S tem modelom je francoska znamka postavila nova merila udobja

Legendarna Citroënova Xantia, ki je nasledila ekstravagantni model BX, letos praznuje okroglih 30 let.

Mineva trideset let, odkar je leta 1993 Citroën predstavil legendarni model Xantia, ki je takrat prišla na ceste v vlogi naslednika priljubljenega modela BX. Elegantna kombilimuzina je že takrat temeljila na Citroënovem udobju, prostornosti in značilni francoski eleganci.

Na začetku prodaje je bila Xantia na voljo v treh nivojih opreme; najbolje opremljene izvedbe so bile opremljene s hidraktivnim vzmetenjem, medtem ko je bila večina serijsko opremljena tudi z zavornim sistemom ABS. Na voljo so bili trije bencinski motorji, osnovni 1,8-litrski in dva 2,0-litrska, med katerima je bil močnejši 16-ventilski. Poleg kombilimuzinske so pri Citroënu kmalu predstavili še kombijevsko izvedbo s prostornim prtljažnikom.

 Za bencinskimi motorji so sledili še dizelski, 1,9-litrski je bil na voljo s turbinskim polnilnikom ali brez, nato je prišel 2,0-litrski z neposrednim vbrizgom goriva po skupnem vodu. Zgodnje modele Xantia je mogoče prepoznati tudi po tem, da niso imeli voznikovih zračnih blazin, in po značilnem pogrezanju v tla, ko je bil avtomobil parkiran dlje časa. Xantie so bile opremljene tudi s 14-palčnimi platišči in so imele s pogonskim sklopom predhodnega modela BX veliko skupnih značilnosti, vendar je bila Xantia že na začetku zasnovana kot večji in težji avtomobil, ki bi spadal v družinski razred in osvajal  poslovne uporabnike, ki se jim je starejši BX morda zdel nekoliko nenavaden.

Xantia je za Citroën predstavljala premik k bolj konvencionalnim modelom s poudarkom na udobju, praktičnosti in zanesljivosti. Z inovativnim sistemom vzmetenja, prostorno notranjostjo in naprednimi varnostnimi funkcijami je postala merilo udobja in praktičnosti ter si utrdila mesto v zgodovini znamke.

Med letoma 1993 in 2001 je bilo izdelanih skupno 1.124.526 primerkov, od tega približno 150.000 karavanskih različic. Xantia Activa - tehnični vrhunski model serije, ki je bil med drugim opremljen z aktivno stabilizacijo podvozja (AFS) - je med letoma 1995 in 2001 prispevala več kot 18.000 primerkov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol