(Svetovna premiera) Suzuki in Toyota nadaljujeta s sodelovanjem, tu je nov novinec na štirih kolesih

17. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Swace je odgovor na potrebe tistih, ki si v dobi popularizacije križancev in športnih terencev želijo klasičnega karavana, hkrati pa pomeni povratek Suzukija v omenjeni segment po skoraj dveh desetletjih.

Da sta Suzuki in Toyota partnerski znamki je znano že nekaj časa. Nenazadnje je Suzuki pred dobrima dvema mesecema že prestavil prvi avtomobil, ki so si ga bolj ali manj izposodili pri precej večji japonski znamki – model Across, pri katerem gre v bistvu za križanca Rav4  zadnje generacije – vključno z vso tehnologijo, ki je na voljo Toyotinim kupcem. Enak pristop pa so sedaj ubrali tudi pri najnovejšem članu družine, modelu Swace.

Novi karavan – prvi Suzukijev kombi v več kot dvajsetih letih, ko je to vlogo dobil tudi takratni Suzuki Baleno – je namreč v osnovi enak kot aktualna Toyota Corolla. Po slednji je tako povzel tudi vse ostre karoserijske poteze, pa tudi vse tehnične značilnosti, ki jih ponuja, vključno s hibridnim pogonskim sklopom.

Pogonski sklop je tako sestavljen iz 1,8-litrskega bencinskega motorja z močjo 121 'konjev' (89 kilovatov) in pa elektromotorja z močjo 53 kilovatov, ki moč na kolesa prenašata preko brezstopenjskega samodejnega menjalnika, omogoča pa tudi vožnjo na kratke razdalje izključno na elektriko. Poleg izključno električnega voznega programa pa so vozniku na voljo še trije drugi: Normal za idealno razmerje med udobjem in zmogljivostjo; Eco, ki skrbi za čim manjšo porabo energije – tudi z omejevanjem delovanja klimatske naprave; in pa Sport, kjer je vozniku za dinamično vožnjo na voljo vsa razpoložljiva moč.

Z vidika varnosti in asistenčnih sistemov bo Swace eden najbolje opremljenih Suzukijev. Tako bo recimo sposoben samodejno parkirati, samodejno zavirati v primeru nevarnosti trka (okolice pred vozilom ne bo nadzoroval le en, pač pa kar dva senzorja), preprečeval nenamerno menjavo voznih pasov, sposoben pa bo tudi prepoznavati prometne znake ter razdaljo in hitrost vozil pred seboj ter temu ob vključenem aktivnem radarskem tempomatu prilagajati hitrost.

Tretji adut (poleg varnosti in ekonomičnosti) Swacea je prostornost. Udobja bo namreč za vsaj štiri potnike dovolj tako v prvi, kakor tudi drugi vrsti, kjer razdalja med prednjim in zadnjim sedežem znaša 928 milimetrov. V prtljažniku bo medtem na voljo 596 litrov prostora, ponujal pa bo tudi dvojno dno, pri čemer bo stran, obdano s tekstilom v primeru večjih in težjih predmetov moč obrniti navzdol ter jo tako zaščititi pred morebitnimi poškodbami.

Suzuki je model Swace predstavil ravno v času, ko se pripravlja na lansiranje Acrossa na trge po svetu. Tudi zato bo nanj potrebno še nekoliko počakati, pri čemer pa zastopnik za Slovenijo napoveduje, da se bodo prvi kupci z njim lahko zapeljali v tej zimi.