Formula 1: VN Kitajske

23. 4. 2009
Deli

Takole proslavljajo prvo dvojno Redbullovo zmago zmagovalec Sebastien Vettel, Mark Webber in Christian Horner, s šampanjcem pa je po kitajski dirki rade volje škropil tudi še vedno prepričljivo prvi v prvenstvu, Jenson Button.

Red Bull ima odličen dirkalnik, ki je trenutno edini pravi konkurent presenečenju sezone, izdelku Brawn GP-ja. Jenson Button je po VN Kitajske, ki se je zaradi dežja začela za varnostnim avtomobilom, priznal, da sta bila Red Bull Renaulta prejšnjo nedeljo nepremagljiva.

Po prepričljivo dobljenih kvalifikacijah se je zdelo, da lahko avstrijsko moštvo, ki je po dirki za zmago slišalo napačno himno, tj. britansko, ustavi le okvara. Ta je bila bližje, kot bi si morda predstavljali.

Že na treningih so imeli težave s polgredjo in z vpetjem, zato so na kvalifikacijah Sebastiana Vettla poslali le na tri hitre kroge (v vsakem delu kvalifikacij je 'Baby Schumi' odpeljal le po enega), ki pa so bili naravnost fantastični, in mladi Nemec si je z osvojitvijo najboljšega startnega položaja pripeljal temelje za drugo zmago v karieri.

Zanimivo je, da je tudi prvo (Monza 2008) dosegel v dežju. Kdo ve, kako bi se nedeljska dirka razpletla, če bi potekala v suhem vremenu, ko bi bil material bolj obremenjen in bi morali dirkalniki uporabiti tudi mehkejšo različico gum za suho stezo, z obrabo katerih so imele ekipe na treningih ogromne težave.

Pred dirko je po maratonskem osemurnem zaslišanju FIA ponovno potrdila, da so difuzorji vseh dirkalnikov (na tapeti so bile dvojne rešitve Toyote, Brawn GP-ja in Williamsa) legalni, in tako so rezultati VN Avstralije in VN Malezije uradni, z njimi pa tudi lepa bera Brawnovih točk.

Z odločitvijo je FIA sprožila dirko lovljenja vodilne ekipe v sezoni, prvi zametki zmanjševanja prednosti pa so bili na Kitajskem že vidni. Dejstvo, da so nekateri dirkalniki le dva dni po zaslišanju že preizkušali novosti, ne bi smelo presenečati, saj večina ekip že mesec dni testira rešitve dvojnega difuzorja, ki so podobne Brawnovim, Toyotinim in Williamsovim.

Pravila pravijo, da je višina difuzorja omejena na 175 mm nad višino dna dirkalnika, nad njim pa ne sme biti karoserijskih delov. Ekipe z dvojnim difuzorjem so pri tem delu našle sivo področje pravil in v difuzor (pravzaprav nad njega) vgradile strukturo, ki absorbira energijo v primeru trka, in sredinski del izoblikovale tako, da omogoča pretok zraka.

Na stezi naj bi dvojni difuzor povečal aerodinamični učinek za vsaj pet odstotkov, kar je zelo veliko, če upoštevamo, da se inženirji in aerodinamiki ure in ure trudijo, da bi v vetrovniku našli kak odstotek napredka na področju aerodinamike.

Na Kitajskem je napredoval Renault, ki pa je spremenjeni dirkalnik z novim dnom na dirkališču v Šanghaju ponudil le Alonsu (drugi v startni vrsti) in s tem potrdil, da igra nič kaj opazni Nelson Piquet mlajši izrazito drugo violino v ekipi. McLaren se je pojavil s spremenjeno aerodinamiko in v petek preizkušal dvojni difuzor ter na dirki s četrtim in petim mestom napovedal trend izboljšav.

Svetovni prvak Hamilton bi bil lahko še boljši, a se je, kot je sam povedal, zaradi zelo obrabljenih gum na mokri stezi zelo veliko vrtel. Njegov moštveni kolega Heikki Kovalainen je bil v cilju pred njim in je vknjižil prve letošnje točke.

Ferrari jih še čaka: Räikkönen se je na dirki izgubil, dirkalniku Masse pa je, ko je že kazalo na uvrstitev na ali pod stopničke, ponagajala elektrika. Zanimivo je, da število dirkalnikov, ki dirkajo s sistemom KERS, močno upada. Na Kitajskem sta brez njega dirkali tudi ekipi Ferrarija in Renaulta.

Pri rdečih so KERS za Kitajsko opustili zaradi tehničnih težav, zaradi izjemno slabega začetka sezone (če Sutilov dirkalnik Force India ne bi v zadnjih krogih dirke zletel s steze, bi bili rdeči po treh dirkah celo edino moštvo brez točk) pa so tudi preuredili svoje vrste.

Delovno mesto svetovalca Michaela Schumacherja, za katero prejme okoli pet milijonov dolarjev plače, naj bi bilo ogroženo, Luca Baldisserri je izgubil status enega izmed vodij ekipe in zdaj dela v Ferrarijevi tovarni, namesto njega pa so na komandni pult posadili glavnega inženirja, Chrisa Dyerja.

V Maranellu so ustanovili tudi posebno skupino, ki ji načeluje tehnični direktor Aldo Costa in se ukvarja s hitrostjo dirkalnika F60. Na VN Kitajske je izstopalo še nekaj stvari, med njimi pa izrazito slaba forma BMW-ja (Heidfeld je izgubljal mesta tudi z vrtenjem, Kubica pa je v poslabšani vidljivosti 'naskočil' Trullijevo Toyoto), Williams, ki mu znova ni uspelo dokazati, v kako dobri formi je (Nakajima se je vrtel, Rosberg pa je v dirki napačno tvegal z gumami z vmesnim profilom in moral še enkrat na postanek – po dežne gume), in nova točka novinca Sebastiena Buemija.

Švicar je pred prihodom v cilj z rahlim trkom v takrat vodilnega Vettla, ki je na Sebastianovo srečo terjal le zlomljeno krilce njegovega dirkalnika, močno vznemiril svoje šefe.

F1 je v začetku letošnje sezone izjemno zanimiva, saj je, kot kažejo prve tri letošnje dirke, pot do zmage odprta, uresničuje pa se tudi naša napoved, da bo forma moštev odvisna od razvoja dirkalnikov. Brawn GP je v prednosti, saj ima najboljši dirkalnik.

Red Bull nima dvojnega difuzorja, toda hitra in tehnično napredna mojstrovina Adriana Neweyja je v odlični formi. Kaj bo šele, ko bodo preuredili zadek dirkalnika? Dvojni difuzor naj bi bilo zaradi zelo samosvojega zadnjega dela avstrijskega dirkalnika zelo težko vgraditi.

Zadnji del je v središču dogajanja tudi pri drugih ekipah, a za namestitev dvojnega difuzorja je treba preurediti tudi prednji del, dno dirkalnika in predvsem modificirati menjalnik ter zadnje vpetje in vzmetenje. Le vprašanje časa je, kdaj bodo druge ekipe sledile Toyoti, Brawn GP-ju in Williamsu.

Ker so testiranja na stezi prepovedana, razen ob petkih pred dirko, je večina dela usmerjena v vetrovnike, kjer pa tudi vlada omejitev testiranj, zato rešitve čez noč ne gre pričakovati, se bodo pa razmerja med ekipami spreminjala iz dirke v dirko. Veliko strokovnjakov pa večjih skokov ne pričakuje pred poletjem, saj je pri večjih strukturnih spremembah dirkalnikov treba poskrbeti za njihovo trdnost (preizkusna trčenja).

Naslednja dirka bo v Bahrajnu, za njo pa bo za letošnje prvenstvo zelo pomemben dogodek. Sodišče bo zaradi afere avstralske laži zaslišalo ekipo McLaren, mogoč pa je kakršenkoli razplet. Od denarne kazni do izključitve iz prvenstva, kar se je McLarnu nazadnje zgodilo pred komaj dvema letoma.

Takšna kazen tudi ni tako nerealna, saj bo morala FIA najti ustrezen način, kako kaznovati ekipo, ki je pred 18 meseci izgubila konstruktorske točke in morala plačati 100 milijonov dolarjev kazni.

Velika nagrada Kitajske – SIC, Šanghaj

Rezultati dirke

1. S. Vettel (RBR-Renault) 1.57:43, 485 (155, 480 km/h), 56 krogov, 305, 066 km

2. M. Webber (RBR-Renault) + 10, 970

3. J. Button (Brawn-Mercedes) + 44, 975

4. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 63, 704

5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 65, 102

6. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 71, 866

7. T. Glock (Toyota) + 74, 476

8. S. Buemi (STR-Ferrari) + 76, 439

9. F. Alonso (Renault) + 84, 309

10. K. Räikkönen (Ferrari) + 91, 750

11. S. Bourdais (STR-Ferrari) + 94, 156

12. N. Heidfeld (BMW) + 95, 834

13. R. Kubica (BMW) + 106, 853

14. G. Fisichella (Force India-Mercedes) + 1 krog

15. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 1 krog

16. N. Piquet (Renault) + 2 kroga

17. A. Sutil (Force India-Mercedes)*

*Ni končal dirke, a je uvrščen.

Najhitrejši krog

J. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:52, 592 (174, 289 km/h)

Odstopi

K. Nakajima (Williams-Toyota) – menjalnik, F. Massa (Ferrari) – elektrika, J. Trulli (Toyota) posledice trka s Kubico

Kvalifikacije

1. S. Vettel (RBR-Renault) 1:36, 184

2. F. Alonso (Renault) 1:36, 381

3. M. Webber (RBR-Renault) 1:36, 466

4. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:36, 493

5. J. Button (Brawn-Mercedes) 1:36, 532

Vrstni red voznikov

1. Button 21, 2. Barrichello 15, 3. Vettel 10, 4. Glock 10, 5. Webber 9, 5, 6. Trulli 8, 5, 7. Heidfeld 4, 8. Alonso 4, 9. Kovalainen 4, 10. Hamilton 4 . .

Vrstni red moštev

1. Brawn-Mercedes 36, 2. RBR-Renault 19, 5, 3. Toyota 18, 5, 4. McLaren-Mercedes 8, 5. BMW 4, 6. Renault 4, 7. STR-Ferrari 4, 8. Williams-Toyota 3, 5

Mitja Reven, foto: moštva

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol