Gorske dirke: V Ilirski Bistrici favoriti v ospredju

Italijan Simone Faggioli s tovarniškim prototipom Norma in Makedonec Igor Stefanovski z Mitsubishijem Lancerjem devete evolucije sta prišla v Ilirsko Bistrico kot vodilna v evropskem gorskem prvenstvu kategorije 2 in 1, odšla pa z velikima pokaloma za prvi mesti. Med našimi najhitrejši Patrik Zajelšnik na četrtem mestu, v državnem prvenstvu pa slavje domačina Milana Bubniča.

31. 8. 2015

Lepo vreme, na startu naše najprestižnejše dirke (naj spomnimo, da svetovno prvenstvo v gorskih dirkah ne obstaja, zato je to najvišji rang dirkanja v tej avtomobilsko-športni disciplini) kar 164 dirkačev in veliko gledalcev je obetal vnovičen spektakel, kar smo v Ilirski Bistrici že navajeni. Rekorda proge ni bilo, saj je bil Faggioli za slabe tri sekunde počasnejši, toda v bistvu se zgodovina z današnjo dirko začenja pisati znova, saj so morali dirkači premagati trojne šikane. To je sicer res priporočilo FIA, vendar je veliko organizatorjev v evropskem prvenstvu raje ostalo pri stari rešitvi zniževanja hitrosti, saj marsikateri dirkač (med njimi je kar precej formulašev) nove postavitve gum ne mara preveč. V Ilirski Bistrici so se moral z rešitvijo tako ali drugače sprijazniti, so pa bile šikane krive za veliko zvite pločevine in posledično prekinitve dirk.

Tudi pri organizaciji dirke se pričakujejo določeni premiki, saj zveza AŠ2005, ki je zadnja tri leta uspešno izpeljala to dirko, hoče predati žezlo lokalnemu društvu, ki bi nadaljevalo zgodbo o uspehu. Toda po naših informacij je zainteresiranost lokalne skupnosti bolj klavrna, kar dokazujejo tudi stojnice s hrano in pijačo, saj so jih z izjemo enega na startu postavili in vodili gasilci iz Lučin! Čeprav imajo organizatorji veliko podporo občine in župana, so problem lastniki zemljišč ob progi, ki vsako leto postavljajo nemogoče (finančne) zahteve. »Malce zviška nam pravijo, da vozimo denar v Ljubljano, ne zavedajo pa se, da ga v bistvu prinašamo v Ilirsko Bistrico,« je bil na tiskovni konferenci pred dirko zelo odkrit direktor AŠ2005 Dagmar Šuster. Zato je kljub želji, da se dirka evropskega prvenstva ohrani v Ilirski Bistrici, še vedno možnost, da se jo preseli na Gorjance.

Italijan Simone Faggioli in Makedonec Igor Stefanovski nista dovolila presenečenj, zato sta suvereno zmagala vsak v svoji kategoriji evropskega prvenstva. Slovenci smo držali pesti za Patrika Zajelšnika, ki sicer živi v Nemčiji, vendar nastopa z dirkaško licenco velenjskega V-Racinga. Patrik je pri nas že velikokrat stal na zmagovalnih stopničkah, tokrat pa mu višje kot do nesrečnega četrtega mesta ni uspelo. Zelo veseli smo bili nastopa Marjana Smrdelja, ki je po prodaji svoje formule najel drug dirkalnik F3000 in z njim osvojil zavidljivo deveto mesto v skupnem seštevku. Smrdelj, ki je v Lučinah nastopal z Yugom, bo dirkalnik mogoče najel še za hrvaško dirko Buzet. Prav tako se je odlično peljal Vladimir Stankovič, ki je podhranjeno formulo 3 prignal do 27. mesta. Za kaj več bo potrebno zamenjati dirkalnik, saj je imel zmagovalec na tej dirki povprečno hitrost (!) kar 147 km/h.

Ob odsotnosti Matevža Boha je bil Milan Bubnič z Lancio Delto HF Integrale največji favorit za zmago v državnem prvenstvu, kar je kljub tehničnim težavam na treningu tudi s pridom izkoristil. Drugi je bil Davor Ivić z atraktivnim Nissanom, odličen tretji pa sovoznik Grege Premrla v reliju, Gregor Brešer. »To je bila že dolgo želja, zato sem potreboval kar dve leti, da sem naredil to Subaru Imprezo. Motor sicer ima 430 'konjev', vendar je menjalnik še vedno serijski pa tudi delna zapora diferenciala je samo na zadnji osi,« je dejal Brešer, ki je dirkalnik res naredil s filigrantsko natančnostjo. Peter Marc je bil tokrat boljši od Aleša Preka, zato se mu dve dirki pred koncem prvenstva nasmiha prvi naslov državnega prvaka v skupnem seštevku. Ko smo že pri državnem prvenstvu, v pokalnih tekmovanjih gre najbolje Primožu Kostajnšku (Škoda Felicia, divizija II), Alešu Preku (Honda Civic Type-R, divizija III) in Italijanu Francu Berto (Formula Renault, divizija IV).

V najšibkejši kategoriji smo pričakovali tesne izide kar štirih dirkačev, prvaka Andreja Prelca (Suzuki Swift GTI), Marka Grossija (Citroën AX GTI), Manuela Dessarda (MG ZR 105) in Janka Čebrona (MG ZR 105). Prelc se ni pustil zmesti in je že dve dirki pred koncem postal že tretjič državni prvak v diviziji I. Čestitamo! Sedaj pa je že čas, da napreduje v močnejše kategorije, kajne?

Državno prvenstvo se nadaljuje 20. septembra, ko bo na vrsti hrvaški Buzet, konec pa bo znova v Italiji, saj bo dirka nad Čedadom 11. oktobra. (AMr)

Foto Uroš Modlic

Rezultati
1. Simone Faggioli ITA Norma M20 FC 4.05,21
2. Miloš Beneš ČEŠ Osella FA 30 + 8,98
3. Fausto Bormolini ITA Reynard K02 + 9,94
4. Patrik Zajelšnik SLO Norma M207 V8 + 12,40
5. Luca Tosini ITA Osella FA 30 + 16,07
6. Renzo Napione ITA Reynard K02 + 19,71
7. Dušan Neveril ČEŠ Norma M20 FC + 20,61
8. Federico Liber ITA Gloria C8P EVO + 24,72
9. Marjan Smrdelj SLO Lola F3000 + 27,08
10. Laszlo Szasz MAD Prototip DT Alfa + 29,65
24. Milan Bubnič SLO Lancia Delta HF Integrale + 46,50
27. Vladimir Stankovič SLO F3 Coloni JPV + 48,43
28. Alexander Zajelšnik SLO Norma M20 F + 48,62
47. Davor Ivić SLO Nissan 200 SX S14 + 1.08,43
51. Gregor Brešer SLO Subaru Impreza + 1.10,40
59. Peter Marc SLO Mitsubishi Lancer EVO IX + 1.16,14
67. Aleš Prek SLO Honda Civic Type-R + 1.22,71

DIVIZIJA I:
1. Andrej Prelc SLO Suzuki Swift GTI 5.55,33
2. Marko Grossi SLO Citroën AX GTI + 2,66
3. Manuel Dessardo SLO MG ZR 105 + 4,23

Vsi rezultati iz Ilirske Bistrice

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri