Revoz se pelje v peti milijon

Novomeški Revoz je konec maja proslavil pomemben jubilej, z novomeških tekočih trakov so se od začetka, leta 1972, na ceste sveta pripeljali že štirje milijoni avtomobilov.

Revoz se pelje v peti milijon (foto: Tomaž Porekar) Tomaž Porekar
31. 5. 2018

V 48 letih sodelovanja z Renaultom je najprej kupce razveseljevala Katrca, torej Renault 4, ob njej pa še manjše količine tistih s številčnimi oznakami 12, 16 in 18. Vse te je za Renault takrat še izdelovalo novomeško podjetje Industrija motornih vozil (IMV), pozneje, tik pred koncem Jugoslavija, pa se je Renault tudi kapitalsko povezal z novomeškim podjetjem, iz česar je nato nastalo podjetje Revoz v polni lasti Renaulta.  Ob povezavah, postavljenih povsem na novo, je iz Novega mesta začela prihajati 'Petica', torej Renault 5. A Katrco iz Novega mesta je Revoz izdeloval vse do 1992 in ji tako podaljšal življenje na več kot 30 let (izdelovati so jo začeli leta 1961).

Po 'Katrci' 'Petica'

'Petico' (ki je 'trajala' do leta 1996) je nato leta 1994 dopolnil prvi rod Clia, leta 2007 so mu dodali še drugi rod Twinga. Tega so izdelovali le v Novem mestu, tako kot zdaj tudi tretji rod Twinga (od 2014) ter Smarta Forfour. Clio II je iz Novega mesta prihajal vse od leta 1998 pa do 2015, tudi po tem, ko so sicer drugod v Renaultovih tovarnah že zagnali izdelavo njegovega naslednika.

Pred slabim letom so v Revozu spet začeli izdelovati Clia, tokrat seveda četrti rod. Ta je tako dopolnil izdelavo dveh manjših na isti platformi, torej Renaulta Twinga in Smarta Forfour. Pred kratkim so zagnali še izdelavo prvega električnega avtomobila, različice Smarta. Možnost prilagodljive izdelave različnih modelov so v Revozu pridobili z zadnjo posodobitvijo lani. Ta sicer ni povečala zmogljivosti tovarne (ta je pri tisoč avtomobilih dnevno), ampak se je izboljšal poslovni rezultat, ker so lahko manjše količine izdelanih Twingov in Smartov dopolnili še s Cliom in tako lani spet obrnili krivuljo števila letno izdelanih avtomobilov navzgor. Lani je tako iz Revoza prišlo 189.687 avtomobilov.

Letošnji načrt: 210 tisoč avtomobilov

Predsednik uprave Revoza Kaan Ozkan je napovedal, da bo letos Revoz izdelal okoli 210 tisoč avtomobilov. Za to poskrbi 3.381 zaposlenih (24 odstotkov žensk), v izvozu pa Revoz doseže 4,4-odstotni delež celotnega slovenskega (podatek za 2017) ter 3,7 odstotka bruto družbenega produkta. O nadaljnjih načrtih o tem, kateri modeli bi lahko prihajali iz Revoza v bližnji prihodnosti, seveda ne govorijo. Pričakovati pa je, da bo Twingo v proizvodnji ostal še vsaj slaba tri leta, do takrat bo menda enako tudi s Smartom Forfour. Smart za bližnjo prihodnost najavlja izdelavo zgolj električnih avtomobilov. Menda pa bo tudi Renault našel primerne izdelke, morda prihajajoči novi rod Clia, za katerega je znano, da naj bi imel električno različico.

Ob štirih milijonih iz Revoza še nekaj drugih številk: od leta 1994 do konca leta 2017 je Renault v Sloveniji prodal 315 tisoč avtomobilov (osebnih in lahkih gospodarskih). Na zadnji dan lanskega leta je bilo pri nas registriranih še nekaj več kot 212 tisoč avtomobilov. Pri obeh številkah je Renault vodilna znamka na slovenskem trgu.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri