Formula 1: VN Španije

Barcelonska steza, na kateri po navadi zmagujejo najboljši dirkalniki, je prvi pokazatelj prave forme moštev. Na podlagi letošnje VN Španije je mogoče brez težav sklepati, da je Ferrari razred zase, za rdečima pa je kar precejšnja gneča.

7. 5. 2008

Ferrari je večino dela opravil že na kvalifikacijah, a Räikkönena bi kmalu presenetil v soboto odlični Fernando Alonso, ki je pred nabito polnimi tribunami Catalunye blestel in skoraj osvojil najboljši startni položaj. Veliko moštev je med tretjo in četrto letošnjo dirko razvojno napredovalo. Na stezi v Barceloni so pred dirko tudi testirali, a to ni pomagalo tokrat ne najbolj hitrima McLarnoma. Očitno je Renault, pri katerem so po vzoru Red Bullov potegnili motorni pokrov proti zadnjemu krilcu, naredil največji korak in ujel stik z McLarnom in BMW-jem.

Bavarci bi lahko iztržili več kot le četrto mesto Kubice in deveto Heidfelda. Tako kot Kovalainen v Avstraliji je tudi Nemec postal žrtev dokaj neugodnega pravila o varnostnem avtu in ulici boksov. Ta se je, ko je bil varnostni avtomobil na stezi (v Kataloniji je bil kar dvakrat), zaprla (z rdečo lučjo), ravno ko je imel Heidfeld postanek – zaradi prazne posode za gorivo moral na obisk k mehanikom.

Vožnjo v rdečo je FIA kaznovala s kazenskim postankom, ta pa je razblinil Nickove takrat povsem realne upe na točke. Ferrari je z maksimalnim številom osvojenih točk v Barceloni na vrhu konstruktorske razvrstitve prehitel BMW. V moštvu rdečih so predstavili nov nos dirkalnika, ki ima vlogo usmerjevalnika zraka. Zdaj preostane le še čakanje, da bodo preostala moštva posnemala Ferrarijevo idejo, kot so kopirala pokrita platišča koles.

Posnemali pa bodo morda tudi Ferrarijevo rešitev v boksih: Kimija in Felipeja pri postanku ne usmerja več mehanik s tablo (tako imenovani lizika), temveč semafor. Ko ta elektronska škatla dobi signal, da so mehaniki opravili delo na dirkalniku, se prižge zelena luč, dirkač pa se lahko vrne na dirko.

V 21. krogu VN Španije se je zgodila letos najhujša nesreča. Dirkalniku Heikkija Kovalainena je v hitrem desnem ovinku pri hitrosti več kot 240 kilometrov na uro počila guma. Finec se trku ni mogel izogniti: pod nesrečnim kotom se je zaril v zaščitne gume in samo konstrukciji dirkalnika se lahko zahvali, da je hudo nesrečo preživel brez težjih poškodb. Kako silovit je bil trk, govori tudi to, da Heikkijev spomin nesreče ne beleži. Pred letošnjo sezono je FIA uvedla še strožje predpise o varnosti bolidov, med drugim tudi višje stranice okoli dirkačeve glave, ki jo dodatno ščitijo.

Spomnimo se leta 1995 in zelo hude nesreče Mike Häkkinena (tudi takrat McLaren), ko je na mestni stezi Adelaide zletel v zaščitne gume. Če bi imel Heikki v tokratni nesreči tako nezaščiten kokpit (višina ramen in glave) kot Mika, danes verjetno ne bi brali izjav, da bo dirkal že na naslednji dirki v Turčiji.

Prav neverjetno blamažo so si na VN Španije privoščili pri Toyoti. Jarno Trulli je bil na dobri poti, da osvoji šesto mesto (»Da bi prehiteli Webbra, smo bili prepočasni, « je dejal Italijan), a so ga nepričakovano poklicali v bokse. Nepričakovano? Njegov moštveni kolega Timo Glock je pri trku s Coulthardom (Škot letos le razbija, saj je bila to že njegova tretja nesreča) poškodoval nos dirkalnika, vrli Japonci pa so na menjavo poklicali Trullija (s celim dirkalnikom! ) in tako zaradi Italijanovega nepotrebnega obiska boksov zapravili dve točki.

Trullija, ki je zato osvojil le eno točko, sta prehitela tudi Nakajima (do odstopa zaradi okvare motorja je bil najboljši Frankov dirkač sicer Rosberg, ki se je s 15. prebil na sedmo mesto) in Jenson Button, ki je osvojil prve letošnje točke. Na dirki, na kateri je bilo kar precej odstopov, se je tudi Honda veselila prvih letošnjih točk.

Napredek nekaterih moštev je strnil vrste, zato se lahko prihodnje dirke, ki bo že ta konec tedna v Istanbulu, le veselimo. Vsakršna napoved zmagovalca je zelo nehvaležna.

Rezultati dirke

1. K. Räikkönen (Ferrari) 1.38:19, 051 (187, 415 km/h), 66 krogov, 307, 104 km

2. F. Massa (Ferrari) +3, 228

3. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) +4, 187

4. R. Kubica (BMW) +5, 694

5. M. Webber (RBR-Renault) +35, 938

6. J. Button (Honda) +53, 010

7. K. Nakajima (Williams-Toyota) +58, 244

8. J. Trulli (Toyota) +63, 073

9. N. Heidfeld (BMW) +63, 073

10. G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) +1 krog

11. T. Glock (Toyota) +1 krog

12. D. Coulthard (RBR-Renault) +1 krog

13. T. Sato (SAF1-Honda) +1 krog

Najhitrejši krog

K. Räikkönen (Ferrari) 1.21, 670 (205, 191 km/h)

Odstopi

N. Rosberg (Williams-Toyota) – motor, F. Alonso (Renault) – motor, R. Barrichello (Honda) – okvara, H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) – nesreča, A. Davidson (SAF1-Honda) – okvara, S. Bourdais (STR-Ferrari) – nesreča, N. Piquet (Renault) ? nesreča, S. Vettel (STR-Ferrari) – nesreča, A. Sutil (FIF1T-Ferrari) – nesreča

Kvalifikacije

1. K. Räikkönen (Ferrari) 1:21, 813

2. F. Alonso (Renault) 1:21, 904

3. F. Massa (Ferrari) 1:22, 058

4. R. Kubica (BMW) 1:22, 065

5. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:22, 231

Vrstni red voznikov

1. Räikkönen 29, 2. Hamilton 20, 3. Kubica 19, 4. Massa 18, 5. Heidfeld 16, 6. Kovalainen 14, 7. Trulli 9, 8. Webber 8, 9. Rosberg 7, 10. Alonso 6 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 47, 2. BMW 35, 3. McLaren-Mercedes 34, 4. Williams 12, 5. Toyota 9, 6. Red Bull 8, 7. Renault 6, 8. Honda 3, 9. Toro Rosso 2

Mitja Reven, foto:? moštva

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri