičljiv razlog

Srednjekategornik je italijanski klon dvojčkov Citroëna in Peugeota, na voljo je z dizelskimi motorji in električnim pogonom.

Pravzaprav je Scudo že peti član družine dostavnikov koncerna Stellantis, kajti na skupni osnovi nastaja tudi Opel Vivaro, vozilo pa izdelujejo tudi za Toyoto, kjer se imenuje Proace. Fiatov klon je bil nared jeseni leta 2021, takrat so obljubljali začetek prodaje v prvi polovici lanskega leta, a se je zapletlo zaradi vsesplošnega pomanjkanja polprevodnikov. To je torej razlog za omenjeno zamudo, ki pa naj ne  bi bistveno ogrozila letošnjega prodajnega načrta s 100 primerki.

Novi Scudo ima za seboj predhodnike, ki so se skozi nove oziroma osvežene izvedbe s tem imenom pojavljali od leta 1996, le zadnji, ki je od leta 2016 nastajal na osnovi Renaultovega Trafica, se je imenoval Talento. Ko je Fiat postal član koncerna Stellantis, je bilo ljubezni z Renaultom konec in povsem logično so za osnovo novega vozila uporabili platformo novih sorodnikov.

Zato se tudi Scudove mere ne razlikujejo od francoskega dvojca; dostavnik je na voljo v dveh dolinskih izvedbah, v osnovni meri v dolžino 4,96 metra, v tovorni prostor gresta dve standardni paleti oziroma do 5,8 kubičnega metra tovora, ki lahko tehta do 1226 kilogramov. Podaljšani Scudo, ki ga je v dolžino 5,31 metra si lahko oprta tri palete, prostora je do 6,6 kubičnega metra, težnostna obremenitev je lahko do 1333 kilogramov. Poleg zaprte tovorne različice obstajata tudi kombinirana s petimi ali šestimi sedeži (tudi z možnostjo zlaganja zadnje klopi) in šasija s kabino z možnostjo različnih nadgradenj.

Pri pogonskih strojih ni nič novega, vsi se že vrtijo v drugih članih dostavniške družine. To pomeni osnovni 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik s 73 ali 88 kilovati (100 oziroma 120 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom in bolj energičen 2,0-litrski turbodizel s 107 ali 132 kilovati (145 oziroma 180 KM), kjer se moč na pogonski kolesi lahko prenaša s šeststopenjskim ročnim ali osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Alternativa je električni pogon z dobro znanim elektromotorjem, ki razvije 100 kilovatov (136 KM), ter z baterijama zmogljivosti 50 ali 775 kilovatnih ur, od česar je tudi odvisno, ali Scudo z enim polnjenjem prevozi do 230 ali do 330 kilometrov.

Osnovni Scudo stane 28.645 evrov oziroma še 1500 evrov manj ob nakup s financiranjem, medtem ko e-Scudo z vključenim popustom stane najmanj 40.269 evrov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol