BMW znova računa tudi na vodik

7. 9. 2022 | Jure Šujica
Deli

V proizvodnjo prihaja druga generacija gorivnih celic. A le v omejenem obsegu.

V podjetju BMW so o alternativnih virih pogona začeli prvič nekoliko bolj resno razmišljati že pred dvema desetletjema. Tedaj so namreč predstavili omejeno število vozil Serije 7, ki jih je poganjal vodik. Vendar je bila zadeva precej kratkega veka in ni dobila nadaljevanja. Vsaj ne v prihodnjih dveh desetletjih. Stvari se namreč zdaj obračajo v nekoliko drugačno smer.

Preberite še: Srbi nasprotujejo evropskim smernicam in predstavljajo svojo strategijo za trajno mobilnost

Nemško avtomobilsko podjetje je namreč pred dnevi začelo proizvodnjo novih pogonskih sklopov, namenjenih za omejeno serijo vozil BMW iX5 Hydrogen. Novost so sicer prvič predstavili na lanskem avtomobilskem salonu v Münchnu. Tako kot v primeru omenjene Serije 7 bo namreč tudi to pot narejena le manjša serija vozil, za razliko od 'predhodnika' pa bo šlo tokrat za vozila s pogonom na gorivne celice. Z njimi bodo na različnih koncih sveta preizkušali in predstavljali novo rešitev, ki ima po mnenju Oliverja Zipseja, generalnega direktorja znamke, velik potencial kot alternativa elektriki.

„Kot vsestranski vir energije igra vodik ključno vlogo na poti do klimatske nevtralnosti. Hkrati bo v prihodnje močno pridobil pomen pri osebnem transportu. Menimo, da so avtomobili s pogonom na vodik, s tehnološkega vidika idealno postavljeni ob bok električnim avtomobilom in bodo pripomogli celotni podobi električne mobilnosti,“ je dejal Zipse ob predstavitvi novinca. Ob tem v podjetju poudarjajo, da so z novo, drugo generacijo gorivnih celic podvojili njihovo zmogljivost, hkrati pa izdatno zmanjšali težo in velikost.

Prva generacija gorivnih celic znamke BMW je bila sicer predstavljena že leta 2015 v Seriji 5 GT, odtlej pa so tehnologijo neprestano razvijali in nadgrajevali. Razkrili so tudi tehnične podatke novinca. Moč gorivnih celic bo znašala 125 kilovatov, moč električnega pogonskega sklopa pa 275 kilovatov ali 374 'konjev'. Ob tem bo vozilo opremljeno z dvema rezervoarjema za vodik.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord