Novo v Sloveniji: Peugeot iOn

22. 3. 2011
Deli

Pa ga imamo – prvi serijski električni avtomobil v Sloveniji ene vidnejših blagovnih znamk. Subvencija 5.000 evrov le za fizične osebe, ne pa tudi za podjetja.

Kot še vsak pionirski izdelek tudi njega pestijo težave, ki niso tehnične narave. Slovenski zakon namreč predvideva subvencijo za nova električna vozila (5.000 evrov) le za fizične osebe, ne pa tudi za podjetja, ki so jim morda tovrstni izdelki bolj namenjeni. Peugeot iOn namreč stane (pred subvencijo in z DDV) celih 35.460 evrov.

Namenjen je tistim 'povprečnim' voznikom, ki dnevno prevozijo do 60 kilometrov (takšnih pa je 90 odstotkov), uradni in teoretični domet iOna pa znaša 150 kilometrov. Tri metre in tri četrt dolgi iOn se pelje največ 130 kilometrov na uro s pomočjo elektromotorja z močjo 49 kilovatov, navorom 180 njutonmetrov ter največjo vrtilno hitrostjo 8.500 vrtljajev v minuti. Tehta 1.120 kilogramov in ima štiri sedeže ter pogon na zadnji kolesi. Predvidena sta dva načina polnjenja: klasični prek domače vtičnice (šest ur) in hitri na posebnih postajah, kjer se v pol ure litij-ionske baterije napolnijo do 80 odstotkov kapacitete.

Dodatne opreme za iOna razen barv (ki jih je sedem, od tega štiri doplačljive) ni, v njem pa najdemo klimatsko napravo, avdiosistem z vhodom USB, bluetooth, ESP, šest varnostnih blazin, potovalni računalnik in še kaj. Splošne garancije je za dve leti, za pogonski sklop pet let (oziroma 50.000 kilometrov), baterije pa naj zdržale toliko kot avtomobil. Če bi se odločili za operativni lizing, bi po Peugeotovem modelu financiranja zanj plačevali pet let okoli 500 evrov mesečno, plačilo preostanka vrednosti ob koncu pa jamči Peugeot. Peugeotovega iOna znajo oskrbeti na vseh pooblaščenih servisih v Sloveniji.

Peugeot Slovenija je ob tej priložnosti v polletno uporabo predal enega iOna ljubljanski univerzi. Avtomobil je predal direktor Peugeota Slovenija Alberic Chopelin rektorju Stanetu Pejovniku. (VK)

Foto: VK