Novi Jeep je Gladiator

15. 7. 2019
Deli

Letošnji Jeep Camp, vsakoletno srečanje lastnikov in ljubiteljev vozil znamke Jeep, je bil prizorišče evropskega razkritja novega modela: Jeep Gladiator.

Camp Jeep, ki je letos potekal od 12. do 14. julija poteka v kraju San Martino di Castrozza v osrčju Dolomitov, je prinesel novega Jeepa in prvi poltovornjak te znamke po 27 letih. Prvi poltovornjak znamke Jeep segajo v leto 1947, ko je ameriško avtomobilsko podjetje Willys Overland predstavilo enotonski tovornjak s pogonom na vsa štiri kolesa, ki je temeljil na platformi CJ-2A. Sledilo mu je kar nekaj poltovornjakov, vključno z modeli FC-150/170 (1957 – 1965), Jeep Gladiator/J Series (1963 – 1987), Jeep CJ-8 Scrambler (1981 – 1985) in Jeep Comanche (1986 – 1992).

Novi Gladiator je zasnovan na osnovi modela Wrangler Unlimited, od katerega je daljši za 80 centimetrov, kar pomeni skupno dolžino kar 554 cm. Medosna razdalja je daljša za 49 centimetrov (sedaj je 3,48 metra).

Bistvo gladiatorja ni le dovolj velika kabina in nakladalna površina, temveč tudi (oziroma predvsem) odlične terenske zmogljivosti, zahvaljujoč pogonskima sistemoma Command-Trac in Rock-Trac, premam Dana 44 tretje generacije, elektronskima zaporama diferenciala na sprednji in zadnji premi Tru-Lock. Poganja ga 3,6-litrski bencinski V6, ki zmore 288 'konjev' in 352 Nm največjega navora, na voljo pa je tako z ročnim kot s samodejnim menjalnikom. Naslednje leto (v drugi polovici leta) bo dobil še dvolitrski turbobencinec z 272 'konji' in 2,2-litrski turbodizel z 200 'konji', ki ju poznamo že iz Wranglerja Unlimited.

Gladiator proizvajajo v Toledu, v ameriški zvezni državi Ohio. Pri nas bo na voljo prihodnje leto, s tremi nivojih opreme: Sport, Overland in Rubicon (slednjega so pokazali tudi na Jeep Campu).

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol