Premiera: Kia Ceed - po prenovi bolj prestižna (video)

14. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Korejska znamka je v prvi vrsti poskrbela za več udobja v kabini, hkrtai pa tudi za prijaznost Ceed-a do okolja

Kia Ceed je vselej predstavljal avtomobil, ki je že s prvo generacijo pomenil velik korak naprej za korejsko znamko na področju ustvarjanja lastne identitete, s prihodom tretje generacije pa je nastopil tudi jasen korak, da cilja na evropske kupce, saj je bil razvit v evropskem razvojnem centru. To je pomenilo tudi večjo kakovost v izdelavi in pri izbiri materialov, s prenovo, ki je sledila po vsega treh letih, pa Kia le še gradi na postavljenih temeljih.

Prestiž pa so oblikovalci želeli združiti tudi s športnim dizajnom. Sprednji del tako postaja na eni strani bolj agresiven, po zaslugi sijaj črne plastike in pa večjega števila dodatkov v videzu brušenega aluminija pa tudi nekoliko bolj uglajen. To seveda velja za vse tri izvedenke, tako kombilimuzinsko, kakor tudi karavansko in izvedbo Pro Ceed. Zadek medtem pri vseh izvedbah prinaša nov odbijač ter grafiko žarometov v podobi satovja v čebeljem panju – a le pri petvratni izvedbi s paketom opreme GT-Line.

Notranjost, ki je bila ob predstavitvi aktualne generacije eden največjih pokazateljev napredka pri Kii na prvi pogled ostaja bolj ali manj nespremenjena. Kljub temu pa pri Kii zatrjujejo, da je postala še bolj prestižna. Največja sprememba je nova digitalna instrumentna plošča z diagonalo 12,3 palcev, tu pa so tudi nove sedežne prevleke, uvedba pametnega ključa, sijaj črna centralna konzola, ozvočenje znamke JBL, ogrevani sedeži z dodatno opcijo hlajenja v prvi vrsti, nova panoramska streha in še bi lahko naštevali. Izboljšana je kakopak tudi povezljivost s pametnimi napravami, po zaslugi katere je mogoče nekatere sisteme v vozilu preko oblaka upravljati tudi na daljavo, brez kabla pa bosta delovala tudi sistema Android Auto in Apple car Play.

Hibrid prihaja, športnik ostaja

Na področju varnostnih tehnologij Ceed med drugim dobiva sistem za preprečevanje trka z vozilom v mrtvem kotu, ki zgolj opozorilo dopolnjuje z aktivnim sistemom za preprečevanje menjave voznega pasu, v kolikor bi to lahko privedlo k trku. Sistem za preprečevanje naleta po novem poleg pešcev in avtomobilov prepoznava tudi kolesarje, pametni tempomat z možnostjo sledenja vozilu pred njim pa je sedaj na voljo tudi v vozilih z ročnim menjalnikom.

Ceedovi pogonski sklopi pa s prenovo postajajo elektrificirani. Poleg bencinskih motorjev s prostornino enega in 1,5 litra (ki nadomešča 1,4-litrski motor) ter 1,6-litrskega dizla bodo namreč na voljo tudi blagi hibrid na osnovi najmanjšega bencinskega motorja in priključni hibrid, povezan z 1,6-litrskim atmosferskim motorje, ki bo ponujal 141 'konjev' (104 kilovate) moči ter do 57 kilometrov električne avtonomije. Vrh ponudbe bo predstavljal že znani 1,6-litrski turbobencinski motor z močjo 204 'konjev' ali 150 kilovatov, na voljo pa bo v izvedbi GT ter v kombinaciji s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko.

Prenovljena trojica Ceedov bo še naprej nastajala v slovaški tovarni v mestu Zilina, njihova proizvodnja pa se bo pričela v mesecu avgustu, pri čemer pa evropski trgi prva vozila lahko pričakujejo v četrtem četrtletju letošnjega leta.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol