Milijardna nagrada Stellantisovim delavcem, ki pa ima tudi bolj sivo plat

15. 2. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Monilo leto je bilo za skupino Stellantis, ki pod svojim dežnikom združuje kar 14 avtomobilskih znamk, zelo uspešno. To kaže tudi del dobička, ki si ga bo za leto 2023 razdelilo 242.000 zaposlenih.

95 odstotkov vseh zaposlenih je namreč upravičenih do dodatka, ki se določa glede na uspešnost minulega leta. Gre za variabilni del plače, ki se naslanja na uspešnost posamezne države. Znesek, ki ga bodo razdelili med zaposlene, pa – 1,9 milijarde evrov.

Stellantis

Čeprav pri Stellantisu niso navedli, koliko bo prejel posamezni delavec, pa lahko seveda potegnemo neko povprečje. Glede na podatke bi namreč lahko vsak posamezni delavec na račun prejel slabih 8.000 evrov, kar pa je seveda številka, ki se jo bo najbrž razveselil vsak.

Stellantis seveda ni edini, ki na ta način nagrajuje svoje zaposlene, a je številka (na prvi pogled) res impresivna. Od ustanovitve koncerna so tako zaposlenim izplačali že več kot 6 miljard evrov dodatkov, vezanih na dobiček.

Precej večja prodaja kot pred letom dni

Stellantis je lani prodal za 189,5 milijarde evrov vozil znamk, kot so Peugeot, Citroen, Fiat, Chrysler, Jeep in Opel. Količinsko je prodaja znašala 6,4 milijona vozil, potem ko se je leta 2022 ustavila pri 6 milijonih.

K rasti prihodkov je prispevala tudi močna rast prodaje električnih avtomobilov, so danes v Amsterdamu sporočili iz četrtega največjega proizvajalca vozil na svetu. Skupina je lani prodala 21 odstotkov več električnih avtomobilov kot leta 2022.

Ni vse zlato, ...

Kljub temu pa ima tudi ta medalja drugo plat. Stellantis nameč namerava v letošnjem letu precej zmanjšati delovno silo. Tako so že lani napovedali, da bodo skušali doseči sporazumno prekinitev pogodb s 6.400 ameriškimi delavci, ta številka pa naj bi samo v ZDA do aprila dosegla 33.500 zaposlenih, od tega 31.000 začasnih in 2.500 rednih delavcev.

Lancia

Podobna zgodba se piše tudi v Evropi, kjer je Stellantis samo v Italiji ukinil že 7.000 delovnih mest. In to kljub temu, da se je družba zavezala, da bo pri življenju ohranila vseh 14 znamk, vključno že s skoraj pokopano Lancio, ki je prav zdaj razkrila novega Ypsilona.

Preberite še:

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol