Prvi ameriški leteči avtomobil ima dovoljenje za vzlet, bo res tudi poletel?

Izdelovati naj bi ga začeli konec leta 2025, cena bo 300 dolarskih tisočakov, podjetje Alef Aeronautics pa naj bi zbralo že več kot 400 rezervacij.

Popolnoma električni avtomobil, s katerim se je mogoče voziti po javnih cestah in z njim leteti, se morda sliši kot nekaj iz znanstvenofantastičnega filma, vendar je ameriško podjetje Alef Aeronautics že povsem blizu uresničitve te vizije. Podjetje je pred kratkim razkrilo, da je njihov leteči avtomobil Model A postal prvi te vrste, ki je dobil pravno dovoljenje za letenje ameriške zvezne uprave za zračno plovbo (FAA).

Alef Aeronautics

Ideja o Alefovem letečem avtomobilu se je rodila leta 2015, leto kasneje pa so že izdelali prvi prototip, ki je ustrezal posebnim omejitvam, vključno z vožnjo kot pravi avtomobil, možnostjo navpičnega vzleta in razmeroma dostopno ceno. Pomanjšano različico in električni pogon so pokazali Timu Draperju, znanemu investitorju tveganega kapitala in enemu prvih investitorjev Tesle, ki je prek sklada Draper Associates Fund V za zagon programa vložil 3 milijone dolarjev.

Alef Aeronautics

Model A so predstavili oktobra lani kot prvi električni leteči avtomobil za cestno vožnjo ter zmožnostmi navpičnega vzletanja in pristajanja. Po navedbah Alef Aeroanautics lahko prevozi do 200 milj in leti 110 milj daleč. Od začetka predprodaje za 300.000 dolarjev naj bi že do konca lanskega leta zbrali več kot 400 rezervacij. Proizvodnja naj bi se začela v zadnjem četrtletju leta 2025, dobave pa bodo sledile kmalu zatem. Alef razvija tudi dodatne modele, vključno z limuzino za štiri osebe Model Z, ki naj bi vzletel leta 2035, z več kot 300 milj (483 kilometrov) letenja in več kot 220 milj (354 kilometrov) vožnje.

Preberite še: Ford ima rešitev, ki bo v poletni vročini rešila marsikaterega kosmatinca

BONUS VIDEO: To je avto, v katerega tankaš bencin, on pa pelje na elektriko! Norost, ali najboljše iz obeh svetov?

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol