Recesija: Avtomobilski projekti na hladnem

Letos predstavljeni avtomobili so še del nekaj let starih projektov, zato se gospodarska kriza še ne pozna tako, kot se bo v naslednjih mesecih, ko bomo zaman čakali na zanimivo pločevino. Nekatere sploh ne bo, so pa tudi projekti, ki so prestavljeni.

9. 9. 2009

Večkrat smo že objavili fotografije gotovih prototipov kupejevske različice Cadillaca CTS, a so pri General Motorsu njegovo predstavitev zaradi varčevanja prestavili na poznejši termin, čeprav je bil avtomobil pripravljen na prodajo.

Znana je tudi zgodba Mercedes-Benza, ki je že narejeni kabriolet razreda E (kot dokaz njegove izdelanosti služijo vohunske fotografije) 'odjavil' s septembrskega avtomobilskega salona v Frankfurtu in ga napovedal za pomlad 2010.

Že za april 2009 je slovenski zastopnik znamke Honda napovedoval prihod novega Insighta na slovenski trg, recesiji pa se lahko zahvalimo, da ta zanimiv hibrid prihaja z zamudo.

Prodaja avtomobilov, če jo primerjamo z lanskim obdobjem, večinoma pada, le nekatere države, ki so uvedle tako imenovano subvencijo, beležijo boljše čase, ki pa veljajo predvsem za prodajalce manjših avtomobilov, kar pa ne pomeni nič boljše letine za tiste, ki malčkov v svoji ponudbi nimajo.

Poglejmo primer Mercedes-Benza, kjer naj bi na led postavili kar nekaj projektov. Od kupeja razreda S – prenovljeni razred CL naj bi se po novem imenoval po največji Benzovi limuzini z dodatkom kupe v imenu – do nove limuzine razreda S, katere predstavitev so nekoliko odložili.

Prestavili so tudi predstavitev Maybacha 51, ki je v primerjavi z obstoječima različicama, naslednika katerih sta zaradi recesije tudi v negotovem položaju, najudobnejši Maybach. Njegovo ime 51 označuje dolžino (5, 1 metra), ne razkriva pa, da so nameravali v Stuttgartu pod njegov pokrov motorja vgraditi 12-valjnik moči blizu 600 'konjev'. 51 bi bil, če bi se rodil, štirivratni kupe, v igri, da gre s tekočih trakov serijske proizvodnje, pa naj bi bil tudi dvovratni brat.

Pri Daimlerju naj bi bili v čakalni vrsti še drugi zanimivi projekti, kot sta kupejevska in kabrioletska različica razreda C. Ti naj bi po limuzini enako imenovanega razreda podedovali vse razen oblike zadnjega dela, na trgu pa bi služili kot zamenjava modela CLK. C kupe in kabriolet bosta skoraj zagotovo prišla, na precej bolj majavih temeljih pa je usoda zanimivega, Mercedes-Benz SLT imenovanega projekta kombi-kupejevske nadgradnje Mercedesa SLK, ki bi bil bolj neposreden konkurent BMW-jevemu Z4, po zasnovi pa naj bi še najbolj spominjal na Z3.

SLT bi bil povsem svež model v Mercedesovi ponudbi, seveda tehnično odlično podkovan s trilitrskimi in 3, 5-litrskimi motorji. Takšna nadgradnja kupeja v prostorsko uporabnejši kombi-kupe, v mednarodnem avtomobilskem prostoru imenovana Shooting Brake, se pri načrtih avtomobilskih proizvajalcev omenja še večkrat.

BMW-jevi načrti so recimo pogrevali idejo, da bi iz nove generacije kupeja serije 6 naredili tudi kombi-kupe, kar je brez dvoma tvegana poteza, tako kot načrt, da bi bil Shooting brake, torej kombi-kupe, prisoten tudi v razširjeni družini serije 1.

Še več Shooting brakov, kar trije, je bilo prisotnih v Audijevih načrtih. Nedvomno bodo v Ingolstadtu katerega pripeljali v serijsko proizvodnjo, a to skoraj zagotovo ne bo A7 Shooting brake, saj so na prihodnje leto prestavili predstavitev njegovega kupejevskega brata (štirivratni kupe), ki so ga nameravali pokazati že letos.

Bolj verjetno se zdi, da bodo pri Audiju udejanjili idejo o Shooting Brake različici TT-ja, ki bi iz priljubljenega kupeja naredila še uporabnejšega športnika, katerega družino so nameravali povečati še z maloserijskim TT Speedsterjem. Tega je v obliki koncepta TT Clubsport Quattro Audi predstavil že pred dvema letoma in nakazal, da bo različica Clubsport imela le majhne šipe in dva sedeža, strehe in B-stebričkov pa ne bo.

Serijskega Speedsterja so pred meseci že opazili na testiranjih, a potem o projektu ni bilo več slišati, zato so ga pri Audiju morda celo ukinili. Pri Audiju so na hladno postavili še vrhunskega športnika, razvitega iz zmagovalnega dirkalnika vztrajnostne dirke za 24 ur Le Mansa.

O športnikih so precej razmišljali tudi pri BMW-ju, ki je pred tedni objavil šokantno slabe prodajne rezultate, zato sploh ni čudno, da je reinkarnacija legendarnega M1 ustavljena. Sicer so lani ob 30-letnici M1 v Münchnu zatrjevali, da je M1 Hommage zgolj koncept, a takrat še rastoči nerecesijski časi so bili usmerjeni v serijsko proizvodnjo stroja, ki bi bil na cesti brez dvoma velik posebnež.

Se spomnite legendarnega BMW-ja Z8, ki ga je BMW izdeloval med letoma 2000 in 2003? Šlo je za serijsko upodobitev koncepta Z07 Henrika Fiskerja (mož ima zdaj svoje avtomobilsko podjetje), ki je služil zgolj kot spomin na BMW-ja 507, a je bil ob predstavitvi deležen takšnega aplavza, da so ga Bavarci preprosto morali izdelati v manjši nakladi. Stroj iz aluminija in s 400-'konjskim' motorjem V8 je že skoraj dobil naslednika, a je razvoj športnika imenovanega GT2, za zdaj ustavljen. Tako kot razvoj Trojke GT, ki bi bila manjša različica letos predstavljenega BMW-ja 5 GT.

Nemci so imeli na kolesih že prve testne mule kupejevskega terenca X4, ki bi bil nekakšen pomanjšani brat prodajno še kar uspešnega X6 – ta je kot kupejevska različica X5, medtem ko bi bil X4 kupejevska verzija X3. Po ponudbi notranjega prostora bi bil X4 med X3 in X6, predviden naj bi bil za štiri in pet potnikov. X4 bi imel štirikolesni pogon xDrive, štiri- in šestvaljne motorje bencinskega in dizelskega žvenketa, na prodaj pa naj bi bil od leta 2010. Morda pa bo X4 vendarle prišel in razširil družino X-ov na novega člana, med katerimi pa zagotovo ne bo neuradno že napovedanega velikana X7, konkurenta Mercedes-Benzovemu GL-u.

Da so X7 odžagali, je potrdil tudi BMW-jev Norbert Reithofer in dodal, da se bodo pri BMW-ju raje posvečali bolj kompaktnim SUV-om.

Recesija pa je oklestila tudi Porschejeve načrte. Odžagali ali zgolj prestavili naj bi termin predstavitve GT1 različice Porscheja 911, na osnovi Cayenna zasnovanega štirivratnega terenskega kupeja, in športno, na zadnji kolesi gnano različico, pa Boxsterja Speedsterja (pri Avto magazinu smo testne prototipe že pokazali) in težko pričakovanega Roxsterja. Ta bi bil pomanjšani Cayenne, cestni terenec velikosti (in tehnike) Audija Q5.

Žrtve so tudi pri Oplu, kjer naj bi pripravljali večjega terenca, a so ga, kot zamenjavo za prodajno ne preveč blestečo brezstrešno Tigro, postavili na hladno. Negotova je tudi usoda kombijevske različice Corse (bila bi tekmica Cliu Grandtouru) kot tudi nekaj Fordovih modelov, med katerimi je tudi štirivratna različica Mondea (o njej smo pri Avto magazinu že pisali).

Ford je začasno zaustavil tudi razvoj mini avtomobila, ki bi bil po velikosti manjši od Kaja, pa tudi najmanj dveh limuzinskih kombijev, od katerih bi bil manjši zasnovan na osnovi Fieste, večji pa bi bil konkurent Citroënovemu Berlingu in podobnim.

Vam v zvezi s Fordovimi prihodnjimi modeli povemo še veselo in žalostno novico? Vesela je ta, da so pri Fordu začeli razmišljati o različici RS nove Fieste, ki bi po vsej verjetnosti imela pod motornim pokrovom 1, 6-litrski motor, ki ga poganja turbopuhalo, katerega moč bi bila med 190 in 200 'konji'. Pa žalostna? Projekt naj bi bil odložen, a ker bodo v prihodnje na reliju za svetovno prvenstvo v ospredju prav takšni motorji, ni vrag, da pri Fordu ne bi naredili serijske različice.

Držimo pesti tudi za to, da bo preživel kak odložen Volkswagnov projekt. Recimo Polo kabriolet, ki se ga pri Volkswagnu otepajo že kar nekaj časa, pa enoprostorska različica Pola (nekakšen Volkswagnov Roomster) in Polo Variant.

V Wolfsburgu naj bi pripravljali tudi zamenjavo za Phaetona in njegovo kupejevsko različico, a so načrti, med katerimi je tudi kabrioletski Scirocco, za zdaj brez obetavnejše prihodnosti. Upajmo, da se bodo stvari spremenile, saj nekatere napovedi že obljubljajo boljše čase.

Bodo prišli tudi za Smarta in projekt ForTwoPlusTwoja, to je podaljšanega Fortwoja, ki bi lahko peljal dva dodatna potnika?

Največje žrtve recesije so luksuzni in športni avtomobili. Na avtomobilskem salonu v Ženevi so pri Aston Martinu z velikim pompom napovedali vrnitev britanske avtomobilske znamke Lagonda, ki obstaja že od leta 1906, njen lastnik pa je od leta 1947 Aston Martin.

Prva nova Lagonda bi bil luksuzni štirivratni terenski kupe, a so načrti hitro po predstavitvi v Ženevi preprosto poniknili. In medtem ko nad nevrnitvijo Lagonde, ki je zadnjič zapeljala s tekočih trakov pred 20 leti, jokajo bogataši, se lahko orosijo oči tudi navadnim smrtnikom, ki so recimo čakali na zamenjavo Nissana 200SX (imel bi pogon na zadnji kolesi in turbomotor) in prihod Renaultovega Alpina.

Spodbudnejša novica prihaja iz Toyote, kjer naj bi skupen projekt športnega avtomobila s Subarujem najprej postavili na hladno, potem pa ga znova oživili. Toyobaru, kot rezultatu skupnega projekta pravimo mediji, bo prišel na trge v letu 2010 ali 2011, pomenil pa bo novo smer v strategiji Toyote, to je izdelava avtomobilov, ki jih je zabavno voziti. Avtomobil je sicer že gotov. Vse pa vendarle ni tako črno, kot je videti na prvi pogled.

V letu 2009 kljub krizi doživljamo veliko pestrost avtomobilskih modelov, iz nekaterih avtomobilskih tovarn pa veje velik optimizem. Ferrari je že tak primer. Šef Amedeo Felisa trdi, da bo novi Ferrari 458 Italia znamki pomagal poraziti recesijo: »Seveda svetovno gospodarstvo ni v najboljši formi in seveda izgubljamo stranke, ker ekonomija vpliva na njihov dobiček, a novi izdelki so dober način, kako se soočiti s težavami.«

Mitja Reven, foto: Automedia, Carparazzi, Lehmann Photo-Syndication, tovarne

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri