Unleashed: E-type s pridihom sodobnosti, a zgolj z 12-valjnikom

2. 7. 2021 | Jure Šujica
Deli

Za osnovo bodo služili primerki tretje serije, ki bodo obdržali bolj ali manj tovarniški videz, najpomembnejše novosti pa bodo očem skrite.

Restomod je koncept, kjer avtomobilski predelovalci oziroma kar največji mojstri te obrti vzamejo primerek klasičnega (največkrat športnega) avtomobila, ga obnovijo, hkrati pa nadgradijo s sodobno tehnologijo, bolj ali manj skrito pod klasično podobo. Koncept se je v zadnjih letih razširil tudi v Evropo, še posebej v Veliko Britanijo, kjer so šla posamezna podjetja (na veliko ogorčenje puristov) še korak naprej ter v pol stoletja (in več) stare klasike začeli vgrajevati elektromotorje. A k sreči ne vsi; pri podjetju E-Type UK so namreč pri svojem zadnjem projektu ubrali povsem drugačen pristop.

Kot namiguje že ime leta 2003 ustanovljenega podjetja so v njem ukvarjajo s svoj čas najhitrejšimi serijskimi avtomobili na svetu, tako z njihovo obnovo, kakor tudi predelavami. Njihova zadnja se imenuje Unleashed (kar bi lahko grobo prevedli kot 'Spuščen z vajeti'), gre pa za Jaguarja E-type serije tri, ki med zbiratelji klasičnih avtomobilov uživa še najmanjši ugled.

Navzven se Unleashed od klasičnega E-typea ne razlikuje prav dosti. Zgolj LED dnevne luči, ki obdajajo okrogle žaromete, večja, 16.palčna platišča z naperami ter napisom 'Unleashed' na centralni matici in pa povečane reže za zajem zraka nakazujejo na to, da vendarle ne gre za klasika, ki bi se ujemal s tovarniškimi specifikacijami.

Prava skrivnost avtomobila pa se razkrije pod orjaškim motornim pokrovom, zaščitnim znakom E-typa. Tam se namreč skriva 12-valjnik, pri katerem so prostornino motorja povečali za 0,8 litra na 6,1 litra. Posebej za ta motor so pri podjetju razvili nov elektronski vbrizg goriva, hkrati pa so mu namenili še izpušni sistem iz nerjavečega jekla, prevlečenega s keramično oblogo. Končen rezultat je 400 'konjev' (294 kilovatov) moči, preko novega petstopenjskega menjalnika speljanih na zadnjo os.

Povečanje moči pa ni bila edina motorna nadgradnja, ki so jo opravili pri E-Type UK. Da bi bil avtomobil čim bolj zanesljiv so vanj vgradili aluminijast visokopretočni hladilnik, ventilatorje hladilnika motornega olja pa so povezali z elektronsko kontrolno enoto, ki bo tako še bolj natančno odčitavala temperaturo olja ter sprožila vklop hladilnega sistema takoj, ko bo to potrebno. Za izboljšano lego vozila na cesti bodo skrbeli polno nastavljivi blažilniki in pa štiribatne zavore, izboljšali pa so tudi njegovo šasijo.

Tako kot zunanjost pa bo klasično oblikovana, a še vedno močno spremenjena tudi kabina vozila. Usnjeni sedeži bodo namreč povsem novi (ročno šivani) in ogrevani. Armaturna plošča bo izdelana iz kombinacije črne piano plastike in aluminija, na njej pa bodo nameščena vsak pomembna klasična bližnjična stikala ter merilniki – skupaj z vmesnikom klimatske naprave, stikali za električni pomik stekel, audio sistemom z bluetooth povezljivostjo ter gumbom za zagon motorja.

Obsežen spisek predelav bo za podjetje prinesel kar precej dela. Obnova enega avtomobila in vgradnja vse nadgradenj naj bi eni ekipi vzela preko 4.000 ur časa, tem primeren pa bo tudi zajeten kupček denarja, ki ga bo potrebno odšteti: vsaj 325.000 funtov ali 378.000 evrov, sem pa še ni vštet donatorski avtomobil, zaradi česar se zna cena že močno približati pol milijona evrov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol