Predstavljamo: (Nova) Opel Astra

25. 8. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Žal to še ni predstavitev avtomobila, ki se bo zgodila na letošnjem jesenskem salonu v Frankfurtu, še manj 'vozili smo'. To je le prvi vtis predserijskega avtomobila, ki prihaja v Slovenijo januarja 2010!

Vmes? Insignia je umirjena družinska limuzina, ki stavi predvsem na udobje in manj na športnost. Corsa je nedvomno bolj dinamična, saj hoče pritegniti predvsem mlajše kupce, čeprav tako v Sloveniji kot v tujini marsikdo uporablja avtomobil majhnega (B) razreda kot prvo in edino prevozno sredstvo za družinska potepanja. Astra naj bi bila točno vmes: bila naj bi bolj športna kot Insignia in bolj družinsko uglajena kot Corsa. Preprosto, kajne?

Ne. Pri kompromisih je vedno tako, da moraš ponuditi vse, hkrati pa se marsičemu odpovedati. 'Ne ptič ne miš', bi dejali pametnejši. Pri Oplu so se očitno veliko naučili na svojih napakah, zato so njihovi avtomobili po dolgem času spet priljubljeni, saj kompromisi ne pomenijo več (prevelikega) odrekanja.

Nova Astra po prvem vtisu ponuja zanimivo zunanjost, več prostora v notranjosti, veliko odlagalnih površin, dinamično notranjost in celo na otip prijetne materiale. Zgodba o uspehu? Najbrž, čeprav bo treba za konkretne podatke počakati še kakšno leto.

Na fotografijah lahko vidite, da bo sprednji odbijač segal daleč proti motornemu pokrovu, kar naj bi prispevalo k manjši škodi v primeru poškodbe sprednjega dela avtomobila. Kabina je pomaknjena naprej (oblikovanje 'cab forward'), C-stebriček se zanimivo prepleta z oblikovalskimi elementi zadka (vzor jim je bil Opel Kadett Coupe! ), sprednji smerniki so vgrajeni v odbijač (tam, kjer imajo drugi meglenke) in zadnje luči se bodo podobno kot sprednje kitile z zanimivo oblikovanimi štirimi 'bumerangi'. Prvi vtis je bil vsekakor zelo dober.

Podvozje, ki si ga sicer deli s Chevrole­tovim Cruzom, naj bi bilo bolj športno, čeprav so se inženirji odločili za preverjeno tehnično rešitev. Zadnja prema bo po vzoru Renaulta Megana, Peugeota 308 ali Toyote Aurisa poltoga, medtem ko so pri Volkswagnu (Golf) in Fordu (Focus) ter posledično Mazdi (Mazda3) stavili na večvodilno premo. Ki je na papirju boljša.

Britanski kolegi, ki so predserijski avtomobil že vozili, so ugotovili, da se v novi Astri sedi bistveno bolje, predvsem pa so pohvalili dinamično podvozje. Ob tem ni treba ponavljati, kar smo že večkrat napisali v naših novicah, in sicer da bodo imele boljše različice nove Astre celo nastavljivo blaženje.

Vstopni motorji naj bi bili turbodizelski 1.3 CDTI (60 kW/90 KM) in bencinski 1.4 (60 kW/90 KM), nato pa naj bi se prodajna paleta nadaljevala z 1, 4-litrskim prisilno polnjenim bencinskim motorjem (100 kilovatov oziroma 136 'konjev'), 1, 6-litrskim atmosferskim agregatom (85 kW/116 KM), vsekakor zanimivim 1, 6-litrskim turbomotorjem (132 kilovatov oziroma 180 'konjev'), dvolitrskim turbom s 147 kilovati (220 'konji), najzmogljivejši turbodizel pa naj bi bil dvolitrski CDTI s kar 118 kilovati (160 'konji), ki ga že poznamo iz Insignie.

Poudariti je treba, da so to še vedno neuradne špekulacije, saj Opel uradnih podatkov o motorjih še ni sporočil. Menjalnik naj bi bil v večini primerov ročni šeststopenjski, o menjalniku z dvema sklopkama pa še ni bilo govora. Na tem področju Opel prav gotovo stopica za konkurenco, ki tak menjalnik že dolgo ponuja. V prvi vrsti je seveda Golf z DSG-jem.

Zanimivo so se lotili uporabnosti notranjosti. Povabili so 400 potencialnih kupcev in jim naročili, naj prinesejo stvari, ki jih imajo najpogosteje v avtomobilu. Tako so se pred oblikovalci in inženirji pojavile 1, 5-litrske steklenice najbolj priljubljene ameriške pijače, energijski napitki v pločevinkah, iPodi, rokavice, parkirni listki, telefoni itd.

Ker je bila ena od sivih točk prejšnje Astre prav pomanjkljiva uporabnost odlagalnih površin, pri novinki iste napake niso ponovili. Inženirji so predvideli tudi prtljažnik, ki naj bi se bohotil s kar tremi možnostmi namestitve poda, v najboljšem primeru naj bi šlo v Astrin zadek kar 370 litrov prtljage! To je sicer podobna številka kot pri predhodniku, vendar je treba ob tem poudariti, da je prostora na zadnjih sedežih več kot dovolj tudi za odrasle potnike. Preverjeno.

Ker avtomobila nismo vozili, vam prvega vtisa z vožnje ne moremo podati. Prav tako ne iščite cene, ker je do januarja 2010 še dolga pot usklajevanja in primerjanja s tekmeci. Zato pa lahko zagotovimo, da nova Astra ne bo več prodajni hit (zgolj) zaradi ugodne cene, temveč bo nedvomno enakovreden tekmec novemu Golfu, svežemu Meganu, prihajajočemu Focusu . .

Oblikovanje avtomobilov

Večkrat dobimo v roke skice, kako so se oblikovalci spopadli z zahtevo po oblikovanju novega avtomobila, a smo jih (na žalost) zaradi pomanj­kanja prostora redko objavili. Da imajo oblikovalci nore ideje, pa si lahko ogledate tudi na priloženih risbah. Takšna naj bi bila videti nova Astra pred pomisleki inženirjev, dvomi strategov, skepso prodajnih agentov in ne nazadnje odločitvami šefov.

Aljoša Mrak, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol