Sprinter bo s pomočjo elektrike tudi dolgoprogaš

Največji Mercedes-Benzov dostavnik z novo zasnovo pogona in zmogljivejšimi baterijami z enim polnjenjem do 400 kilometrov.

Mercedes-Benz pospešeno uvaja  elektrifikacijo tudi v lahka gospodarska vozila in bo jeseni poslal na ceste novo izvedbo električnega Sprinterja, ki bo v vseh pogledih zasenčil predhodnika. Prejšnji e-Sprinter je bil namreč precej nebogljen glede dosega, saj mu je s polno baterijo uspelo teoretično prevoziti do 158 kilometrov, v praksi pa še precej manj.

To seveda ni bilo dovolj, da bi največji Mercedes-Benzov dostavnik prepričal logistične operaterje, toda s prihodom novega e-Sprinterja bo drugače. Z največjo med tremi baterijami naj bi doseg po standardu WLTP znašal 400 kilometrov, na testni vožnji v prototipni razvojni fazi pa sta s predserijskim modelom Mercedes-Benzova inženirja na relaciji Stuttgart-München in nazaj prevozila celo 475 kilometrov z enim polnjenjem baterije in s porabo 21,9 kilovatne ure na 100 kilometrov.

Za razliko od dosedanjega dostavnika, ki je bil zasnovan na običajni platformi za termične motorje, novi e-Sprinter prehaja s sprednjega na zadnji pogon in bo na voljo  v različnih izvedbah in dolžinah karoserije ter s podaljški in nadgradnjami, kot pri izvedbah z dizelskimi pogonskimi stroji. Sprednji modul zdaj vključuje vse visokonapetostne komponente in ga je mogoče kombinirati z vsemi izvedbami, ne glede na medosno razdaljo in velikost baterije. Modul za integrirano visokonapetostno baterijo je nameščen v podvozju med osema, kar skupaj z zaščitnim ohišjem baterije zagotavlja nizko težišče. Na zadnjem modulu je nov pogonski sklop, ki ga sestavljata električno gnana zadnja os in integriran električni motor. Sinhroni motor s trajnim magnetom ima največjo moč 100 ali 150 kilovatov in obakrat enak navor 400 Nm.

Pri novem e-Sprinterju so za oskrbo z elektriko na voljo tri različne baterije, z zmogljivostjo 56, 81 ali 113 kilovatnih ur. Baterije se lahko polnijo s trifaznim izmeničnim tokom z največ 11 kilovati ali na javnih polnilnicah z enosmernim tokom z največ 115 kilovati. V idealnih pogojih bi morale biti na 80 odstotkov napolnjene v 28 do 42 minutah, popolna napolnjenost s stenske omarice pa naj bi zahtevala od pet in pol do enajst ur.

E-Sprinter je dobil komunikacijski sistem, znan iz modelov osebnih vozil z najnovejšo generacijo programske opreme. Poleg jezikovnega pomočnika to vključuje tudi pameten navigacijski sistem, ki na primer izračuna trenutni doseg in najboljšo strategijo polnjenja v realnem času glede na trenutne prometne okoliščine in topografijo. Enostavna je tudi prijava na polnilni postaji in plačilo prek vmesnika.

Mercedes-Benz bo prodajo e-Sprinterja z zaprtim tovornim prostorom z najmočnejšo baterijo na evropskih trgih začel jeseni, sledile bodo druge karoserijske različice in osnovno vozilo za nove sektorje ter proizvajalce nadgradenj.  

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol