Razkrivamo: Mercedes-Benz GLB

4. 11. 2016
Deli
Razkrivamo: Mercedes-Benz GLB (foto: Bojan Perko)
Bojan Perko

Mercedes-Benz je s svojo novo najmanjšo modelsko ponudbo dosegel odličen sprejem pri kupcih. Razred A in njegovi konstrukcijski sorodniki CLA, GLA in seveda tudi B se odlično prodajajo, tovarni v nemškem Rastattu in madžarskem Kecskemetu pa delata s polno obremenitvijo.

Avtomobilov z običajno sprednjim pogonom in prečno postavljenim motorjem na leto izdelajo celo okoli 600.000. Stuttgartčani so spoznali prednosti, ki jih takšna konstrukcija lahko prinaša, tako da je zdaj v zaključku snovanja tudi že zasnova za vse naslednike omenjenih. Prvi bo na trg prišel drugi rod razreda A, leta 2018 pa mu bo sledil povsem nov model z oznako GLB. Pri Mercedesu so namreč ugotovili, da ob športno in bolj kot križanec zasnovanem GLA potrebujejo tudi nekaj za ljubitelje pravega terenskega videza. GLB bo tako oblikovno v zelo tesni povezavi z Mercedesovim osnovni terencem, razredom G. Tega že od leta 1979 izdelujejo v nam bližnjem Gradcu (poznali smo ga tudi kot Puch) pri Magni Steyr.

GLB naj bi združeval vse dobre značilnosti lahkega terenca in zelo prostornega manjšega avtomobila, kakršen je bil v stuttgartski ponudbi le razred B. Zato naj bi torej tudi GLB imel celo dodatno vrsto sedežev v sicer zelo prostornem zadku (z več kot 500 litri prostornine prtljažnika).

Pogonska tehnika bo seveda podobna kot pri GLA, mogoča bo torej izbira med sprednjim ali štirikolesnim pogonom, motorji pa bodo vsi štirivaljniki (bencinski in dizelski) med 1,5 in 1,8 litra, seveda s turbopuhali. Predvidena je še priključnohibridna različica. Pomemben del ponudbe bodo tudi zelo posodobljeni varnostni elektronski sistemi, kakršne sicer poznamo iz Mercedesovih večjih modelov, torej aktivni tempomat, pomočnik vožnje po voznem pasu, samodejna zavora v sili, kar bo voznikom GLB omogočilo že skoraj samostojno avtonomno vožnjo. Precej posodobljen je tudi info-zabavni sistem, njegovo upravljanje pa bo podobno kot pri novem razredu E, torej prek zaslona na dotik na sredinski konzoli, v pripravi pa naj bi bili prav tako sledilni ploščici, nameščeni na naperah volanskega obroča.

Če bo GLB v Mercedesovi ponudbi povsem zamenjal in nasledil razred B, še ni povsem znano. Glede na precej uspešno prodajo tega modela iz razreda enoprostorcev, za katerega tržniki napovedujejo počasno ugašanje, pa je opustitev ena od večjih dilem vodstva znamke Mercedes-Benz v koncernu Daimler. Imeti dvoje podobnih modelov, da ali ne? (T.P.)

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol