Predstavljamo: VW Passat osmega rodu

28. 6. 2014
Deli
Predstavljamo: VW Passat osmega rodu

Ni tako pomemben kot Golf, a Volkswagen tudi s Passatom dosega uspehe. Zato bo od novembra letos v ponudbi osmi rod.

Po 41 letih 'kariere' bo konec leta Volkswagnov Passat slavil začetek prodaje osmega rodu. Podrobnosti o novem Passatu bo Volkswagen sicer razkril šele julija, a že zdaj so predstavili nekatere tehnološke novosti, s katerimi bo opremljen ta pomembni Volkswagen, predvsem za opremljanje večjih voznih parkov na domačem trgu in drugod po Evropi.

Videz pločevinaste karoserije je za zdaj še pod skrbnim plaščem tajnosti, a se seveda že marsikaj ve o njem. Naokoli se namreč vozijo bolj ali manj zamaskirani prototipski Passati in iz tega je naš računalniški umetnik Bojan Perko pripravil montažo, ki smo jo objavili tudi na naslovnici.

Nekaj podatkov na splošno o novem Passatu najdete drugje v tokratni številki Avto magazina, tukaj pa se osredotočamo na tisto, kar smo že lahko izvedeli na uradni prestavitvi različnih tehnoloških zanimivosti novega Passata.

Zanj so pripravili nov turbodizelski dvolitrski motor, ki bo eden najmočnejših te vrste. Imel bo namreč moč 176 kilovatov oziroma 240 'konj' moči, največji navor kar 500 njutonmetrov pa bo na voljo že od 1.750 vrtljajev v minuti. Ta motor ima sicer za osnovo dosedanji dvolitrski blok, precej sestavnih delov pa bo novih. Med drugim tudi motorna gred in ojnice ter tudi dodatni deli kot dvojno puhalo, eno nizko, drugo visokotlačno. Imel bo tudi dva katalizatorja (v modulu bosta pritrjena neposredno k motorju v motornem prostoru, ne pa na dnu avtomobila), oksidacijskega in takšnega za selektivno katalitično redukcijo, ki za svoje delovanje uporablja sečnino. V novem sedemstopenjskem dvosklopčnem menjalniku bo tudi dodatno sredobežno nihalo za uravnavanje vibracij. Ta menjalnik je novost za Volkswagnovo ponudbo. Do zdaj (in v nekaterih modelih še kar nekaj časa) je bil na voljo tudi šeststopenjski DSG v kombinaciji z motorji srednjega navora. Nov najmočnejši štirivaljni dvolitrski TDI bo v Passatu na voljo izključno s sedemstopenjskim menjalnikom DSG in štirikolesnim pogonom, podobno kombinacijo bo imel tudi najmočnejši bencinski dvolitrski motor TSI. To pa pomeni, da odslej Volkswagen v Passatu opušča večvaljne motorje. Za zdaj napovedujejo, da bo TDI z 240 'konji' dosegel (omejenih) 250 km na uro in imel normno porabo nekaj desetink več kot štiri litre dizelskega goriva na 100 kilometrov.

Druga motorna novost bo priključni hibridni pogon, s čimer se bo Passat kot tretji model priključil Volkswagnovi ponudbi nizkoogljičnih modelov. Kombinirali bodo podobno tehnologijo, kot so jo pripravili za Golfa GTE. To torej pomeni bencinski motor s puhalom in močjo 115 kW, dodatek pa bo elektromotor z 80 kilovati, sistemska moč bo pri 155 kW (211 'konj'). Doseg z zgolj električnim pogonom bo okoli 50 kilometrov, skupni pa okoli 1.000 kilometrov. Ta Passat, za katerega napovedujemo, da bo imel podobno oznako kot Golf, torej GTE, bo imel po novem evropskem merilnem ciklusu za priključne hibride porabo zgolj 1,5 litra goriva na 100 kilometrov oziroma vsebnost 35 gramov CO2 na kilometer v izpuhu.

Passat bo ponujal tudi številne elektronske podporne sisteme, nekateri od njih bodo v tem modelu sploh prvič predstavljeni, med vsemi avtomobili ali pa pri znamki. Podobno kot Audi TT bo tudi Passat ponudil Active Info Display, digitalizirane merilnike, kjer bo imel voznik pod volanskim obročem v svojem neposrednem vidnem polju zaslon s prirejenimi informacijskimi možnostmi in bo lahko na njem ob merilnikih hitrosti in vrtljajev – na primer – izbral še navigacijo ali pa tisto, kar bo primerno ali potrebno. Prvič pri znamki bo na voljo tudi projicirni zaslon pred voznikom na armaturni plošči. Nekaj varnostnih pripomočkov bo združenih v sistemu Front Assist + City Brake, radarsko 'oko' tega sistema pa bo zaznavalo in zaustavilo tudi pred pešcem kot nenadno oviro. Emergency Assist bo avtomobil varno zaustavil, če bo zaznal, da se voznik ne odziva več in ni sposoben za vožnjo, asistent za pomoč v zastoju bo samodejno zaviral, speljal in tudi sledil smeri kolone, Trailer Assist pa bo v pomoč pri vzvratni vožnji s prikolico.

Večina omenjenih novosti bo namenjena vsem različicam Passata ali pa vsaj kot dodatna oprema. Zgolj Passatu Variantu bo namenjena nadgradnja sedanjega elektronskega pripomočka za brezročno odpiranje prtljažnih vrat. Novega Passata Varianta bomo brezročno lahko tudi zaklenili, saj bo sistem omogočil, da se bodo prtljažna vrata za nami zaprla samodejno.

Passata bodo prvič pokazali julija, uradna sejemska premiera pa bo konec septembra v Parizu na letošnji mednarodni avtomobilski razstavi. Na prodaj bo takoj zatem, v Sloveniji menda konec novembra. Volkswagen obljublja, da bodo cene ostale v enakih okvirih kot do zdaj.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol