Vitaminska doza za večkratnega prvaka, ki še vedno napenja mišice

Pri Renaultu želijo, da bi Clio še naprej krojil vrh prodajne lestvice majhnih avtomobilov, zato je bil deležen prenove, ki spreminja njegovo podobo in vsebino.

Clio je večkratni evropski in tudi slovenski prvak, pravzaprav gre za model, ki se je najdlje in z največjim naskokom obdržal na prestolu najbolje prodajanega avtomobila v Sloveniji. Poleg tega je vsaj delno slovenski tudi zaradi proizvodnje v novomeškem Revozu, od koder bo prihajal tudi v prihodnje. Če drži še ne povsem določena časovnica, bo to še vsaj dve, morda tri leta, oziroma dokler se ne bosta v celoti uveljavila nova (električna) modela Renault 4 in 5.

Za lažje bivanje med tekmeci (ki jih ni vse več, ampak postopno vse manj) so pri Renaultu svojemu adutu med majhnimi avtomobili, ki je v obstoječi generaciji na cestah od leta 2019, namenili oblikovno in tehnično posodobitev. Že na prvi pogled razkriva, da je pri zunanji podobi največ novega na sprednjem delu, kjer je avtomobil z novo masko hladilnika, novimi žarometi, ki svetijo s svetilnimi diodami in pokončnimi dnevnimi lučmi.

Slogovno in aerodinamično je optimiziran tudi zadek, ki je prepoznaven po stranskih odprtinah za zrak v odbijaču, vse skupaj pa Cliu daje bolj izrazito in dinamično oblikovno vsebino. Pod osveženo zunanjost se je podpisal Renaultov oblikovalec Gilles Vidal, ki je svoje čase služboval pri Peugeotu in morda se mi je ob prvem srečanju z osveženim Cliom za trenutek zazdelo, da sprednji del spominja na najmanjšega francoskega leva.

Tudi v notranjosti voznika in potnike pričaka nekaj sprememb, ki so najbolj izrazite pri novem nivoju opreme Esprit Alpine, ki nadomešča prejšnji R.S. Line in se uvršča nad  paketa Evolution in Techno. Kakovosten vtis puščajo predvsem posamezni elementi, med katerimi so nekateri oblečeni v trajnostne tekstilne materiale in tudi doplačilno usnjeno oblazinjenje sedežev ni več iz živalskih kož. Vsak Clio ima digitalni prikaz merilnikov in 7- ali 9,3-palčni osrednji zaslon na dotik z že znanim digitalnim informacijsko-razvedrilnim in upravljavskim sistemom.

Podvozje in tehnična osnova sta tako rekoč brez sprememb. Clio je postavljen na platformo CMF-B, kar med drugim pomeni, da Clio ne bo imel električnega pogona, ki je rezerviran za prihajajoča modela Renault 4 in 5, ki nastajata na platformi CMF-E. Zato pa je poleg drugih motorjev v Cliu že nekaj časa na voljo hibridni pogon, ki ga sestavljajo 1,6-litrski bencinski štirivaljnik in dva elektromotorja, ki skupaj pridelajo 106 kilovatov (145 KM) in v kombinaciji s samodejnim menjalnikom zagotavljajo udobno in hkrati dinamično vožnjo.

Ta pogonski sklop, od katerega pri Renaultu veliko pričakujejo, je bil tudi na voljo za prvo spoznavno vožnjo v okolici Bruslja; morda so Renaultovi marketinški strategi Clia namenoma predstavili v samem srcu Evrope (pravzaprav Evropske unije), da bi poudarili njegovo vseevropsko uspešnost. 

Kakorkoli že, Clio se še vedno pelje dobro, je lahkotno vodljiv in v ovinkih zna postaviti pravšnjo mero med zabavnostjo in zanesljivostjo. V motorni ponudbi ostajajo vsi dosedanji bencinski pogonski stroji, vsi z 1,0-litrsko gibno prostornino, od osnovnega atmosferskega z 48 kilovati (65 KM) do turbinskega s 67 kilovati (91 KM), ki je na voljo tudi v izvedbi za utekočinjeni naftni plin, ki razvije 74 kilovatov (100 KM).

Prenovljeni Clio je na nekaterih evropskih trgih že naprodaj, prav tako so prve primerke že izdelali v novomeškem Revozu. V Sloveniji ga bodo prvi kupci lahko naročili septembra in do takrat bodo znane tudi cene.

Preberite še: Šlo je skoraj 300 km/h! To sta nova (neslavna) rekorderja slovenskih avtocest

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol