Takega športnika bi si želeli tudi na cesti, a mu zvezde kažejo drugače

Minilo je skoraj 55 let, odkar se je Mercedes-Benz ukvarjal s superšportnim avtomobilom in zdaj osvežujejo spomin na minulo futuristično tehnologijo z Vision One-Eleven.

Vision One-Eleven se neposredno nanaša na zgodovinski C 111, ki je v tistem času razvnel domišljijo razvijalcev, oblikovalcev in kupcev. Navdih zanj je bil legendarni 300 SL, ki je debitiral kot Gullwing manj kot 15 let prej in je bil umaknjen iz proizvodnje šele leta 1964.

Medtem ko se je Mercedes-Benz na veliko žalost plačilno sposobnih kupcev takrat vzdržal množične proizvodnje, je C 111 še dolga leta služil za predstavitev tehnologije. Prvi modeli so bili opremljeni z Wanklovim motorjem, vendar so pozneje prevladali zmogljivi dizelski motorji, v enem  od okoli 20 skupno izdelanih modelov pa je bil bencinski motor V8.

Prav ta model zdaj stoji ob novem Vision One-Eleven v Mercedesovem oblikovalskem studiu v Carlsbadu v Kaliforniji, kjer so tudi zrisali obliko zvezdnega novinca. Dizajn je radikalen, brezčasen in provokativen in vključuje nekatere pomembne elemente C 111, med drugim sprednjo masko in zadnji del s svetlobnimi trakovi, oblikovanimi v videzu slikovnih pik.

Črne odprtine za dovod hladilnega zraka v sprednjem delu avtomobila temeljijo na zgodovinskem modelu, prav tako barvna shema v značilni oranžni barvi, ki je tu nekoliko temnejša in globlja ter ima pridih bakra. Vstop poteka prek pravih galebjih vrat, ki so res videti pristno samo pri Mercedes-Benzu, prednji del pa je izjemno kratek.

Vision One-Eleven ima 22-palčna platišča z dizajnom, ki ga navdihuje električni motor, in pnevmatikah s potiskanimi bočnicami. Stranske letve so poudarjene z navpičnimi režami, ki oddajajo modro svetlobo, kar se nanaša tudi na električni pogon. Tudi notranjost si izposoja estetiko športnih avtomobilov iz sedemdesetih let.

Poleg oranžne, značilne barve tega časa, prevladujeta svetleča bela in bleščeča srebrna. Medtem ko Vision One-Eleven omogoča vozniku popoln nadzor nad dogajanjem, je zasnovan tudi za izkušnjo avtonomne vožnje. Nato se naslonjala sedežev pomaknejo nazaj in s svetlobo preplavljena notranjost postane območje popolne sprostitve.

Poleg aluminija in recikliranih materialov je v notranjosti uporabljeno tudi skrbno strojeno pravo usnje. Futurističen in zelo nenavaden videz dopolnjujejo stopalke in volan v slogu formule 1 ter slikovit uporabniški vmesnik. Električni motor, ki ga je razvilo britansko Mercedes-Benzovo hčerinsko podjetje Yasa, je bistveno močnejši ter veliko manjši in lažji od običajnih elektromotorjev. Koncept motorja naj bi šel v serijsko proizvodnjo v športnih modelih AMG.

Preberite še: Prvomajska hvalnica roadsterju

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol