Renault: Katrca za 21. stoletje

Renault 4, ki letos praznuje Abrahama, je gotovo eden od avtomobilov, ki so v Evropi najbolj zaznamovali avtomobilsko 20. stoletje, precej veliko vlogo pa je igral tudi v razvoju avtomobilizma in avtomobilske industrije pri nas, kjer smo ga poznali predvsem kot Katrco.

Renault 4 (Katrca) (foto: Bojan Perko) Bojan Perko
27. 9. 2011

Zadnje čase imamo radi avtomobile, ki nas s svojimi oblikami ali imeni prijetno spominjajo na nostalgično preteklost, in pomislili smo, da bi takšna lahko bila tudi sodobna reinkarnacija Katrce. Le kakšna bi bila Katrca 21. stoletja, če bi se jo Renault seveda odločil narediti? Kaj takšnega žal niso še niti namignili in najverjetneje tudi ne bodo, saj se je že govorilo o reinkarnaciji Renaulta 5.

Kakorkoli, če naj bi Renault z reinkarnacijo Petice šel po poti Minija, Fiata 500 ali VW Beetla, ki z videzom obujajo duha preprostih avtomobilov iz preteklosti, a gre za razkošno opremljene malčke premiumskega razreda, bi z morebitno obuditvijo Katrce lahko šel v nasprotno smer in jo zasnoval kot preprost in uporaben avtomobil s pridihom nostalgije. Lahko bi jo denimo razvil na skrajšani osnovi Dacie Logan MCV, s čimer bi namignil tako na preprostost in trpežnost kot tudi prostornost nekdanje Katrce.

Pod motornim pokrovom reinkarnacije Renaulta 4 bi verjetno lahko pričakovali kakšen prečno vgrajeni vrstni štirivaljnik, ki bi poganjal prednji kolesi. Kar težko je verjeti, da bi Renault obudil zasnovo z motorjem tik za prednjo premo in menjalnikom pred njim, zaradi katere je bila Katrca v resnici avtomobil s sredinskim motorjem, iz česar so izhajale njene vozne lastnosti. Kakršenkoli bi že bil motor, bi bil vsekakor precej močnejši od najmočnejšega iz starodobne Katrce, ki s 25 kW največje moči nikakor ne bi mogel zadovoljiti sodobnih želja po voznih lastnostih in napajanju pripomočkov, ki jih danes pričakujemo tudi v najpreprostejših avtomobilih. Zaradi zahtev po varnosti si verjetno v sodobnem avtomobilu ne moremo več zamisliti niti prestavne ročice, kot jo je imel Renault 4.

Kaj pa oblika? V osnovi bi se seveda zgledovala po nekdanji Katrci, vsekakor pa bi Renault vsaj s prednjim delom gotovo sledil tudi sodobnim oblikovnim smernicam, ki jih je napovedal osveženi Twingo. V tem primeru vsekakor več od vseh besed pove risba.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri