Novo v Sloveniji: Opel Ampera

25. 4. 2012
Deli

Po nekaj letih obljubljanja, draženja in prestavljanja je zdaj tudi na slovenske ceste zapeljala Oplova Ampera.

O njej in njenem bratu, Chevroletu Voltu, je bilo že veliko napisanega, zato le na kratko: Ampera je električni avtomobil s podaljšanim dosegom, pri čemer se od hibrida razlikuje po tem, da je v Amperi bencinski motor (1,4-litrski, 63 kW, 86 'konj') le v pomoč električnemu.

Glavno besedo ima torej elektromotor, skupna moč motorjev pa tako znaša 111 kW oziroma 150 'konj'. Tudi pri navoru je bencinski motor v zaostanku – pri 4.250 motornih vrtljajih ponuja 130 Nm navora, med tem ko električni ponuja 370 Nm navora skoraj takoj.

Ob ugodnih vremenskih razmerah in tudi tistih na cesti (beri: brez gneče) je Ampera na elektriko ob polnih baterijah sposobna prepeljati od 40 do 80 kilometrov. Natančnega podatka vam ne moremo zaupati, saj ga ne poznajo niti proizvajalci. A to ne zaradi nevednosti, temveč zaradi še neurejenih meril in pravil v zvezi s 'porabo' električne energije.

Zato te dileme pustimo za drugič in izpostavimo izračun, ki ga je pripravil uvoznik – približni strošek za 100 prevoženih (električnih seveda!) kilometrov je dva evra. Preračunano bi ob letno 15.000 prevoženih kilometrih ta znašal 300 evrov. Vse lepo in prav, a za Ampero bo treba odšteti vsaj 42.900 evrov. Se izračun še zdi tako mamljiv? No, vseeno je za Ampero na voljo tudi subvencija Eko sklada v višini 4.000 evrov in je dostopna tudi pri nakupu vozila na lizing ter za pravne osebe.

Pri slovenskem uvozniku zato upajo, da se bo letos za Ampero odločilo med 30 in 40 kupcev, ki pa bodo morali biti njeni lastniki ob uveljavljanju subvencije vsaj tri leta. Uradna prodaja se začne 10. maja, nakup pa bo v začetku mogoč pri dveh Oplovih distributerjih: Avto Moste in Avtotehna Vis v Ljubljani.

Razlog je preprost: ker je avtomobil specifičen, je prav takšna tudi njegova oskrba. Oba prodajalca bosta tako lahko strokovno in brezhibno skrbela tudi za servisne storitve, saj imata že strokovno usposobljen kader za delo z Oplovimi 'visokonapetostnimi' Amperami. (SP)

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol